FreeCinema

Follow us

WANTED (2008)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τιμούρ Μπεκμαμπέτοφ
  • ΚΑΣΤ: Αντζελίνα Τζολί, Τζέιμς ΜακΑβόι, Μόργκαν Φρίμαν, Τέρενς Σταμπ, Κόμον, Τόμας Κρέτσμαν, Κρις Πρατ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Υπαλληλάκος γραφείου «απάγεται» από αδελφότητα εκτελεστών που του ζητά ν’ ακολουθήσει τα χνάρια του πρόσφατα χαμένου πατέρα του, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα τις υπεράνθρωπες ικανότητές του.

Βασισμένο σε ένα comic book miniseries, για το οποίο δεν άκουσα τα κολακευτικότερα σχόλια από fans του είδους, το «Wanted» σηματοδοτεί τη μεταγραφή του Ρώσου Τιμούρ Μπεκμαμπέτοφ προς τη Δύση, επιτρέποντάς του να απογειωθεί προς όρια θεάματος πραγματικά πρωτόγνωρα! Χωρίς υπερβολές, μιλάμε για ταλέντο που δείχνει πως μπορεί να γίνει ο επόμενος Τζέιμς Κάμερον της παγκόσμιας κινηματογραφίας! Αν του δώσουν και κάτι καλύτερο σε σενάριο στο μέλλον…

Ναι, το «Wanted» αποτελεί τη χαρά του trash για τη γενιά των πολυκινηματογράφων. Αυτό που βλέπουμε στην οθόνη, όμως, δεν ξανάγινε! Με έναν in your face τσαμπουκά που σου θυμίζει ολοφάνερα το «Fight Club» (σε οτιδήποτε έχει να κάνει με τη ρουτίνα ζωής και το γραφείο του ήρωα) και αδρεναλινικές σκηνές δράσης οι οποίες αδιαφορούν για το νόμο της βαρύτητας με ένα ολότελα δικό τους στιλ, ο Μπεκμαμπέτοφ σπάει τα μούτρα στους κανόνες των σκηνοθετών που αρίστευσαν στο είδος της περιπέτειας μέχρι σήμερα, σχεδόν με τον τρόπο που ο Τζέιμς ΜακΑβόι «προσγειώνει» ένα πληκτρολόγιο στη φάτσα του συναδέλφου που του πηδάει τη γκόμενα, για ν’ αφήσει να αιωρηθεί ένα «άντε και γαμήσου» trick υπεροψίας προς εκείνους που θα νιώσουν πως μπορούν να χλευάσουν τη δουλειά του. Κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί μονάχα εάν το μυαλό σας προλάβει να φρενάρει σε σεναριακά κενά και αδικαιολόγητες τροπές – κόσκινο από τις αδέσποτες σφαίρες, οι οποίες αγκομαχούν να ολοκληρώσουν την υποπλοκή υπονόμευσης της αδελφότητας.

Αλλά αυτό είναι το μοναδικό μελανό σημείο του φιλμ, καθώς μέχρι τότε θα έχετε… εκτιναχτεί από το κάθισμά σας κάμποσες φορές, είτε εξαιτίας του ρυθμού στις σεκάνς εκτελέσεων ή του σιδηροδρομικού εκτροχιασμού, είτε γιατί η Αντζελίνα Τζολί περιφέρεται σαν διεγερτικό για όλες τις αισθήσεις, σ’ έναν ρόλο που (αν και χωρίς βάθος) είναι φορεμένος εφιαλτικά εφαρμοστά επάνω της. Μη σας λείψουν τα… χαρτομάντιλα!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα για το φιλμ το 2008, όταν αυτό διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Είχα περάσει καταπληκτικά μ’ αυτό το έργο! Και είχα πιστέψει πως ο Τιμούρ Μπεκμαμπέτοφ θα είχε μία τρομερή καριέρα στο Χόλιγουντ. Αδιανόητη ήττα η μετέπειτα καριέρα του! Τουλάχιστον, μας έμεινε η (διπλή) χαρά των «Night Watch» (2004) και «Day Watch» (2006), μαζί με τούτο εδώ το θρασύτατο έπος δράσης.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.