FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ (2011)

(LA DELICATESSE)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταβίντ και Στεφάν Φενκινός
  • ΚΑΣΤ: Οντρέ Τοτού, Φρανσουά Νταμιέν, Μπρουνό Τοντεσκινί, Μελανί Μπερνιέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Με σύζυγο θύμα τροχαίου τρία χρόνια, μελαγχολική, εργασιομανής νεαρή μια μέρα σκάει φιλί σε Σουηδό, ασουλούπωτο και μη γοητευτικό υφιστάμενό της. Αυτός ανταποκρίνεται, παρενοχλόν αφεντικό και προβληματισμένοι φίλοι είναι εμπόδια. Έχουν μέλλον κι αν ναι, πώς;

Είναι μία (ερωτική;) απογοήτευση το ότι σε ένα γυναικείο μπούστο στο οποίο πρωτοβάζει χέρι η φαντασιωσική εικασία ενός άνδρα (του μελλοντικού – μακαρίτη – συζύγου της ηρωίδας), χαίρεται finalmente η φαντασιωσική εικασία ενός άλλου (του διαδόχου του στην καρδιά της) και στα ενδιάμεσα χαμουρεύουν συνεχώς οι φαντασιωσικές εικασίες του περίγυρου (συναδελφικού και φιλικού, ανδρικού και γυναικείου) για το τι είναι (ή τι «πρέπει» σε) ένα θηλυκό, είναι η (αυτο)φαντασιωσική εικασία με… σκεύος ηδονής ένα αρσενικό (στην απολαυστική σκηνή των θαυμαστριών) που πετυχαίνει πιο σωστά τη «μέσα» κοψιά ενός χαρακτήρα.

Και όχι μόνο: ιδιοσυγκρασιοποιώντας ρομαντικά τη φυσικά ιλαρή εξάρτυση του Βέλγου κρεμανταλά καρατερίστα Νταμιέν, τ’ αδέλφια Φενκινός, ο ένας συγγραφέας (και του βιβλίου – πηγής του φιλμ) κι ο άλλος casting director, στο πρώτο καμάκι τους στα 35mm θωπεύουν το λεγάμενο με όση πρέπει, αληθινή «Ευαισθησία» (ο πρωτότυπος τίτλος). Και με περισσή, επίπλαστη (άνδρες γαρ) την περσόνα χήρας on the rebound που επιχειρεί αίφνης να θεραπεύσει τις πληγές της on and off πλατωνικά με ένα sui generis, αλλοδαπό, μη ευειδή κι αδέξιο, αβρό πάντως «παρτενέρ».

Για να πεισθεί, ο ενδιαφερόμενος αρκεί απλώς να τσιμπηθεί. Ο εραστής της «Αμελί» με την ασύμμετρη, νεραϊδοκοριτσίστικα μινιόν σιλουέτα και τα μάτια του μελανουρίου – it girl των Γάλλων. Ο εραστής του arthouse με τη συναισθηματική νοημοσύνη του προξενιού υποκριτικής χημείας του ντουέτου σε επιδέξια εκκεντρικά pas de deux διαλόγων στο γραφείο ή εις Παρισίους. Ο εραστής των boy meets girl με τρυφερά σουρπρίζ, εξόδιους εσωμονολόγους σκέψεων και το λυμφατικά μελωδικό soundtrack της Εμιλί Σιμόν να «τραγουδάει» τα κατ’ ιδίαν σκιρτήματα και τα πλησιάσματα του ζεύγους.

Δύσκολο, φυσικά, να έχεις απίκο τόσους μνηστήρες με κάτι σαν το «Δεν Είναι για τα Μούτρα σου», αν το είχε σκηνοθετήσει στην Πόλη του Φωτός ο Καουρισμάκι καθ’ υπόδειξιν των παραγωγών του «The Office» με target group το κοινό του «Υ.Γ. Σ’ Αγαπώ». Je  ne sais quoi αλλά μακριά από παρθένο έδαφος και στο μεταίχμιο της ψιλοανωμαλίας, αυτό το ευγενές φλερτ με το cinema d’ auteur στην πέφτει όχι φτηνά μεν αλλά sans doute χωρίς βάθος. Encore une fois, cherchez la femme…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Oui, αν τρέφεις σεβντά για ανεκπλήρωτο αίσθημα με ομορφότερο αμόρε, αν λατρεύεις (και σου έλειψε) το piece de resistance του Ζαν-Πιερ Ζενέ, αν λείπει ένας δεσμός απ’ τη ζωή σου. Non, αν βρίσκεις μανιερίστρια την Τοτού, αν δεν μπορείς τα πίτσι πίτσι γλυκερά με μια εσάνς δηθενιάς, αν είσαι εναντίον του «Ελλάς – Γαλλία – Συμμαχία».


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

MR KLEIN

MR KLEIN

Μας έχουνε ζαλίσει τον έρωτα φέτος το καλοκαίρι! Και είναι και γαλλικουριά… Μ’ εκείνη την ποντικομούρα από την «Αμελί», που σίγουρα σου τα έχει κάνει τούμπανο. Εδώ ερωτεύεται έναν που όλοι της λένε πως δεν της κάνει. Το αυτό και με την ταινία.