FreeCinema

Follow us

Η ΓΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΠΙΣΤΙΑΣ (2021)

(SMAGEN AF SULT)

  • ΕΙΔΟΣ: Αισθηματικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστοφερ Μπόε
  • ΚΑΣΤ: Νίκολαϊ Κόστερ-Βάλνταου, Κατρίν Γκρέις-Ρόζενθαλ, Τσάρλι Γκούσταφσον, Φλόρα Αουγκούστα, Νίκολας Μπρο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Ένα φτασμένο επαγγελματικά ζευγάρι θα καταλήξει να θυσιάσει (σχεδόν) τα πάντα στον δρόμο για την υπέρτατη κορυφή: το πολυπόθητο αστέρι Michelin.

Αν κάποιος αποφάσιζε να παρακολουθήσει τούτη την ταινία βασισμένος αποκλειστικά και μόνο στην international αφίσα της, σίγουρα θα κατέληγε στο συμπέρασμα πως πρόκειται για το δανέζικο remake του «Επικίνδυνες Μαγειρικές» (2010), κάτι που δεν απέχει και πάρα πολύ από την πραγματικότητα, αν και με πολύ λιγότερες «πατάτες να τις πιείς στο ποτήρι». Ευτυχώς. Το φιλμ του Κρίστοφερ Μπόε είναι ένα σχεσιακό δράμα, πασπαλισμένο με extra δόσεις αλατοπίπερου και λοιπών μπαχαρικών, αν και δεν είναι σίγουρο πως θα καταφέρει ν’ αποτελέσει το ιδανικό «κυρίως πιάτο» σε μια καλοκαιρινή εβδομάδα που… φλέγεται (#diplhs), με τους τους περισσότερους να ετοιμάζονται για τις θερινές τους διακοπές.

Ο Κάρστεν (Βάλνταου) είναι ένας φιλόδοξος chef που ονειρεύεται ν’ ανοίξει κάποια στιγμή στη ζωή του το δικό του εστιατόριο και να κερδίσει, φυσικά, την υπέρτατη καταξίωση μ’ ένα αστέρι Michelin. Η Μάγκι (Ρόζενθαλ) είναι μια γοητευτική γυναίκα που ζητά τα πάντα από τη ζωή: έναν επιτυχημένο γάμο, πάθος, μια λαμπρή καριέρα και παιδιά. Η γνωριμία τους θα είναι τυχαία και μοιραία, οι δυο τους θα αποτελέσουν ένα από τα πιο επιτυχημένα ζευγάρια της δανέζικης γαστρονομικής σκηνής, με έναν γάμο ζηλευτό, δυο υπέροχα παιδιά και μια καριέρα που βρίσκεται σε άνοδο. Όλα αυτά μέχρι τη στιγμή που ένα «αστέρι» θα φέρει τα πάνω-κάτω στην τέλεια «βιτρίνα» της κοινής τους ζωής, βγάζοντας στο φως καλά κρυμμένα μυστικά τα οποία θα διαταράξουν ανεπανόρθωτα την εικόνα της άψογης οικογένειας.

Η αλήθεια είναι πως ο Τομπίας Λίντχολμ μας έχει συνηθίσει σε πιο ενδιαφέροντα θέματα, θες «Το Κυνήγι» (2012), θες το πρόσφατο «Άσπρο Πάτο» (2020), σίγουρα όμως όχι σε τόσο… ας πούμε συζυγικές μελούρες, όπως αυτό που συμβαίνει στην περίπτωση του «Η Γεύση της Αμαρτίας», όπου συνυπογράφει το σενάριο μαζί με τον Κρίστοφερ Μπόε. Αν παρακολουθείς συχνά το εν λόγω είδος, τούτο εδώ το φιλμ δεν έχει κάτι το ουσιαστικό να σου προσφέρει, ιδιαίτερα από τη στιγμή που και η ελληνική μετάφραση του τίτλου δεν αφήνει και πολλά περιθώρια σκέψης ως προς το τι συμβαίνει ανάμεσα στο ζευγάρι, το οποίο οδηγείται στην αναπόφευκτη σεναριακή ρήξη και τα λοιπά παρελκόμενα. Τουλάχιστον σε επίπεδο πλοκής υπάρχουν κάποιες στοιχειώδεις ιδέες, κυρίως σε ό,τι αφορά τον ρόλο των παιδιών, αλλά κι αυτές είναι λίγες και συγκρατημένες, δεδομένου πως στην μεγαλύτερη διάρκειά της η ταινία ακολουθεί τον παραδοσιακό μπούσουλα αυτού δραματικού genre που θέλει την «τέλεια» οικογένεια ν’ αποδομείται επί της μεγάλης οθόνης, μέχρι όλοι να πάρουν το μάθημά τους και κανείς να μην θεωρήσει ξανά κανέναν δεδομένο.

Δεν ξέρω τι ενδιαφέρον θα μπορούσε να βρει ένας θεατής εδώ, πέρα από το περιβάλλον του gourmet φαγητού και της… λύσσας για επαγγελματική καταξίωση, αφού επί της ουσίας πρόκειται για πράγματα που έχουμε δει ξανά και ξανά – μια επανάληψη στερεότυπων και δοκιμασμένων κλισέ, εδώ απλά σερβιρισμένα με το… μαγειρικό γάντι. Εάν είσαι υποψιασμένος, ξέρεις επακριβώς πως θα εξελιχτεί το δράμα, ακόμα και το ποιοι είναι αυτοί που θα το δημιουργήσουν και κάτω από ποιες συνθήκες. Ναι, σίγουρα πρόκειται για μια σεβαστή παραγωγή, με μερικές αξιοπρεπείς ερμηνείες, αλλά, ειλικρινά, για ποιον λόγο η ελληνική διανομή θεώρησε πως (και) αυτή η ταινία έπρεπε διακαώς να έρθει στη χώρα μας; Για να μάθουμε πως γίνεται ένα «αποδομημένο» πιάτο ή μήπως για το σωστό τρόπο σερβιρίσματος στρειδιών πάνω σε ξηρό πάγο; Αν θέλαμε να τα μάθουμε αυτά (που από τηλεόρασης τα έχουμε μάθει ήδη, δηλαδή), υπάρχει και το «MasterChef», ευχαριστούμε πολύ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μετά το τέλος του φιλμ, δεν βρήκα τίποτα να μου μένει, τίποτα να σκέφτομαι και τίποτα να μου έχει κεντρίσει πραγματικά τη σκέψη. Είναι σαν να σου προτείνει κάποιος να δοκιμάσεις την τσεκαρισμένη συνταγή ενός αυθεντικού, λαϊκού, τίμιου… πιτόγυρου, σε εκδοχή μοριακής κουζίνας. Κάποια πράγματα, απλά, δεν έχουν νόημα, όταν άλλοι τα έχουν κάνει καλύτερα και με μεγαλύτερη, πρότερη φαντασία. Το «Η Γεύση της Απιστίας» είναι μια ταινία που καμώνεται ότι ξέρει από καλό φαΐ, αλλά μην περιμένεις ότι θα χορτάσεις κιόλας. Το μάτι σου μπορεί, το μέσα σου, όμως, δύσκολο. Αν αρκείσαι σ’ εκείνο το φιλμ με το οποίο θες απλά να περάσεις την ώρα σου και να το ξεχάσεις βγαίνοντας από το θερινό, τότε, ναι, εδώ θα πέσεις διάνα.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.