FreeCinema

Follow us

ΜΗ ΜΕ ΛΕΣ ΚΥΡΙΟ (2018)

(SIR)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ροΐνα Γκέρα
  • ΚΑΣΤ: Τιλοτάμα Σόμι, Βίβεκ Γκομπέρ, Γκιταντζάλι Κουλκάρνι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η Ράτνα είναι μία νεαρή χήρα από επαρχιακό χωριό της Ινδίας, με μεγάλο όνειρο και πάθος τη ραπτική. Όταν καλείται πίσω από τη δουλειά της ως οικιακή βοηθός στο σπίτι ενός πλούσιου επιχειρηματία στη μεγαλούπολη του Μουμπάι, μετά την ακύρωση του γάμου του, οι δυο τους θα αρχίσουν να έρχονται ολοένα και πιο κοντά.

Πέντε χρόνια μετά το ντεμπούτο της με το ντοκιμαντέρ «What’s Love Got to Do with It?», η Ροΐνα Γκέρα επιστρέφει στη φιλμογραφία (μιλάμε για το 2018…) με τούτο το πρωτόλειο στο σινεμά μυθοπλασίας, το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε πως ακολουθεί το ίδιο μοτίβο και προβληματική. Όντως, η Γκέρα έχει (απο)δείξει πως στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του κοινού πάνω στους άνισους έρωτες, μεταξύ ανθρώπων που προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους, όμως, δεν το έχουμε ξαναδεί πολλάκις αυτό στο παρελθόν; Πάνω απ’ όλα, είναι κάτι που μας ενδιαφέρει και αξίζει να ξοδέψει κάποιος τα χρήματά του σε μία από τις σπάνιες κινηματογραφικές εξόδους που θα κάνει εν μέσω αυτής της ιδιότυπης περιόδου που ζούμε;

Η σκηνοθέτις έχει αγνές προθέσεις και το αποτέλεσμα του «Μη με Λες Κύριο» είναι άρτιο, κυρίως λόγω της ανθρώπινης, χωρίς φιοριτούρες και μελοδραματισμούς προσέγγισης στη σκηνοθεσία. Δεν βλέπουμε, δηλαδή, illustrée Άρλεκιν τύπου «Ο Βασιλιάς κι Εγώ» ή «Η Καμαριέρα», ούτε κάποιον αχαλίνωτο prettywoman-ισμό, με στόχο τους θιασώτες του επιφωνήματος «Awww…» στα σινεμά. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε πως η αρχετυπική ιστορία της φτωχής κοπέλας που φτάνει στη μεγαλούπολη και γνωρίζει τον έρωτα… against all odds με κάποιον πλούσιο τύπο, ακούγεται (και είναι) ξεπερασμένη στο σύγχρονο παρόν. Κινηματογραφικά μιλώντας. Κανείς, από την άλλη, δεν μπορεί να αμφιβάλλει πως στην πραγματική ζωή αρκετές ιστορίες έχουν παρεμφερή εξέλιξη και κατάληξη, ειδικά στην Ινδία, όπου οι κοινωνικές τάξεις και το στίγμα της χηρείας (στην προκειμένη) αποτελούν τροχοπέδη για οποιονδήποτε άνθρωπο και, δη, για τις γυναίκες.

Το φιλμ ακολουθεί έναν αρκετά βραδυφλεγή ρυθμό που διόλου απίθανο είναι να «πετάξει» κάποιους θεατές εκτός από το πρώτο κιόλας μισάωρο, συνεχίζοντας όμως βρίσκει τα πατήματά του και κυλά ευχάριστα χάρη στη σεναριακή του οικονομία (αν έφτανε το δίωρο, θα πέφταμε στα ναρκωτικά!). Το στοιχείο αυτό, μαζί με το χάρισμα του πρωταγωνιστικού διδύμου, και ειδικά της Τιλοτάμα Σόμι που κερδίζει τις εντυπώσεις με την ανεπιτήδευτη αθωότητά της, «γράφοντας» στο φακό, είναι τα ατού της ταινίας, που σίγουρα δεν είναι μία από εκείνες τις οποίες παρακολουθούμε κάθε καλοκαίρι και η πιο ήπια αντίδραση που μας έρχεται στο μυαλό είναι… να βγάλουμε τα μάτια μας με πιρούνι.

Όταν, όμως, πόσω μάλλον κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες, έχουμε την ευθύνη να προτείνουμε φιλμ με πρωταρχικό γνώμονα την προστασία και ψυχαγωγική απόλαυση του κοινού στο σινεμά (και κατ’ επέκταση την προστασία και μακροημέρευση του εκάστοτε θερινού), δεν γίνεται να στεκόμαστε θετικά απέναντι σε ταινίες οι οποίες δεν ξεφεύγουν ιδιαίτερα από τα τετριμμένα και δεν προσφέρουν μία αρκούντως δυνατή εμπειρία στη μεγάλη οθόνη.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γλυκός, «ήσυχος» έρωτας against all odds, λιτά δοσμένος. Πέραν τούτου, ουδέν. Νοικιάστε το DVD του «Τρελά Πλούσιοι» καλύτερα, είναι παραγωγή του ιδίου έτους, επίσης περιέχει αυτή την επιπλέον δόση «εξωτισμού» και αγγίζει περισσότερα ζητήματα κοινωνικών ρόλων και σχέσεων.


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.