FreeCinema

Follow us

ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΚΟΡΗ (2015)

(FATHERS AND DAUGHTERS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκαμπριέλε Μουτσίνο
  • ΚΑΣΤ: Ράσελ Κρόου, Αμάντα Σάιφριντ, Κάιλι Ρότζερς, Άαρον Πολ, Τζέιν Φόντα, Οκτέιβια Σπένσερ, Κουαβενζανέι Γουόλις, Ντιάνε Κρούγκερ, Μπρους Γκρίνγουντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η μοιραία ασταθής σχέση ενός διάσημου συγγραφέα με προβλήματα ψυχικής υγείας με την κόρη του, 27 χρόνια μετά από ένα δυστύχημα, στο οποίο απεβίωσαν η γυναίκα του και… η ενήλικη ζωή του κοριτσιού.

Διαβάζοντας και μόνο τη λίστα τού καστ που είχε στη διάθεσή του ο Γκαμπριέλε Μουτσίνο, θα περίμενε κανείς ότι το «Πατέρας και Κόρη» θα βρισκόταν στην κορυφή των υποψηφιοτήτων των κινηματογραφικών βραβείων. Αντίθετα, η κυρίως ιταλική παραγωγή δεν έχει προβληθεί ακόμη στην Αμερική, όπου αναμένεται ότι θα περάσει στα «ψιλά». Αιτία, αποκλειστικά και μόνο το melo, δακρύβρεχτο σενάριο και η αντίστοιχη σκηνοθετική διάθεση του Μουτσίνο, την οποία γνωρίζει καλά όποιος έχει δει τα προηγούμενα φιλμ του («Το Κυνήγι της Ευτυχίας», «Επτά Ζωές» κλπ). Το «Πατέρας και Κόρη» μοιάζει περισσότερο με το πρώτο, αλλά χωρίς να έχει το αίσθημα λύτρωσης που είχε εκείνη η… απίστευτη μελούρα. Εδώ ο Μουτσίνο επιλέγει τον δρόμο τού διαρκούς δράματος και των δυσκολιών, χωρίς να αφήνει καθόλου τους χαρακτήρες – ή το κοινό – του να αναπνεύσουν.

Ο Τζέικ είναι συγγραφέας και μάλιστα καλός, βραβευμένος με Πούλιτζερ. Όταν η γυναίκα του σκοτωθεί σε δυστύχημα με αμάξι το οποίο οδηγούσε εκείνος, η κόρη τους, Κέιτι, θα μείνει ορφανή από μητέρα και ο Τζέικ θα χτυπήσει στο κεφάλι, μένοντας με κρίσεις ψύχωσης και επιληψίας (αληθινά δεν ξέρω αν επιστημονικά συνδυάζονται αυτά τα δύο). Από εκεί και πέρα η ζωή τους θα αντιμετωπίσει συνεχή εμπόδια. Ο Τζέικ μπαίνει για επτά μήνες στο νοσοκομείο, αφήνοντας την Κέιτι στην πλούσια και εντελώς στραβωμένη αδελφή της γυναίκας του. Το επόμενο βιβλίο του πατώνει και σε κριτικές και σε εισπράξεις, η θεία επανέρχεται θέλοντας να υιοθετήσει το κοριτσάκι, επαπειλούνται δικαστικοί αγώνες, άνισοι οικονομικά μεταξύ των δύο αντιπάλων.

Στο μεταξύ, παρακολουθούμε την ενήλικη ζωή της Κέιτι, 27 χρόνια μετά: έχει γίνει κοινωνική λειτουργός και παρακολουθεί ένα ορφανό κορίτσι με μεγάλη αγάπη και προσοχή, αλλά στην προσωπική της ζωή να αδυνατεί να κάνει κάτι καλύτερο από νύχτες αφιερωμένες στο μεθύσι και στα one night stands. Όταν θα γνωρίσει τον Κάμερον, θα έχει μια ευκαιρία να τα αλλάξει όλα, αλλά η συναισθηματική της «αναπηρία» θα επανέρχεται φέρνοντας περισσότερα προβλήματα.

