FreeCinema

Follow us

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΑΜΝΗΣΙΑΣ (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Πειραματικό Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στέλλα Θεοδωράκη
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ONE FROM THE HEART

Σκηνοθέτις ξαναπαίζει αφημένες λήψεις της νεανικής ζωής και των οικείων της απ’ τα 80’s. Αυτές πυροδοτούν νέα γυρίσματα των τριών τελευταίων χρόνων στην Αθήνα. Και την εμπνέουν, σποραδική αφηγήτρια πάνω απ’ το εναλλάξ μονταρισμένου υλικού απότοκο, για μία βιντεοφίλμ επιστολή σε έναν τότε / τώρα φίλο. Και στην ίδια. Σε τα μας;

Η experimental, δοκιμιακή ταινία τεκμηρίωσης λέει στην εμπορική διανομή «Μη μη λησμόνει» – κι αυτή, επαινετέα, ανταποκρίνεται; Παρήγορο, αν μη τι άλλο. Αλλά όσο κι αν έχει δοθεί στο να ξετρυπώσει, επεξεργαστεί, χωροχρονολογήσει, αναθυμηθεί πάνω απ’ το παρελθοντικό σώμα (εκείνης και του έμψυχου ή μη περίγυρού της) θαρρετά και κολαζάρει, ενίοτε αντικριστά, με καταγραφές του πρόσφατου παρόντος της στην… αναλογικά καλύτερη ταινία της η Στέλλα Θεοδωράκη, ταξιδιωτικό footage / εκμυστηρεύσεις / στοχασμοί / «ερασιτεχνικά» πλάνα / home movies, vintage και νεόκοπα, με ψηφιακή κάμερα και σούπερ 8 mm, στο κατάστιχο συνηθέστατα «γράφουν» το μη κεφαλαιώδες.

Τόσο ως ένα προσωπικό λεύκωμα του σε αλματική διαχρονία είναι της όσο και ως viewmaster contrast του χθες και του σήμερα της δημιουργού (επίδοξα και της ελληνικής πραγματικότητας αλλά δεν…), αυτό το αποθησαυριστικό menu στιγμών αποτυγχάνει, με εξαιρέσεις, να γίνει πυροκροτητής σκέψεων και συναισθημάτων και του θεατή εκτός της πρωταγωνίστριας και χρήστριάς του. Η μομφή απευθύνεται στην αφτιασίδωτη χαλάρωση ενός σπικάζ πλησίον στην κλάψα ή στο πομπώδες (ταυτοχρόνως κάπου κάπου), που έτσι καπακώνει ακόμη και το εν γένει όχι «ό,τι να ‘ναι» της εικόνας, στα σπαράγματα λήψεων (εν ώρα εργασίας ή μη) γραφείου που είναι η φύρα και η Greek Weird Wave Doc νεκρή φύση συνάμα της ταινίας, και στα καρέ – σχόλια (το αντίθετο της έμπνευσης) όπως οι διαδηλώσεις ή τα αποκαΐδια των Απόλλων – Αττικόν, που ούτε αρθρώνουν κάτι καινούργιο για την τρέχουσα Ψωροκώσταινα ούτε συλλαμβάνουν κάτι από το αληθινό fresco της, έστω στις πτυχές του.

Το ατομικό τού diary συναντάει τον αναγνώστη του σε αγγιχτικές στιγμές (κυρίως θεματικής «το σόι μου μέσα»), υφίστανται κάποια τερτίπια στιλ εν είδει ανάπαυλας (η σεκάνς των τρένων ή οι λήψεις του εν φωτοχορώ λεμονοστίφτη), τo κουλέρ λοκάλ σε Παρίσι / Σίδνεϊ / Λονδίνο / Μονεμβασία / Τανζανία / Κρήτη / Ύδρα κυαλάρεται με τη στάμπα του lo-fi vintage και, χαρντκοράδες της ρωμέικιας σελιλόζης, στην απόξω θα μπανίσετε behind the scenes παραλειπόμενα των πρόσφατων ταινιών των Πέτρου Σεβαστίκογλου και Θάνου Αναστόπουλου, σε pre ή post production. Αλλά, ανάμεσα σε πρώιμη Ναόμι Καγουάσε στο πιο mixer και σε light Τζόναθαν Καουέτ, αυτό το εκ βαθέων και επί προσωπικού Vimeo-στο-πανί συμπίλημα είναι για ένα view και ξεχνιέται. Προβοκάτορας της κυριολεξίας τα «Ημερολόγια Αμνησίας»; Αν είσαι κινηματογραφίστρια και της αμεριμνησίας…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είσαι του κύκλου ΚΑΙ ξέρεις (γουστάρεις κιόλας) το είδος; Δες το, δε θα σε χαλάσει. Ευαισθητούλ(ηδ)ες, κάτι issues σας τα αγγίζει αλλά οι «Συναντήσεις με Αξιοσημείωτους Ανθρώπους» της ΕΡΤ είναι καλύτερες. Οι του εμπορικού, ούτε απ’ έξω…


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.