FreeCinema

Follow us

ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΚΟΡΗ (2015)

(FATHERS AND DAUGHTERS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκαμπριέλε Μουτσίνο
  • ΚΑΣΤ: Ράσελ Κρόου, Αμάντα Σάιφριντ, Κάιλι Ρότζερς, Άαρον Πολ, Τζέιν Φόντα, Οκτέιβια Σπένσερ, Κουαβενζανέι Γουόλις, Ντιάνε Κρούγκερ, Μπρους Γκρίνγουντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η μοιραία ασταθής σχέση ενός διάσημου συγγραφέα με προβλήματα ψυχικής υγείας με την κόρη του, 27 χρόνια μετά από ένα δυστύχημα, στο οποίο απεβίωσαν η γυναίκα του και… η ενήλικη ζωή του κοριτσιού.

Διαβάζοντας και μόνο τη λίστα τού καστ που είχε στη διάθεσή του ο Γκαμπριέλε Μουτσίνο, θα περίμενε κανείς ότι το «Πατέρας και Κόρη» θα βρισκόταν στην κορυφή των υποψηφιοτήτων των κινηματογραφικών βραβείων. Αντίθετα, η κυρίως ιταλική παραγωγή δεν έχει προβληθεί ακόμη στην Αμερική, όπου αναμένεται ότι θα περάσει στα «ψιλά». Αιτία, αποκλειστικά και μόνο το melo, δακρύβρεχτο σενάριο και η αντίστοιχη σκηνοθετική διάθεση του Μουτσίνο, την οποία γνωρίζει καλά όποιος έχει δει τα προηγούμενα φιλμ του («Το Κυνήγι της Ευτυχίας», «Επτά Ζωές» κλπ). Το «Πατέρας και Κόρη» μοιάζει περισσότερο με το πρώτο, αλλά χωρίς να έχει το αίσθημα λύτρωσης που είχε εκείνη η… απίστευτη μελούρα. Εδώ ο Μουτσίνο επιλέγει τον δρόμο τού διαρκούς δράματος και των δυσκολιών, χωρίς να αφήνει καθόλου τους χαρακτήρες – ή το κοινό – του να αναπνεύσουν.

Ο Τζέικ είναι συγγραφέας και μάλιστα καλός, βραβευμένος με Πούλιτζερ. Όταν η γυναίκα του σκοτωθεί σε δυστύχημα με αμάξι το οποίο οδηγούσε εκείνος, η κόρη τους, Κέιτι, θα μείνει ορφανή από μητέρα και ο Τζέικ θα χτυπήσει στο κεφάλι, μένοντας με κρίσεις ψύχωσης και επιληψίας (αληθινά δεν ξέρω αν επιστημονικά συνδυάζονται αυτά τα δύο). Από εκεί και πέρα η ζωή τους θα αντιμετωπίσει συνεχή εμπόδια. Ο Τζέικ μπαίνει για επτά μήνες στο νοσοκομείο, αφήνοντας την Κέιτι στην πλούσια και εντελώς στραβωμένη αδελφή της γυναίκας του. Το επόμενο βιβλίο του πατώνει και σε κριτικές και σε εισπράξεις, η θεία επανέρχεται θέλοντας να υιοθετήσει το κοριτσάκι, επαπειλούνται δικαστικοί αγώνες, άνισοι οικονομικά μεταξύ των δύο αντιπάλων.

Στο μεταξύ, παρακολουθούμε την ενήλικη ζωή της Κέιτι, 27 χρόνια μετά: έχει γίνει κοινωνική λειτουργός και παρακολουθεί ένα ορφανό κορίτσι με μεγάλη αγάπη και προσοχή, αλλά στην προσωπική της ζωή να αδυνατεί να κάνει κάτι καλύτερο από νύχτες αφιερωμένες στο μεθύσι και στα one night stands. Όταν θα γνωρίσει τον Κάμερον, θα έχει μια ευκαιρία να τα αλλάξει όλα, αλλά η συναισθηματική της «αναπηρία» θα επανέρχεται φέρνοντας περισσότερα προβλήματα.

Αν το αποτέλεσμα εξαρτιόταν αποκλειστικά από τους ηθοποιούς, το «Πατέρας και Κόρη» θα ήταν ένα απολαυστικό μελόδραμα. Τόσο το σενάριο, όσο και η σκηνοθεσία, όμως, καταστρέφουν τις δυνατότητες που είχε η ταινία σε ένα είδος όχι ακριβώς αγαπημένο στην κριτική αλλά απολύτως λαοφιλές. Επιπλέον, η συνεχής εναλλαγή μεταξύ παρόντος και παρελθόντος στην αφήγηση, πατάνε φρένο-γκάζι στη συγκίνηση. Προσωπικά, δε θα είχα κανένα πρόβλημα με ένα χορταστικό μελόδραμα που να σε κάνει να ρίχνεις ένα super κλάμα και να το ευχαριστιέσαι. Ο Μουτσίνο, δυστυχώς, θέλει να φανεί πιο συγκρατημένος, ελπίζοντας ίσως σε ένα πιο σοβαρό αποτέλεσμα. Αποτυγχάνει. Και εκτός από την προφανή απώλεια της κριτικής υποστήριξης, χάνει και την ευκαιρία να κάνει μια λαϊκή melo επιτυχία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι σαφές ότι αν κυνηγάς τις φεστιβαλικές ταινίες, το «Πατέρας και Κόρη» θα σου φανεί σα να βλέπεις τη «Λάμψη» (όχι του Κιούμπρικ…) με καλό καστ. Αλλά και πάλι, αν γουστάρεις, βρε παιδί μου, να ρίχνεις ένα γερό κλάμα, η μίζερα συγκρατημένη σκηνοθεσία θα σου το στερήσει το δάκρυ.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.