FreeCinema

Follow us

ΚΡΙΝΤ: Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΕΝΟΣ ΘΡΥΛΟΥ (2015)

(CREED)

  • ΕΙΔΟΣ: Αθλητικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ράιαν Κούγκλερ
  • ΚΑΣΤ: Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Σιλβέστερ Σταλόνε, Τέσα Τόμσον, Φιλίσια Ρασάντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 133'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Αν και έχει αποσυρθεί από τα ring, ο Ρόκι Μπαλμπόα επιστρέφει για ακόμη μια φορά, αλλά πια ως προπονητής τού γιου τού μεγαλύτερου αντιπάλου του, που στοχεύει σε μια καριέρα αντίστοιχη με εκείνη του πατέρα του.

Για να βάζουμε από την αρχή τα πράγματα στη θέση τους και να μην κοροϊδευόμαστε, ό,τι τίτλο κι αν έχουν δώσει στην ταινία, πρόκειται στην πραγματικότητα για το… «Rocky 7». Ένα από τα μακροβιότερα κινηματογραφικά franchise αποκτά νέα ζωή στην πρώτη ταινία της σειράς που δεν έχει γράψει ή σκηνοθετήσει ο Σταλόνε. Ο πρώτος «Rocky» τού 1976 ήταν ένα εξαιρετικό αθλητικό δράμα που κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, με τον Σταλόνε να είναι υποψήφιος τόσο για την ερμηνεία του, όσο και για το σενάριο. Στη συνέχεια, όλοι ξέρουμε τι έγινε. Ο Σταλόνε έγινε star, ο Ρόκι προϊόν και οι ταινίες ακολούθησαν τη λογική τού franchise. Πιο πολύ, πιο εντυπωσιακό, πιο θεαματικό. Τα πράγματα ξέφυγαν από εκεί απ’ όπου είχαν ξεκινήσει, αν και με το «Rocky Balboa» (2006) ο Σταλόνε επιχείρησε να δώσει ένα έντιμο φινάλε στη σειρά.

Έλα, όμως, που ο Ράιαν Κούγκλερ πίστευε ότι υπάρχει κι άλλη ιστορία να ειπωθεί. Με την αρχική αντίθεση του Σταλόνε και τη διαρκή επιμονή του Κούγκλερ, ο Ρόκι επέστρεψε στο σινεμά, αυτή τη φορά όχι ως πρωταγωνιστής, αλλά ως supporting χαρακτήρας στην… καλύτερη, μαζί με την πρώτη, ταινία τού franchise! Κεντρικός ήρωας είναι εδώ ο Αντόνις Κριντ, νόθο παιδί του μεγαλύτερου αντιπάλου του Ρόκι, Απόλο Κριντ. Μεγαλωμένος σε ίδρυμα, στη συνέχεια έζησε υπό την προστασία της χήρας του Απόλο και προσπάθησε να κάνει μια καριέρα στα οικονομικά. Ο Αντόνις, όμως, ήθελε να ακολουθήσει την καριέρα του πατέρα του. Και έπειτα από παράνομους αγώνες στο Μεξικό, αποφασίζει να παρατήσει την «κανονική» ζωή του και πηγαίνει στη Φιλαδέλφεια για να προπονηθεί με τον Ρόκι Μπαλμπόα.

Ο Μπαλμπόα, ένας ζωντανός μύθος της πόλης, έχει αποσυρθεί για τα καλά. Έχει ένα εστιατόριο με το όνομα της μακαρίτισσας της γυναίκας του και δε θέλει να έχει πια σχέση με τους αγώνες. Ωστόσο, η επιμονή τού «μικρού» και το ότι θα «δει» κάτι μέσα του θα τον κάνουν να αλλάξει γνώμη και να δεχτεί να τον προπονήσει σκληρά, μέχρι να τον αναδείξει σε σημαντικό πυγμάχο.

Διαβάζοντας τη σύνοψη του «Κριντ» δεν εντυπωσιάζεσαι ιδιαίτερα γιατί η ταινία ακολουθεί σε γενικές γραμμές τη συνταγή του ανερχόμενου ταλέντου που έρχεται από το πουθενά και φτάνει στην κορυφή. Θα δεις περίπου ό,τι περιμένεις να δεις. Σκηνές προπόνησης σε γρήγορο μοντάζ, αντιπάλους που ειρωνεύονται, ένα κορίτσι που ανησυχεί. Παρ’ όλα αυτά, ο Κούγκλερ που είναι συνυπεύθυνος και για το σενάριο καταφέρνει να δώσει αυτά τα δεδομένα στοιχεία χωρίς να μοιάζουν με χιλιοειπωμένα κλισέ. Υπάρχουν λεπτομέρειες που δίνουν φρεσκάδα και κάνουν την ταινία να θυμίζει, να αποτελεί φόρο τιμής στην παλιά, αλλά να είναι σημερινή, όχι retro και όχι φτηνό και εύκολο homage. Υπάρχει χιούμορ, συναίσθημα και οι σκηνές μέσα στο ring είναι γυρισμένες με ένταση και ταχύτητα. Δεν μπορεί παρά να προσέξεις την ακρίβεια με την οποία έχει γυριστεί σε μονοπλάνο ο αγώνας που καθιερώνει τον Αντόνις.

Ερμηνευτικά, ο Μάικλ Μπ. Τζόρνταν και ο Σιλβέστερ Σταλόνε είναι ένα δεμένο ντουέτο. Έπειτα από το «Μια Στάση Πριν το Τέλος» (2013), ο Τζόρνταν συνεργάζεται ξανά με τον Κούγκλερ σε μια πολύ διαφορετική ταινία και με τους δύο να βρίσκονται πλέον μέσα στην κινηματογραφική βιομηχανία. Ο Τζόρνταν έχει τη μαχητικότητα και τη δύναμη να αναμετρηθεί με τον ρόλο και να μην τον καταπιεί η σύγκριση με τον Ρόκι. Αυτό που προσέχεις πάντως περισσότερο είναι, φυσικά, ο Σταλόνε. Έπειτα από δεκαετίες ως Ρόκι, με πόση γενναιοδωρία μπαίνει σε δεύτερο πλάνο και αφήνει έναν νέο πρωταγωνιστή να φανεί, αλλά και έναν νέο σκηνοθέτη να διαχειριστεί την ιστορία και τον ήρωα που τον έκανε διάσημο. Γερασμένος και χωρίς την ανάγκη να παραστήσει τον action hero, ο Σταλόνε κάνει εμφανή την εμπιστοσύνη που έχει δείξει στους συντελεστές του «Κριντ» και παίζει τον ρόλο τού προπονητή όχι ως star, αλλά ως ηθοποιός, έχοντας στιγμές πραγματικά συγκινητικές.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν σου έχει λείψει να δεις την ιστορία τού «Rocky» να γυρίζει στις ρίζες της, ο «Κριντ» θα σου θυμίσει ότι υπάρχουν αθλητικά δράματα που είναι συναρπαστικά και δε σε κάνουν να βαριέσαι. Θα δεις και τον Σταλόνε να παίζει κανονικά και να τιμά τον ήρωα που τον έκανε διάσημο. Μην μπεις με το ζόρι αν δεν αντέχεις με τίποτα τον συνδυασμό «σπορ και θέαμα».


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.