FreeCinema

Follow us

ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΚΟΡΗ (2015)

(FATHERS AND DAUGHTERS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκαμπριέλε Μουτσίνο
  • ΚΑΣΤ: Ράσελ Κρόου, Αμάντα Σάιφριντ, Κάιλι Ρότζερς, Άαρον Πολ, Τζέιν Φόντα, Οκτέιβια Σπένσερ, Κουαβενζανέι Γουόλις, Ντιάνε Κρούγκερ, Μπρους Γκρίνγουντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η μοιραία ασταθής σχέση ενός διάσημου συγγραφέα με προβλήματα ψυχικής υγείας με την κόρη του, 27 χρόνια μετά από ένα δυστύχημα, στο οποίο απεβίωσαν η γυναίκα του και… η ενήλικη ζωή του κοριτσιού.

Διαβάζοντας και μόνο τη λίστα τού καστ που είχε στη διάθεσή του ο Γκαμπριέλε Μουτσίνο, θα περίμενε κανείς ότι το «Πατέρας και Κόρη» θα βρισκόταν στην κορυφή των υποψηφιοτήτων των κινηματογραφικών βραβείων. Αντίθετα, η κυρίως ιταλική παραγωγή δεν έχει προβληθεί ακόμη στην Αμερική, όπου αναμένεται ότι θα περάσει στα «ψιλά». Αιτία, αποκλειστικά και μόνο το melo, δακρύβρεχτο σενάριο και η αντίστοιχη σκηνοθετική διάθεση του Μουτσίνο, την οποία γνωρίζει καλά όποιος έχει δει τα προηγούμενα φιλμ του («Το Κυνήγι της Ευτυχίας», «Επτά Ζωές» κλπ). Το «Πατέρας και Κόρη» μοιάζει περισσότερο με το πρώτο, αλλά χωρίς να έχει το αίσθημα λύτρωσης που είχε εκείνη η… απίστευτη μελούρα. Εδώ ο Μουτσίνο επιλέγει τον δρόμο τού διαρκούς δράματος και των δυσκολιών, χωρίς να αφήνει καθόλου τους χαρακτήρες – ή το κοινό – του να αναπνεύσουν.

Ο Τζέικ είναι συγγραφέας και μάλιστα καλός, βραβευμένος με Πούλιτζερ. Όταν η γυναίκα του σκοτωθεί σε δυστύχημα με αμάξι το οποίο οδηγούσε εκείνος, η κόρη τους, Κέιτι, θα μείνει ορφανή από μητέρα και ο Τζέικ θα χτυπήσει στο κεφάλι, μένοντας με κρίσεις ψύχωσης και επιληψίας (αληθινά δεν ξέρω αν επιστημονικά συνδυάζονται αυτά τα δύο). Από εκεί και πέρα η ζωή τους θα αντιμετωπίσει συνεχή εμπόδια. Ο Τζέικ μπαίνει για επτά μήνες στο νοσοκομείο, αφήνοντας την Κέιτι στην πλούσια και εντελώς στραβωμένη αδελφή της γυναίκας του. Το επόμενο βιβλίο του πατώνει και σε κριτικές και σε εισπράξεις, η θεία επανέρχεται θέλοντας να υιοθετήσει το κοριτσάκι, επαπειλούνται δικαστικοί αγώνες, άνισοι οικονομικά μεταξύ των δύο αντιπάλων.

Στο μεταξύ, παρακολουθούμε την ενήλικη ζωή της Κέιτι, 27 χρόνια μετά: έχει γίνει κοινωνική λειτουργός και παρακολουθεί ένα ορφανό κορίτσι με μεγάλη αγάπη και προσοχή, αλλά στην προσωπική της ζωή να αδυνατεί να κάνει κάτι καλύτερο από νύχτες αφιερωμένες στο μεθύσι και στα one night stands. Όταν θα γνωρίσει τον Κάμερον, θα έχει μια ευκαιρία να τα αλλάξει όλα, αλλά η συναισθηματική της «αναπηρία» θα επανέρχεται φέρνοντας περισσότερα προβλήματα.

