FreeCinema

Follow us

Οι καλύτερες ταινίες της σεζόν 2000 – 2001.

Οι 10 καλύτερες ταινίες της κινηματογραφικής σεζόν 2000 – 2001, αποκλειστικά με φιλμ που διανεμήθηκαν στη χώρα μας, είναι εδώ. Μια λίστα που συζητιέται, ενίοτε προκαλεί και, αν μη τι άλλο, διαφέρει από την προβλεψιμότητα των «ιερών αγελάδων» και της «κουλτούρας» της ντόπιας κριτικής. Αυτός είναι ο ειλικρινής απολογισμός του Ηλία Φραγκούλη.

Είναι αυτή η μοναδική στιγμή του χρόνου στην οποία αποκαλύπτεται μια τρομακτική αλήθεια: υπάρχουν και ταινίες που μου αρέσουν! Ακολουθώντας, λοιπόν, την παράδοση της ελληνικής κινηματογραφικής πραγματικότητας (και όχι τα αμερικανικά πρότυπα απολογισμού έτους), ιδού η λίστα με τα 10 σημαντικότερα κινηματογραφικά φιλμ που (διανεμήθηκαν στη χώρα μας και) επέλεξα από τη σεζόν η οποία μόλις τέλειωσε. Η σειρά αρίθμησης είναι πάντοτε αξιολογική. Η αντοχή τους στο πέρασμα του χρόνου θα τεσταριστεί με αναδρομικές επισκέψεις, δικές μου και δικές σας, στο μέλλον…

10

ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ (2000) ΤΟΥ ΝΤΑΡΕΝ ΑΡΟΝΟΦΣΚΙ

REQUIEM FOR A DREAM


Η τοξικομανία, ο εθισμός σε μία αυταπάτη που επηρεάζει το συναίσθημα και η κάθοδος προς την καταστροφή. Ο Ντάρεν Αρονόφσκι οπτικοποιεί την απελπισία με μια φαντεζί φόρμα που μετατρέπει το εγχείρημα σε κάτι σαν pop music promo! Νοσηρά ειρωνικό.

9

ΑΥΤΟΧΕΙΡΕΣ ΠΑΡΘΕΝΟΙ (2000) ΤΗΣ ΣΟΦΙΑ ΚΟΠΟΛΑ

THE VIRGIN SUICIDES


Ο θάνατος δεν είναι η ιδανική μέθοδος φυγής από μια πολύ συντηρητική οικογένεια. Κορίτσια, μην πεθάνετε παρθένες!

8

ΧΑΡΙ, Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ (2000) ΤΟΥ ΝΤΟΜΙΝΙΚ ΜΟΛ

HARRY, UN AMI QUI VOUS VEUT DU BIEN


Ένας φίλος που είχες ξεχάσει… πως υπάρχει, εμφανίζεται ξαφνικά στη ζωή σου και επεμβαίνει σ’ αυτήν με τρόπο… χιτσκοκικό! Ψυχολογικό θρίλερ απόλαυση, που καταφέρνει να παίζει και με το δικό σου μυαλό, αφήνοντας υποψίες λανθάνουσες γι’ αυτά που συμβαίνουν. Άδικα παραγνωρισμένη ταινία.

7

Η ΑΡΠΑΧΤΗ (2000) ΤΟΥ ΓΚΑΪ ΡΙΤΣΙ

SNATCH


Τύποι που «πουλάνε» αγώνες πυγμαχίας, ένας Ρώσος gangster, ρέζιλοι κι ερασιτέχνες ληστές και κάτι υποτιθέμενοι Εβραίοι κοσμηματοπώλες σε «μπόμπα» cocktail δράσης για ένα ανεκτίμητης αξίας κλεμμένο διαμάντι. Ο Γκάι Ρίτσι μπορεί και με περισσότερες… «Καπνισμένες Κάννες»!

