FreeCinema

Follow us

ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ (2006)

(DESTRICTED)

  • ΕΙΔΟΣ: Σπονδυλωτό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρίνα Αμπράμοβιτς, Μάθιου Μπάρνεϊ, Μάρκο Μπραμπίλα, Λάρι Κλαρκ, Γκασπάρ Νοέ, Ρίτσαρντ Πρινς, Σαμ Τέιλορ-Γουντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ARTFREE

Μία σπονδυλωτή απόπειρα χλευασμού των taboo της κινηματογραφικής βιομηχανίας απέναντι στην απεικόνιση σκηνών ερωτισμού ή κανονικού σεξ.

Μαρίνα Αμπράμοβιτς, Μάθιου Μπάρνεϊ, Μάρκο Μπραμπίλα, Λάρι Κλαρκ, Γκασπάρ Νοέ, Ρίτσαρντ Πρινς, Σαμ Τέιλορ-Γουντ. Επτά σκηνοθέτες, επτά αντίστοιχα φιλμάκια, μία η ουσία: συνουσία. Με το άλλοθι του art project, τούτη η σπονδυλωτή πρόκληση προς τη λογοκρισία και τα taboo απέναντι στον ερωτισμό όπως μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη, στερείται της σοβαρότητας ενός εγχειρήματος όπως το πρόσφατο «Shortbus», αλλά παρουσιάζει ένα κάποιο πολιτισμικό ενδιαφέρον τμηματικά.

Κορυφαία στιγμή το κομμάτι του Κλαρκ, ένα ντοκιμαντερίστικο διαμάντι στο οποίο ο σκηνοθέτης περνά από casting κάμποσους νεαρούς, επίδοξους πρωταγωνιστές σε σκληρό πορνό. Κατόπιν, ο άρρεν νικητής του πρώτου ρόλου θα αναλάβει τα interviews των προτεινόμενων πορνοστάρ για ν’ αποφασίσει ποια θα είναι η παρτενέρ του, έως την «πανηγυρική» κατάληξη, μια σεκάνς κανονικού σεξ που δε διαφέρει σε τίποτε από αυτά που θα βλέπατε σε παραγωγή hardcore ταινίας!

Πέραν αυτών των 38 λεπτών απομυθοποίησης της εφηβικής λαγνείας με χιούμορ καυστικά ωμό, το υπόλοιπο φιλμ αποτελεί δοκιμασία όχι για τις αισθήσεις αλλά για την αισθητική σας, απ’ όπου η Αμπράμοβιτς φαντασιώνει με κέφι τα βαλκανικά σεξουαλικά έθιμα, ο Μπραμπίλα μοντάρει σαν αστραπή εικόνες… ερωτικής συνεύρεσης για να σε μπουκώσει ειρωνικά, ενώ οι υπόλοιποι δε συναντούν το στόχο παρά μόνο τη γελοιότητα (ο άδοξος αυνανισμός της Τέιλορ-Γουντ) ή κάτι το αχαρακτήριστα αξιοπερίεργο (το industrial σεξ του Μπάρνεϊ). Το strobe light του Νοέ με ανάγκασε να εγκαταλείψω την αίθουσα. Όχι πως έχασα και κάτι που δε γνωρίζω πως… το κάνουν, δηλαδή!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2006, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Κι ο καθένας με την… καύλα του! Περισσότερο ένα «video installation» που κοντράρεται με τον πουριτανισμό της κινηματογραφικής αίθουσας και τον εξοστρακισμό του «τσοντάδικου» προς την περιθωριοποίηση, τούτο το σπονδυλωτό έργο ελάχιστη καλλιτεχνική σημασία έχει, στην τελική. Παρά τα τρανταχτά του ονόματα. Γιατί δεν γύριζαν ένα κανονικό και τίμιο πορνό;


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

CLUB ZERO

Σε πανάκριβο ιδιωτικό σχολείο, νεαρή διατροφολόγος διδάσκει σε μικρή ομάδα μαθητών τα νέα ήθη της «ενσυνείδητης διατροφής», προτείνοντας τον περιορισμό της κατανάλωσης τροφής για καλύτερη ευεξία και… το καλό του πλανήτη! Όσο πιο ακραίες θα γίνονται οι οδηγίες / απαιτήσεις της, τόσο περισσότερο θα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των μαθητών της.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.