FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΑΡΚΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ (1998)

(LOS AMANTES DEL CÍRCULO POLAR)

  • ΕΙΔΟΣ: Αισθηματικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χούλιο Μέντεμ
  • ΚΑΣΤ: Νάγια Νίμρι, Φέλε Μαρτίνεθ, Νάντσο Νόβο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: BIBLIOTHEQUE

Ο Όττο γνωρίζει την Άνα. Είναι παιδιά. Είναι μοιραίο. Τα ονόματά τους είναι καρκινικά, οι ζωές τους κάνουν κύκλους γύρω από μια αγάπη που ξεκίνησε σαν από… τηλεπάθεια, για να ολοκληρωθεί όπως προστάζει το πεπρωμένο και όχι εκείνοι.

Η μεγαλύτερη τραγωδία στη ζωή είναι το timing. Η αδυναμία του να συντονίσουμε τα «θέλω» μας με το όποιο χρονικό πλαίσιο, που περνάει και πολλές φορές δεν μας «ακουμπά» καν. Απλά, περνάει. Και χάνεται.

Ένας νεαρός άνδρας κρέμεται μ’ ένα αλεξίπτωτο από ένα δέντρο. Έχει διασωθεί από την πτώση του αεροπλάνου του. Θα μας αφηγηθεί την ιστορία του. Και το πώς γνώρισε τον έρωτα της ζωής του. Δεκαεπτά χρόνια πριν, ο Όττο και η Άνα ήταν οκτώ ετών. Ο (διαζευγμένος) πατέρας του και η (χήρα) μητέρα της (μοιραία) θα έρθουν κοντά εξαιτίας ενός παιχνιδιού του αγοριού. Θ’ αγαπηθούν, θα παντρευτούν και ο Όττο θα γίνει ακόμη πιο ευτυχισμένος, καθώς θα είναι διαρκώς δίπλα στην Άνα. Ο έρωτάς του γι’ αυτήν ήταν κεραυνοβόλος. Και ελπίζει τα αισθήματα να είναι αμοιβαία.

Η συνέχεια του φιλμ του Χούλιο Μέντεμ κινείται γύρω από την αύρα ενός καρμικού στοιχείου που δένει ή χωρίζει τους δύο ήρωες, μα δεν αφήνει τις καρδιές και τις ψυχές τους ν’ αναπαυθούν ποτέ. Είναι και θα είναι παντοτινά εκείνα τα δύο παιδιά που ερωτεύτηκαν από μικρά, σχεδόν «απαγορευμένα», κι η αγάπη τους θα κρέμεται πάνω από τις ζωές τους σαν ένα πένθος θανατικού. Από έρωτα. Τα χρόνια που θα περάσουν, μαζί ή χώρια, θα είναι κι από ένας μικρός «θάνατος», που θα επαναλαμβάνεται διαρκώς, σαν «πρόβα», για κάτι κακό που τους περιμένει (ίσως).

Αν και δεν απέκτησαν την ουσιαστική φήμη που θα τους άξιζε, οι «Εραστές του Αρκτικού Κύκλου» εμπεριέχουν κινηματογραφικές συλλήψεις και ευρήματα που κοπιαρίστηκαν πολλάκις (και παγκόσμια, ακόμη) στις επόμενες δεκαετίες, αφηγηματικά «tricks» που δυναμιτίζουν κυριολεκτικά το συναίσθημα και εξακολουθούν να… σε παίρνουν και να σε σηκώνουν με μια μαγική ευκολία, στην οποία συντελεί με εξαιρετικό τρόπο και η πρωτότυπη μουσική του Αλμπέρτο Ιγκλέσιας.

Το φιλμ άργησε να έρθει στους ελληνικούς κινηματογράφους στην εποχή του. Προβλήθηκε για πρώτη φορά στις Νύχτες Πρεμιέρας του 2000, όπου ξάφνιασε και ταρακούνησε τόσο τους θεατές ώστε να κερδίσει το βραβείο κοινού. Στην εμπορική του διανομή ατύχησε… παταγωδώς! Μέχρι σήμερα, παραμένει ένα μικρό «μυστικό» που μοιράζονται φανατικοί κινηματογραφόφιλοι (με ένα «κλείσιμο ματιού» θα τοποθετούσα και τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη σε αυτούς…) και φίλοι του ισπανικού σινεμά. Για μένα, ήταν το #6 στο top 10 των καλύτερων ταινιών που παρακολουθήσαμε στην κινηματογραφική σεζόν 2000 – 2001. Σήμερα σας δίνεται μία ακόμη ευκαιρία, να δείτε αυτό το πανέμορφο έργο στις διαστάσεις της μεγάλης οθόνης, όπως ακριβώς το αξίζουν οι widescreen εικόνες του. Και η μεγάλη καρδιά του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Η αιώνια αγάπη αποκτά διαστάσεις μεταφυσικές, όπως ίσως της αξίζει, σε τούτη την κλασική για το ευρωπαϊκό σινεμά ερωτική ιστορία, η οποία ανέδειξε το ταλέντο του Χούλιο Μέντεμ, αν και παραμένει ελαφρώς παραγνωρισμένη από το πλατύ κοινό. Οι παράλληλες οπτικές γωνίες του αγοριού και του κοριτσιού αποτελούν ένα μοτίβο που πολλοί αντέγραψαν μετέπειτα, η μουσική του Αλμπέρτο Ιγκλέσιας σε στοιχειώνει κυριολεκτικά και το φινάλε θα σε τινάζει από το κάθισμά σου κάθε φορά που θα βλέπεις ή θα ξαναβλέπεις αυτή τη μοναδική σε συναισθήματα ταινία. Κι επειδή θα το ψάχνεις μετά την προβολή, αυτό είναι το τραγούδι


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Οι εραστές του μεγάλου ύπνου. Αλλά παίχτε το σε κάνα χειμερινό, ρε μάγκες, έβαλε «δροσιά» και τα καθίσματα στα θερινά κοψομεσιάζουν…