FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ (2006)

(CHILDREN OF MEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλφόνσο Κουαρόν
  • ΚΑΣΤ: Κλάιβ Όουεν, Τζουλιάν Μουρ, Τσούετελ Ετζίοφορ, Μάικλ Κέιν, Τσάρλι Χάναμ, Ντάνι Χιούστον, Μάικλ Κλέσικ, Εντ Γουέστγουικ, Παμ Φέρις, Κλέαρ-Χόουπ Άσιτεϊ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Σε ένα χαοτικά δυστοπικό έτος 2027, με τον πληθυσμό της Γης καταδικασμένο από τη στειρότητα των γυναικών, ένας άνδρας πρέπει να συνοδεύσει μία έγκυο κοπέλα μέχρι τη διαφυγή της προς τη θάλασσα και ένα σίγουρο καταφύγιο για τη ζωή που πρόκειται να φέρει στον κόσμο.

Πραγματικός χαμαιλέοντας ο Μεξικανός Αλφόνσο Κουαρόν, καταπιάνεται ξανά με το σενάριο (από το 2001 και την εποχή του «Θέλω και τη Μαμά σου») για να υπογράψει τη μεταφορά ενός βιβλίου της Π. Ντ. Τζέιμς αρκετά επικριτικού ως προς το κατάντημα της ανθρωπότητας σε ένα κοντινό μέλλον. Στο Λονδίνο του 2027, ένας άνδρας θα γίνει άθελά του ο προστάτης μιας νεαρής κοπέλας που, σαν από θαύμα, κυοφορεί το αύριο αυτού του πλανήτη, αφού εδώ και 18 χρόνια οι γυναίκες έχουν πάψει να γεννούν.

Μέσα σε ένα αριστουργηματικά ζοφερό κλίμα που έστησε η ομάδα καλλιτεχνικής διεύθυνσης (μακάρι και υποψήφιοι στα Όσκαρ του χρόνου), ο Κουαρόν αποδεικνύει με άνεση τη δύναμη της ματιάς του, στήνοντας σεκάνς ρεπορταζιακού ρεαλισμού ακόμη και μέσα σε σκηνικά – πεδία μάχης. Από την εισαγωγή με την τρομοκρατική επίθεση και το… εν κινήσει μπλόκο στο δάσος μέχρι την αναζήτηση της Κι και του μωρού της στο ghetto των μεταναστών, ο θεατής δεν έχει παρά να μείνει με το στόμα ανοιχτό. Πέραν της δράσης και του θεάματος, όμως, έτσι είστε καταδικασμένοι να παραμείνετε, τελικά. Θεατές. Αυτό επέλεξε ο σεναριογράφος Κουαρόν, ο οποίος δε στέκει ποτέ σε λεπτομέρειες, δεν αφήνει ανάσες για να εξετάσουμε τα όσα βλέπουμε, ούτε και σχολιάζει την κοινωνικοπολιτική κατάσταση αυτής της τελευταίας ζωντανής Μητρόπολης στον κόσμο.

Τα «Παιδιά των Ανθρώπων» είναι ένα οδοιπορικό εφιαλτικό, που αφήνει εντυπώσεις μονάχα σαν ένα joyride σε πάρκο διασκέδασης. Με μια νοσηρή αντίληψη, φυσικά. Το απολαμβάνεις, σε τρομάζει, σε παίρνει μαζί του, αλλά στο «άδειασμα» ελάχιστα πράγματα έχουν διαπεράσει το πετσί σου. Γι’ αυτό και στο μέλλον δε θα συγκαταλέγεται ανάμεσα σε άλλα παρεμφερή και κλασικά παραδείγματα του είδους, όπως το «Fahrenheit 451» (1966) ή το «V for Vendetta» (2006).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2006, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Η ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν έχει αποκτήσει αρκετούς ένθερμους fans στο πέρασμα των χρόνων και αυτό μετατρέπει τη στάση μου απέναντι στο έργο σε… λίαν εχθρική. Θεωρώ πως ο καιρός που πέρασε από τότε συμπεριφέρεται αρκετά καλά απέναντι σε τούτο το φιλμ, κυρίως εξαιτίας συγκεκριμένων και εξαιρετικών σεκάνς που πραγματικά πρέπει να διδάσκονται σε σχολές κινηματογράφου. Κατά τα άλλα, επί του συνόλου, η αφήγηση έχει αρκετά προβλήματα. Από τα τρία Όσκαρ που διεκδίκησε (δυστυχώς ουχί για τα σκηνικά του), θα έλεγα πως άξιζε κυρίως η υποψηφιότητα της καλύτερης φωτογραφίας (Εμανουέλ Λουμπέσκι).


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.