Αν το αποτέλεσμα εξαρτιόταν αποκλειστικά από τους ηθοποιούς, το «Πατέρας και Κόρη» θα ήταν ένα απολαυστικό μελόδραμα. Τόσο το σενάριο, όσο και η σκηνοθεσία, όμως, καταστρέφουν τις δυνατότητες που είχε η ταινία σε ένα είδος όχι ακριβώς αγαπημένο στην κριτική αλλά απολύτως λαοφιλές. Επιπλέον, η συνεχής εναλλαγή μεταξύ παρόντος και παρελθόντος στην αφήγηση, πατάνε φρένο-γκάζι στη συγκίνηση. Προσωπικά, δε θα είχα κανένα πρόβλημα με ένα χορταστικό μελόδραμα που να σε κάνει να ρίχνεις ένα super κλάμα και να το ευχαριστιέσαι. Ο Μουτσίνο, δυστυχώς, θέλει να φανεί πιο συγκρατημένος, ελπίζοντας ίσως σε ένα πιο σοβαρό αποτέλεσμα. Αποτυγχάνει. Και εκτός από την προφανή απώλεια της κριτικής υποστήριξης, χάνει και την ευκαιρία να κάνει μια λαϊκή melo επιτυχία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι σαφές ότι αν κυνηγάς τις φεστιβαλικές ταινίες, το «Πατέρας και Κόρη» θα σου φανεί σα να βλέπεις τη «Λάμψη» (όχι του Κιούμπρικ…) με καλό καστ. Αλλά και πάλι, αν γουστάρεις, βρε παιδί μου, να ρίχνεις ένα γερό κλάμα, η μίζερα συγκρατημένη σκηνοθεσία θα σου το στερήσει το δάκρυ.


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2021

Για 27η χρονιά, το καθιερωμένο ραντεβού των Αθηναίων που θέλουν να γιορτάζουν την αγάπη τους για το σινεμά δίνεται και πάλι σε τούτη την πόλη, από τις 22 Σεπτεμβρίου έως και τις 3 Οκτωβρίου, με εκατοντάδες ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, τρία διαγωνιστικά τμήματα, ειδικά αφιερώματα, ντοκιμαντέρ, πρεμιέρες της εγχώριας παραγωγής και ελληνικά φιλμ μικρού μήκους. Έτοιμοι για Νύχτες Πρεμιέρας;

ΜΠΛΕ ΒΑΛΤΟΣ

Κορεάτης που υιοθετήθηκε από αμερικανική οικογένεια και μεγάλωσε στα bayou της Λουιζιάνα, κινδυνεύει με απέλαση, ενώ η γυναίκα του περιμένει να γεννήσει το παιδί τους. Από δίπλα, ο πρώην σύζυγός της και αστυνομικός βάζει διαρκώς εμπόδια στη ζωή τους, διεκδικώντας τη μικρή κόρη που είχε αποκτήσει μαζί της προ ετών.

ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΑΝΗΛΙΚΟΥ

Με τον επτάχρονο γιο τους να έχει δηλωθεί εξαφανισμένος από camping στα Χάιλαντς της Σκωτίας, ο Έντμοντ και η Τζόαν προσπαθούν να εξηγήσουν τα αίτια του συμβάντος μέσα (και) από το προσωπικό δράμα του χωρισμού τους, ενώ οι Αστυνομικές Αρχές υποψιάζονται πως το παιδί έχει πέσει θύμα απαγωγής.

ΕΝΑΣ ΘΡΙΑΜΒΟΣ

Ο Ετιέν, ένας θεατρικός ηθοποιός του οποίου η καριέρα έχει πάρει την κάτω βόλτα, αναλαμβάνει να καταρτίσει μια θεατρική ομάδα στις φυλακές, σε μία απέλπιδα προσπάθεια να παραμείνει στα πράγματα. Παρά τις αρχικές δυσκολίες, την αδιαφορία των φυλακισμένων, αλλά και τους τετριμμένους μύθους με ηθικά διδάγματα, ο Ετιέν θα έχει την ιδέα για κάτι φαινομενικά ακατόρθωτο: μια παράσταση εκτός φυλακής, με τους κρατούμενους να ερμηνεύουν το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Μπέκετ!

ΕΚΡΗΚΤΙΚΟ ΚΟΚΤΕΪΛ

Μία επαγγελματίας δολοφόνος θ’ αποφασίσει να πάρει εκδίκηση από την «εταιρεία» στην οποία «εργάζεται», όταν μια αποστολή της «στραβώνει», θέτοντας έτσι σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή ενός οκτάχρονου κοριτσιού.