FreeCinema

Follow us

ΣΗΜΕΡΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (2022)

(HOY SE ARREGLA EL MUNDO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αριέλ Γουινογκράδ
  • ΚΑΣΤ: Λεονάρντο Σμπαράλια, Μπενχαμίν Οτέρο, Τσάρο Λόπεζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 113'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Εργασιομανής και ολίγον τι «στον κόσμο του» υπεύθυνος τηλεοπτικού show στην Αργεντινή, έρχεται αντιμέτωπος με την πραγματικότητα και τις ευθύνες που απέφευγε, όταν μαθαίνει πως ο εννιάχρονος γιος του δεν είναι βιολογικό του παιδί. Μαζί θα ξεκινήσουν για να βρουν τον αληθινό πατέρα του μικρού, σε μια αποστολή διόλου εύκολη, τελικά.

Μετά το «Το Κόλπο του Αιώνα», που πριν από δύο χρόνια έκανε μια κάποια καριέρα στα ελληνικά θερινά σινεμά, αυτή τη φορά ο Αριέλ Γουινογκράδ επιστρέφει σε εντελώς διαφορετικό μοτίβο με το «Σήμερα Φτιάχνουμε τον Κόσμο», πιάνοντας το κοινωνικό ζήτημα ενός παντελώς αμέτοχου γονιού ο οποίος, συν τοις άλλοις, μαθαίνει πως δεν είναι ο βιολογικός πατέρας του εννιάχρονου που μεγάλωνε ως δικό του παιδί. Εάν η ταινία έριχνε τους τίτλους τέλους μετά το πρώτο… πεντάλεπτο, θα μιλούσαμε για ένα sleeper και όντως ευχάριστο ταινιάκι. Αντ’ αυτού, όμως, γινόμαστε μάρτυρες (#diplhs) ενός παντελώς κλισεδιάρικου, ενίοτε αφόρητου και συναισθηματικά εκβιαστικού φιλμ.

Στα πρώτα λεπτά της ταινίας παρακολουθούμε τον πρωταγωνιστή της ιστορίας μας, Νταβίντ Σαμαράς, σ’ ένα αεροπλάνο με δυνατές αναταράξεις κι όλο το επιβατικό κοινό σε πανικό, ενόσω εκείνος, χαπακωμένος, βρίσκεται σε κατάσταση «nirvana». Λίγες στιγμές αργότερα, γνωρίζουμε το χώρο εργασίας του, την επίβλεψη ενός τηλεοπτικού show στην Αργεντινή, κάτι ανάμεσα σε «Οικογενειακές Ιστορίες» meets Άννα Δρούζα, όπου το writers’ room του ανακοινώνει κωμικά αποτυχημένες ιδέες για σκετσάκια. Είναι δύο σεκάνς που βγάζουν γέλιο και με τούτη την αφορμή, εντελώς αθώα, σκεφτόμαστε πως όλο αυτό ίσως μπορεί να κυλήσει ευχάριστα. Φευ!

Ο (κωμικά τετριμμένος) θάνατος της πρώην του και μητέρας του παιδιού τους γίνεται το εφαλτήριο ώστε ο επονομαζόμενος και ως «Έλληνας» Νταβίντ ν’ αναγκαστεί να περάσει χρόνο με το εννιάχρονο, αν και μέχρι πρότινος έχει αποτύχει ολοκληρωτικά στο να εκπληρώσει με πειστικό τρόπο τα όποια πατρικά του καθήκοντα. Όλοι βλέπουμε που πάει αυτό, έτσι; Για τα επόμενα 100 λεπτά που υπολείπονται, θα παρακολουθήσουμε ένα έργο που μοιάζει με το «Κυνήγι της Ευτυχίας» (2006), αν είχε γραφτεί από… Τεχνητή Νοημοσύνη που αντλεί υλικό αποκλειστικά από ταινίες της Hallmark. Δεν είναι, όμως, μόνο τα slow motion πλάνα σε κάθε υποψία δραματικής κορύφωσης ή η μία προβλέψιμη τροπή μετά την άλλη που… εξοργίζουν. Έχουμε και κάποια παντελώς αλλόκοτα σεναριακά ευρήματα, κατά τη διάρκεια της αναζήτησης του πραγματικού πατέρα του νεαρού Μπένιτο, με αποκορύφωμα μια σκηνή ελάχιστων λεπτών για μία συμμορία clowns (!) η οποία επιτίθεται στο πρωταγωνιστικό μας δίδυμο.

Τα πάντα, βέβαια, ωχριούν μπροστά στον πραγματικό star του «Σήμερα Φτιάχνουμε τον Κόσμο»: τη μουσική του επένδυση! Ένα αδιανόητα θλιβερό και cheesy score που παίζει ανεξαιρέτως σε κάθε υποψία συναισθηματικής κλιμάκωσης. Κυριολεκτικά, ένιωσα σαν να είχα πάνω απ’ το κεφάλι μου έναν βιολιστή, κι ένα πιστόλι στον κρόταφο, καθώς κάποιος με ρωτούσε… «Γιατί δε συγκινείσαι;». Αν κάτι (σχεδόν) διασώζεται, αυτό είναι η διανομή, με τον καλό Λεονάρντο Σμπαράλια να είναι αρκούντως cool και μετρημένος στην ερμηνεία του, ενώ και ο πρωτοεμφανιζόμενος Μπενχαμίν Οτέρο έχει τις στιγμές του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Χιλιοειπωμένο, τετριμμένο «οδοιπορικό» πατέρα και γιου, με απώτερο σκοπό το bonding μεταξύ τους. Μόνο για σκληροπυρηνικούς οπαδούς του δόγματος… «ήταν συγκινητικό» (άχου, μωρέ!).


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;