6

ΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΑΡΚΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ (1998) ΤΟΥ ΧΟΥΛΙΟ ΜΕΝΤΕΜ

LOS AMANTES DEL CIRCULO POLAR


Ο Όττο γνωρίζει την Άνα. Είναι παιδιά. Είναι μοιραίο. Τα ονόματά τους είναι καρκινικά, οι ζωές τους κάνουν κύκλους γύρω από μια αγάπη που ξεκίνησε σαν από… τηλεπάθεια, για να ολοκληρωθεί όπως προστάζει το πεπρωμένο και όχι εκείνοι… Tο φινάλε θα μας τινάζει πάντοτε από το κάθισμά μας.

5

ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ (2000) ΤΟΥ ΛΑΡΣ ΦΟΝ ΤΡΙΕΡ

DANCER IN THE DARK


Με όχημα την υπερβολή του melo (και πάλι), ο Λαρς φον Τρίερ αποδομεί το είδος του μιούζικαλ, κόβοντας και ράβοντας αδέξια τις σκηνές του έργου που περιλαμβάνουν χορογραφίες, με πλάνα από αμέτρητες ψηφιακές κάμερες. Η (βασανισμένη στα γυρίσματα) ψυχή της Μπιόρκ λυτρώνει τούτο το θανατερό lullaby.

4

ΑΦΘΑΡΤΟΣ (2000) ΤΟΥ Μ. ΝΑΪΤ ΣΙΑΜΑΛΑΝ

UNBREAKABLE


Μπορεί ένας καθημερινός, φυσιολογικός άνθρωπος να γίνει… superhero; Μπορεί ο κόσμος των comics να έχει το δικό μας πραγματικό σύμπαν σαν προέλευση; Ο Μ. Νάιτ Σιάμαλαν γράφει ένα από τα πιο πρωτότυπα φιλμ του φανταστικού (;) σινεμά και ο πόνος μετατρέπεται στη μεγαλύτερη υπερδύναμη του είναι μας.

3

ΕΡΩΤΙΚΟ ΚΤΗΝΟΣ (2001) ΤΟΥ ΤΖΟΝΑΘΑΝ ΓΚΛΕΪΖΕΡ

SEXY BEAST


Ένας από τους πιο respect Βρετανούς βιντεοκλιπάδες, με επιπλέον περγαμηνές από το χώρο της διαφήμισης, κάνει (επιτέλους) το κινηματογραφικό του ντεμπούτο. Crime θρίλερ, εξαντλητικό ψυχολογικό παιχνίδι χαρακτήρων, επίδειξη προσωπικού στυλ και αφηγηματικού ύφους. Αν ήταν μουνί, θα έσταζε ασταμάτητα.

2

ΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΘΥΜΙΑ (2000) ΤΟΥ ΓΟΥΟΝΓΚ ΚΑΡ ΓΟΥΑΪ

FAA YEUNG NIN WA


Μία ανάμνηση είναι κάτι που έχεις ή κάτι που έχασες; Αφήνοντας την αίθουσα, νιώθεις τη λύπη γι’ αυτό που αφήνεις πίσω και ελπίζεις σ’ αυτό που πήρες μαζί σου. Ας κρατήσει… (Πλήρης κριτική της ταινίας βρίσκεται εδώ.)

1

ΤΙΓΡΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΚΟΣ (2000) ΤΟΥ ΑΝΓΚ ΛΙ

WO HU CANG LONG


Αν δε μπορείς ν’ αγαπήσεις τέτοιο έργο, μοναχική ψυχή θα καταντήσεις… στον «άλλο κόσμο»! Πολεμικές τέχνες, ασυγκράτητος ρομαντισμός, ανθρώπινα σώματα και λήψεις κάμερας που αψηφούν κάθε έννοια βαρύτητας, σ’ ένα οπτικό ποίημα που απογείωσε αισθητικά και καλλιτεχνικά το συγκεκριμένο φιλμικό είδος.