FreeCinema

Follow us
17.0912:00

Ο «Master» των 146.000 δολαρίων…


… ανά αίθουσα! Κοινώς, πρέπει να άστραψε το μάτι των ιδιοκτητών των πέντε κινηματογραφικών αιθουσών που έπαιξαν τη νέα ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον σε Λος Άντζελες και Νέα Υόρκη το τριήμερο που μας πέρασε. Μιλάμε για νέο ρεκόρ σε screen average!

Αναζωογονημένο σε σχέση με την… τραγωδία του προηγούμενου weekend το αμερικανικό box-office, το οποίο μείωσε τις απώλειές του, αλλά με σχετικά χλιαρά νούμερα. Συγκριτικά με το περσινό αντίστοιχο, οι εισπράξεις βρέθηκαν στο -15%. Αναμενόμενος νικητής στην κορυφή το «Resident Evil: Η Τιμωρία», η πέμπτη ταινία του επιτυχημένου franchise, me 21.100.000 δολάρια άνοιγμα. Το προηγούμενο φιλμ της σειράς (σε 3D κι εκείνο) είχε κάνει ντεμπούτο στα 26.650.000 δολάρια, άρα η Sony δεν πανηγυρίζει ακριβώς για το κατόρθωμα, αλλά… περιμένει τη διάσωση από το international box-office, όπου η Μίλα… δέρνει και ξέρεις και τι άλλο μαζί! Σε νούμερα, από τις πρώτες του μέρες παγκοσμίως, το καινούριο «Resident Evil» έπιασε τα 71.100.000 δολάρια, δηλαδή, 28% από το τέταρτο φιλμ! Ποιος χέστηκε για το αν θα συνεχίσει να δουλεύει στις ΗΠΑ… Το franchise έχει αποφέρει μέχρι σήμερα περί τα 675.000.000 δολάρια και, φυσικά, το έκτο (και τελευταίο) μέρος είναι ήδη στα σκαριά της παραγωγής.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η 3D επανέκδοση του κλασικού «Finding Nemo» της Pixar, με 17.500.000 δολάρια, το κατώτερο άνοιγμα στο πλαίσιο του τρισδιάστατου relaunch του library της Disney. Τι πήγε στραβά; Η ταινία δεν είναι τόσο παλιά και σίγουρα οι περισσότερες οικογένειες έχουν κι από ένα DVD που παίζει ακόμη στο σπίτι, άρα, γιατί να πληρώσουν το πανάκριβο εισιτήριο του 3D για να το δουν ξανά στις αίθουσες;

Γενικά, οι πτώσεις των φιλμ που συνεχίζονται και καλύπτουν το υπόλοιπο top 10 παρέμειναν σε αξιοπρεπή νούμερα, με μέσο όρο το -30% περίπου. Στο νούμερο 12 έκανε την εμφάνισή του το κοινωνικό θρίλερ «Arbitrage» με τον Ρίτσαρντ Γκιρ, που άνοιξε με 2.070.000 δολάρια σε μόλις 197 κινηματογράφους! Είναι το μεγαλύτερο εισπρακτικό ντεμπούτο ταινίας που διανεμήθηκε ταυτόχρονα στις αίθουσες αλλά και σαν Video On Demand στην Αμερική. Επίσης, το φιλμ βρέθηκε το #2 της λίστας των downloads του iTunes!

Το μέγα θέμα του τριημέρου, όμως, ήταν το άνοιγμα του «The Master» του Πολ Τόμας Άντερσον σε πέντε αίθουσες (τρεις στη Νέα Υόρκη και δύο στο Λος Άντζελες), το οποίο έσπασε το ρεκόρ που είχε κάνει προ μηνών το «Moonrise Kingdom» του Γουές Άντερσον (καμία συγγένεια, ξέρεις…) σε per screen average εισπράξεων, από 130.000 σε 146.000 δολάρια! Η εντυπωσιακή υποδοχή του φιλμ σε Βενετία και Τορόντο, ο ντόρος περί Σαϊεντολογίας, οι ερμηνείες και το οσκαρικό buzz προκάλεσαν το αδιαχώρητο στα σινεμά, φέρνοντας ένα σύνολο περί των 730.000 δολαρίων για το πρώτο του τριήμερο.

Κλείνουμε με μια παρατήρηση που εντυπωσιάζει από το international box-office. Η… βρομόστομη κωμωδία «Ted» με το λούτρινο ξεπέρασε τις εισπράξεις του «The Hangover» εκτός Αμερικής – και υπολείπονται ακόμη 17 χώρες όπου δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η προβολή του! Το ελληνικό κοινό να τα ακούει αυτά…