FreeCinema

Follow us

JUMANJI: Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΙΣΤΑ (2019)

(JUMANJI: THE NEXT LEVEL)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέικ Κάσνταν
  • ΚΑΣΤ: Ντουέιν Τζόνσον, Κέβιν Χαρτ, Κάρεν Γκίλαν, Τζακ Μπλακ, Ακουαφίνα, Άλεξ Γουλφ, Ντάνι ΝτεΒίτο, Ρόρι ΜακΚαν, Ρις Ντάρμπι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 123'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η παρέα που έπαιξε με το Jumanji το 2017, δυστυχώς, υποχρεώνεται να επιστρέψει σ’ αυτό όταν ανακαλύπτει πως ένα μέλος της έχει ήδη «χαθεί» στο εσωτερικό τού video game, χωρίς κανείς να γνωρίζει την αιτία.

Δυσκολεύτηκα πολύ να παρακολουθήσω εκείνο το «remake» προ ετών, έγραψα την πλέον αρνητική κριτική τότε και, ειλικρινά, δεν πήγαινε ο νους μου ότι μας περιμένουν και… χειρότερα! Με εισπράξεις 962.102.237 δολαρίων παγκοσμίως για το «Jumanji: Καλωσήρθατε στη Ζούγκλα», όμως, ήταν προφανές πως το Χόλιγουντ θα επιστρέψει σε τούτο το έκτρωμα οικογενειακής περιπέτειας. Η «Επόμενη Πίστα» κατάφερε να με κάνει να νιώσω ενοχή για το «θάψιμο» του 2017! Πώς αξιολογείς μία συνέχεια ταινίας που είναι ακόμη πιο τραγική από την πρώτη, την οποία είχες αξιολογήσει με τη χείριστη βαθμολογία; Και με τι διάθεση κάθεσαι να γράψεις κείμενο για φιλμ το οποίο καταργεί και την έννοια της κριτικής και της… λογικής;

Οι ήρωες του προηγούμενου φιλμ, λοιπόν, ξαναβρίσκονται μετά από χρόνια, προγραμματίζοντας ένα φιλικό reunion. Ο Σπένσερ (Άλεξ Γουλφ), όμως, απουσιάζει. Είχε επιστρέψει στο πατρικό του, όπου αναγκάστηκε να μοιραστεί το παιδικό του δωμάτιο με τον παππού του (ο Ντάνι ΝτεΒίτο ως αχρείαστο new entry) και έχει κατεβεί στο υπόγειο του σπιτιού για να «σκαλίσει» πράγματα από το παρελθόν ή, ακόμη καλύτερα, να πιάσει ξανά στα χέρια του τα απομεινάρια εκείνου του παιχνιδιού που πριν από χρόνια είχε καταστρέψει μαζί με την παρέα του, αλλά… διάβολε, αυτοί οι σεναριογράφοι δεν δείχνουν ίχνος οίκτου προς την ανθρωπότητα!

Με τον Σπένσερ άφαντο, τα υπόλοιπα μέλη της παρέας αντιλαμβάνονται ότι κατάφερε να κάνει το Jumanji να λειτουργήσει ξανά κι αυτό σημαίνει πως εκείνος βρίσκεται στην «άλλη πλευρά». Φυσικά, θα τον ακολουθήσουν για να τον σώσουν. Ή κάτι τέτοιο… Ο υπότιτλος αυτού του sequel υποτίθεται ότι στηρίζεται στο γεγονός ότι το παιχνίδι εμφανίζει καινούργια στοιχεία / πίστες, με διαφορετικά backgrounds (από έρημο μέχρι δύσβατα όρη), ενώ η «σοβαρότερη» ανατροπή στην πλοκή έχει να κάνει με τις ταυτότητες / avatars των παικτών, οι οποίες… δεν είναι πια ίδιες για τους πρωταγωνιστές του πρώτου φιλμ. Το παιχνίδι έχει υποστεί κάποιες «βλάβες» και μοιράζει randomly τα avatars του, με αποτέλεσμα οι ήρωες της πραγματικότητας να μπερδεύονται (και) μεταξύ τους, αλλάζοντας τους «ρόλους» που είχαν συνηθίσει παίζοντας στο Jumanji το 2017. Βέβαια, για θεατές που θα ήθελαν να… ξεχάσουν τι είχαν δει τότε (εγώ, δηλαδή), το αλαλούμ είναι αρκετά ενοχλητικό, καθώς δεν (θα) θυμούνται ποιος ήταν ποιος… έτσι κι αλλιώς! Φυσικά, αυτοί οι θεατές δεν πρόκειται να επιστρέψουν για το sequel, οπότε ο κριτικός είναι εκείνος που θα βασανιστεί κι εφέτος…

Σαν ταινία, το όλο πράγμα είναι άτονο και επαναλαμβανόμενο, με το προσχηματικό σενάριο να αγωνίζεται για να προσφέρει κάτι το καινούργιο στο παιχνίδι. Οι φίλοι των video games θα «νιώσουν» λίγο περισσότερο τις σκηνές δράσης που, απλά, μοιάζουν με πίστες, όμως η βαρεμάρα θα είναι αναπόφευκτη, ειδικά για θεατές άνω του εφηβικού ηλικιακού εύρους, οι οποίοι (εάν είναι ή υπήρξαν ποτέ και gamers) θα αισθανθούν κάπως πιο ζόρικα την επιστροφή σε ένα πολυπαιγμένο παιχνίδι που, πλέον, περισσότερο τους κάνει να απορούν γιατί το έπιασαν στα χέρια τους εξαρχής! Για να συμβαίνει και κάτι εντός αυτού, η αποστολή των ηρώων μας είναι να βρουν μία «μυστική» λίθο που όταν πέσει πάνω της το φως του ήλιου, θα ολοκληρωθεί το παιχνίδι κι εκείνοι θα μπορέσουν να γυρίσουν στον πραγματικό κόσμο. Ή κάτι τέτοιο…

Μαντεύεις τι θα συμβεί πριν φτάσει η «Επόμενη Πίστα» στο φινάλε της, με τους πάντες να υπόσχονται (ξανά!) ότι δεν πρόκειται να το ξανακάνουν. Υποθέτω ότι αυτό θα το αποφασίσει το box-office, αφού οι ανεγκέφαλες ορδές ανά τον κόσμο συρρέουν και πάλι (στα 489.371.852 δολάρια βρίσκεται ήδη η σούμα παγκοσμίως, έναν μήνα μετά την πρεμιέρα σε διάφορα markets). Είμαστε καταδικασμένοι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εφηβική σαχλαμάρα για παιδιά που αρέσκονται στα video games. Σαφώς χειρότερο από το πρώτο φιλμ του 2017 και… τρισχειρότερο από το original του 1995. Έχει μεταγλωττιστεί και στην ελληνική γλώσσα, γιατί θεωρείται εντελώς παιδιάστικο σαν θέαμα. Καταλαβαίνεις…


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.