FreeCinema

Follow us

Δεν είναι η πρώτη φορά που πολλοί αναγνώστες και κινηματογραφόφιλοι οι οποίοι θέλουν να χαρούν κάτι εμπορικό, κάτι που αξίζει τα λεφτά του και ακόμη έχουμε την τύχη να βλέπουμε σε ταυτόχρονη έξοδο με το εξωτερικό, συνειδητοποιούν ότι δεν παίζεται στα θερινά του κέντρου της Αθήνας! Συνέβη και την περασμένη εβδομάδα με το «Jurassic World» και θα παρατηρήσει κανείς να συμβαίνει καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Γιατί;

Η πρώτη απάντηση που ακούγεται συνήθως: αυτά τα έργα δεν δουλεύουν στα θερινά, διότι ο Έλληνας θεατής δεν παρακολουθεί τέτοια «ανήθικα» προϊόντα, όποτε το δοκίμασαν πήγανε χάλια και το μεγαλύτερο ποσοστό των εισιτηρίων τους προέρχεται, έτσι κι αλλιώς, από τα μεγάλα multiplex. Κοινώς, τα χολιγουντιανά blockbusters του αμερικανικού καλοκαιριού, στην πλειοψηφία τους, εξορίζονται από τα αθηναϊκά θερινά πρώτα από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες τους κι ύστερα… από την παντελή έλλειψη προγραμματισμού της διανομής, που συνήθως έχει άλλες προτεραιότητες, λέγε με και… οικονομικά συμφέροντα!

Ας το αναλύσουμε με απλά μαθηματικά… δημοτικού. Με ένα εισιτήριο των 7 ευρώ, για παράδειγμα, το καθαρό κέρδος αφήνει στο σινεμά και τη διανομή περίπου τα 6 ευρώ. Αυτό μοιράζεται, συνήθως, στα μισά, ειδικά για την πρώτη εβδομάδα διανομής του φιλμ (η διαφορά του ποσοστού κυμαίνεται ανάμεσα στο 40 – 50%, υπέρ του ιδιοκτήτη του κινηματογράφου). Αν κρατήσουμε την περίπτωση του 50% σε ανεξάρτητο μη στουντιακό προϊόν, ο διανομέας και το σινεμά μοιράζονται από 3 ευρώ (στο περίπου πάντα) και είναι ευχαριστημένοι. Αν το προϊόν ανήκει σε χολιγουντιανό studio, όμως, ο διανομέας αποδίδει σχεδόν ολόκληρο το ποσό στη «μαμά» εταιρεία που αντιπροσωπεύει εξ Αμερικής. Με πολύ απλά λόγια αυτά. Καταλαβαίνεις τώρα γιατί έχει την προτεραιότητα η «γαλλικουργιά» στο ελληνικό καλοκαίρι;

Έτσι, χωρίς πολιτική που να υποστηρίζει το στουντιακό προϊόν, πόσω μάλλον εκείνες τις κατηγορίες των φιλμ που αφορούν όλους τους θεατές και προσφέρουν διασκέδαση και production value, η κάθε αγορά «πακέτου» που… «σκοτώνεται» για μια εβδομάδα στα θερινά σινεμά ή η κάθε παραγωγή που έξω βγήκε κατευθείαν σε VOD και ουδείς θα θυμάται μετά την έξοδό του από τον κινηματογράφο (άμα δούλεψε το bar, ποιος τη χέζει την ταινία…), εκτοπίζει το κάθε «Jurassic World» και το κάθε «Spy», που πλέον… από θαύμα βλέπουμε στην Ελλάδα στην ώρα του! Διότι χωρίς πολιτική, ο υπεύθυνος του σινεμά δεν μπορεί να κάνει κι αλλιώς. Θα περιμένει την επόμενη «γαλλικουργιά» που θα του πουλήσει τις περισσότερες γρανίτες…

TAGS: