FreeCinema

Follow us

Η ΑΙΩΝΙΑ ΚΑΘΑΡΣΗ (2021)

(THE FOREVER PURGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Εβεράρντο Βαλέριο Γκουτ
  • ΚΑΣΤ: Τζος Λούκας, Άνα ντε λα Ρεγκέρα, Τένοκ Χουέρτα, Κάσιντι Φρίμαν, Αλεχάντρο Έντα, Λέβεν Ράμπιν, Γουίλ Πάτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Το 2048, οι New Founding Fathers of America κυβερνούν στις ΗΠΑ κι έχουν επαναφέρει τον ετήσιο «εορτασμό» της Κάθαρσης. Ένα παντρεμένο ζευγάρι Μεξικανών που είχε περάσει παράνομα τα σύνορα και πλέον προσπαθεί να ζήσει νόμιμα στο Τέξας, θα βρεθεί αντιμέτωπο με μια οργάνωση «εξαγνιστών» του αμερικανικού τρόπου ζωής, η οποία θεωρεί πως μια μέρα δεν είναι αρκετή για την Κάθαρση.

Ξεκίνησε από μία θαυμάσια ιδέα το 2013, κατέληξε να γίνει ακόμη ένα ξεχειλωμένο franchise που πήγε μπρος-πίσω στο χρόνο, ξεζουμίζοντας το αρχικό σενάριο δίχως ίχνος έμπνευσης ή την παραμικρή εξέλιξη της original ιστορίας. Πέμπτο μέρος για την κινηματογραφική σειρά της «Κάθαρσης», πια, και σε ένα δυστοπικό μα διόλου φουτουριστικό μέλλον της Αμερικής, η «Αιώνια Κάθαρση» αγωνίζεται να περάσει πολιτικές σπόντες αντι-τραμπισμού, που λόγω της πανδημίας του COVID-19 άργησαν να φτάσουν στα σινεμά έναν ολόκληρο χρόνο, άρα παρουσιάζοντας και κάτι σχετικά «μπαγιάτικο» μαζί, καθώς οι Αμερικανοί ψηφοφόροι έκαναν ήδη το καθήκον τους, να ξεφορτωθούν τον «παλαβό» τύπο με τα «πορτοκαλί» μαλλιά…

Δεν εκπλήσσει κανέναν, λοιπόν, το γεγονός ότι η δράση τούτου του sequel του «Κάθαρση: Έτος Εκλογών» (2016) ρίχνει στο mix και ολίγη από μεξικανικά σύνορα, παράνομους μα ευγενείς βιοπαλαιστές «ξένους» που μπαίνουν στις τιμημένες ΗΠΑ και «μολύνουν» τον πολιτισμό τους, μέχρι ν’ αποδείξουν το νοιάξιμό τους προς το λευκό «αφεντικό» τους, άρα και… να έχουν δικαίωμα στη ζωή! Το φιλμ μας συστήνει κάποιους χαρακτήρες «καλών» και από τα δύο μέτωπα, οι οποίοι τη βγάζουν καθαρή κατά τη διάρκεια της βραδιάς της Κάθαρσης, για να συνειδητοποιήσουν την επόμενη μέρα πως μία εξτρεμιστική οργάνωση «εξαγνιστών» αρνείται να παραδώσει τα όπλα και ορέγεται την «εξυγίανση» της πατρίδας, εκκαθαρίζοντας (κυριολεκτικά) τον πληθυσμό της χώρας.

Η αρχή της «Αιώνιας Κάθαρσης» σε παγιδεύει στην ιδέα ότι το σχόλιο εδώ είναι πρωτίστως ταξικό (βολεμένοι Τεξανοί vs. φτωχαδάκια Μεξικανών), όμως, η (ακόμη και αισθητικά) ασταθής συνέχεια του φιλμ εστιάζει κυρίως στην «αποκαθήλωση» των λαϊκιστών – πατριωτών, οι οποίοι ταυτίζονται με τις ιδέες του τραμπισμού (φυσικά) και μπαίνουν στο trip μιας ασταμάτητης και ανεξέλεγκτης διεξαγωγή της Κάθαρσης. Οι σκηνές δράσης και οι σκοτωμοί μπορούν να ικανοποιήσουν τους οπαδούς των αντίστοιχων θεαμάτων, όμως, το έργο στην πορεία «βαλτώνει» σεναριακά, με τον Εβεράρντο Βαλέριο Γκουτ να μην είναι συνεπής σε τίποτα δημιουργικά.

Η απόφαση της φυγής προς τα μεξικανικά σύνορα μοιάζει λυτρωτική και ελαφρώς ειρωνική μαζί, καθώς οι Αμερικανοί πολίτες πάνε να μετατραπούν σε… μετανάστες που με κάθε τρόπο πρέπει να εγκαταλείψουν το αμερικανικό (και κάργα φονικό) έδαφος! Από τη μεγάλη σεκάνς του Ελ Πάσο, όμως, το σενάριο βουλιάζει ανεπιστρεπτί στην ασυναρτησία, με τους σκοτωμούς και τις καταδιώξεις να μην προσθέτουν, πια, κάτι καίριο σε σχέση με τον προσανατολισμό του περιεχομένου της ταινίας. Το τελευταίο τέταρτο σε κάνει να σαστίζεις κάπου, συνδυάζοντας (βασικά στο ύφος) «Mad Max» (χωρίς το μελλοντολογικά δυστοπικό) και «Αίμα στους Λόφους» (χωρίς τις μεταλλάξεις), για να καταλήξουμε σε ένα βεβιασμένο φινάλε που, πλέον, έχει απωλέσει κάθε χάρη του σασπένς του πρώτου μέρους. Μέχρι το επόμενο sequel…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για… αιωνίως, δεν είναι με τίποτα! Μια υποψία καλύτερο από το προηγούμενο (prequel) σίγουρα μπορεί να «κοκορεύεται» πως είναι, αλλά εδώ βρισκόμαστε μάρτυρες ενός απόλυτου κορεσμού που δεν ήταν καν ανάγκη να μετατραπεί σε κινηματογραφικό franchise (άντε, το πολύ ν’ αποκτούσε μια δικαιολογημένη συνέχεια). Κάποιες συμπαθητικές σκηνές θριλερικού ξαφνιάσματος, καταδιώξεων ή σασπένς, σε κρατάνε για λίγη ώρα, αλλά το δεύτερο μισό του έργου μονάχα εξαντλεί τη διάθεση και κάθε νόημα.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.