Αν το αποτέλεσμα εξαρτιόταν αποκλειστικά από τους ηθοποιούς, το «Πατέρας και Κόρη» θα ήταν ένα απολαυστικό μελόδραμα. Τόσο το σενάριο, όσο και η σκηνοθεσία, όμως, καταστρέφουν τις δυνατότητες που είχε η ταινία σε ένα είδος όχι ακριβώς αγαπημένο στην κριτική αλλά απολύτως λαοφιλές. Επιπλέον, η συνεχής εναλλαγή μεταξύ παρόντος και παρελθόντος στην αφήγηση, πατάνε φρένο-γκάζι στη συγκίνηση. Προσωπικά, δε θα είχα κανένα πρόβλημα με ένα χορταστικό μελόδραμα που να σε κάνει να ρίχνεις ένα super κλάμα και να το ευχαριστιέσαι. Ο Μουτσίνο, δυστυχώς, θέλει να φανεί πιο συγκρατημένος, ελπίζοντας ίσως σε ένα πιο σοβαρό αποτέλεσμα. Αποτυγχάνει. Και εκτός από την προφανή απώλεια της κριτικής υποστήριξης, χάνει και την ευκαιρία να κάνει μια λαϊκή melo επιτυχία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι σαφές ότι αν κυνηγάς τις φεστιβαλικές ταινίες, το «Πατέρας και Κόρη» θα σου φανεί σα να βλέπεις τη «Λάμψη» (όχι του Κιούμπρικ…) με καλό καστ. Αλλά και πάλι, αν γουστάρεις, βρε παιδί μου, να ρίχνεις ένα γερό κλάμα, η μίζερα συγκρατημένη σκηνοθεσία θα σου το στερήσει το δάκρυ.


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

Το κορυφαίο ετήσιο κινηματογραφικό γεγονός της πρωτεύουσας είναι ξανά εθιμικά πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, εκ νέου και υγειονομικών συνθηκών επιτρεπουσών σε χειμερινές αίθουσες αποκλειστικά (ΑΣΤΟΡ, ΔΑΝΑΟ, ΙΝΤΕΑΛ, ΤΡΙΑΝΟΝ και, φέτος για πρώτη φορά, ΑΣΤΥ).

ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Νοσοκομειακή ψυχίατρος καλείται να εξετάσει νεοεισαχθείσα σε κατάσταση κρίσης, η οποία πιστεύει πως κάποια υπερφυσική δύναμη «καταλαμβάνει» τα πρόσωπα των ανθρώπων γύρω της, με αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο χαμόγελο. Έξαφνα, αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια της κι εκείνη υποψιάζεται πως πρόκειται για ένα είδος «κατάρας» που, πλέον, πέρασε σ’ αυτήν!

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ

Η Χίλντι, μετά την απεξάρτησή της από το αλκοόλ, ανασυνθέτει την καριέρα της στη Νέα Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας αξίες οικημάτων και ζωής, μιλώντας απευθείας στην κάμερα, «στα κορίτσια της» (δύο πανέμορφα σκυλιά και όχι στις κόρες της), στον ψυχίατρο της περιοχής και στον Φρανκ, ένα παλιό της flirt που αναθερμαίνεται. Το οικογενειακό (και όχι μόνο) περιβάλλον θα εκφράσει ανησυχία και gay πρώην σύζυγος θα παρευρεθεί σε δείπνο, κατά το οποίο η Χίλντι μας εξηγεί γιατί τους άφησε να τη στείλουν στην απεξάρτηση και πώς είναι η ζωή της τώρα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Όταν δεξαμενή άντλησης πετρελαίου στις νορβηγικές ακτές καταρρέει, διασώστες και ερευνητές ανακαλύπτουν πως το γεγονός οφείλεται σε κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του συνηθισμένου ατυχήματος.