FreeCinema

Follow us

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κατερίνα Πατρώνη
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 55ʼ
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Πώς αντιμετωπίζουν οι θεατράνθρωποι το πρόσκομμα της οικονομικής συγκυρίας σε μια χώρα που έτσι κι αλλιώς ελάχιστα στήριζε το επάγγελμά τους; Η πενία τέχνες κατεργάζεται…

Αν και καλώς παίζεται μαζί με το «Ηθοποιοί: Ημερολόγιο Σπουδής», σε κοινό πρόγραμμα, αφού μοιράζονται εν μέρει την (ειδικού ενδιαφέροντος) θεματική τους, καθόλου δεν ευνοείται από τη σύγκριση με την ταινία του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου. Όχι μόνο επειδή οι εικόνες τους στερούνται κινηματογραφικής υφής και… ιδιοσυγκρασίας.

Η Πατρώνη (σε έρευνα / σενάριο της Ίλιας Παπασπύρου) ακολουθεί την πεπατημένη του αγωνιστικού, ρεπορταζιακού / ειδησεογραφικού ντοκιμαντέρ (που στην Ελλάδα, τουλάχιστον, δυσκολεύεται να αποχωριστεί το «κουστούμι» της μικρής οθόνης). Έτσι, συνεντεύξεις με ηθοποιούς και σκηνοθέτες του θεάτρου (οι άνθρωποι του Καρτέλ και του Εθνικού, ο Καλαβριανός, ο Ολιβιέ Πυ, ο Λιβαθηνός, η Φριντζήλα, η κατάληψη του Εμπρός, ο Τσινικόρης, η Αργυρίου) εναλλάσσονται προβλέψιμα με πλάνα της ρημαγμένης από την κρίση πόλη της Αθήνας και αποσπάσματα διαφορετικών (έως και πειραματικών), τολμηρών παραστάσεων, που έγιναν πραγματικότητα χάρη στην (τόσο παρεξηγημένη τελευταία) ιδιωτική πρωτοβουλία: «Ιλιάδα», «Βάκχες», «Βιτριόλι», «Γιοι και Κόρες», «Αντιγόνη», «Τηλέμαχος».

Η ύπαρξη των τελευταίων, όμως (με μοναδική εξαίρεση εκείνη στο δρόμο, με θεατές περαστικούς, ιθαγενείς και μετανάστες, κάποιους από τους οποίους ξεχωρίζει εύστοχα η κάμερα), φαντάζει καταχρηστική, αφού είναι εξαιρετικά μικρά, για να προσθέσουν κάτι σημαντικό στα όσα λέγονται (από τους συνεντευξιαζόμενους) ή όσα δείχνονται (στα πλάνα της πόλης) για την ύφεση γενικά και τον αντίκτυπό της στον καλλιτεχνικό χώρο ειδικά. Ως έχουν, απλά πληγώνουν το ρυθμό τού φιλμ και το κάνουν πιο κουραστικό. Όταν λίγο πριν απ’ το τέλος στο «παιχνίδι» μπαίνουν και οι μαρτυρίες / απόψεις μερίδας θεατών μιας εκ των παραστάσεων, το εγχείρημα αρχίζει να απογειώνεται, αλλά είναι πια πολύ αργά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ναι, αν αγαπάς σφόδρα το θέατρο και δεν κρατιέσαι να το δεις όταν φτάσει… σπίτι του, στην τηλεόραση. Όχι, σε κάθε άλλη περίπτωση.


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;