FreeCinema

Follow us

Η ΑΓΑΠΗ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΟΝΗ (2012)

(UN BONHEUR N’ ARRIVE JAMAIS SEUL)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Ιούτ
  • ΚΑΣΤ: Σοφί Μαρσό, Γκαντ Ελμαλέ, Μορίς Μπαρτελεμί, Φρανσουά Μπερλεάν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Έχοντας γνωρίσει επεισοδιακά θεά γκαλερίστα, που έχει όμως και (από δύο γάμους) τρόικα «σκασμένων», φανατικός εργένης, τζινγκλίστας την ημέρα, πιανίστας σε jazz bar το βράδυ, πάει τσιφ από ξεπέτα σε καψούρα. Αμοιβαία τα αισθήματα εκείνης και των μινιόν, αλλά ο κολλητός του (γιατί παλεύουν μαζί μιούζικαλ) κι ο πρώην της (κάτι σα σκυλιασμένος Δάκης Ιωάννου) θα τους αφήσουν να χαρούν το amour fou τους;

Στο δεύτερο μισό αυτής της ταινίας, ο Παριζιάνος ήρωας ανεβάζει ένα μουσικοχορευτικό – pet project στη Νέα Υόρκη (ίντριγκα που χωρίζει, πρόσκαιρα, το ζεύγος της ταινίας). Ηλίου φαεινότερη η «προβολή» τής συναφούς, κινηματογραφικώ τω τρόπω, φιλοδοξίας του δημιουργού του και, διακινδυνεύοντας μια πρόβλεψη, δε θ’ αργήσει η μέρα που ο Ιούτ θα περάσει τον Ατλαντικό. Το αν θα το πράξει για κάτι σαν την προηγούμενη ταινία του, τον live (που λέει ο λόγος) action «Λούκι Λουκ», ή quelque chose παραπλήσια slapstick (τώρα στις παρυφές του screwball) αλλά, όπως εν προκειμένω, ρομαντικό με χάδια family, μικρή σημασία – όχι για το Χόλιγουντ, για εμάς – θα έχει, αν εξακολουθήσει να απευθύνεται στο mainstream κοινό αίσθημα, έστω με όχι ανέραστο τρόπο.

D’ accord, αρκεί μια σαβούρδα με τα μούτρα εν κατακλυσμώ και μια αφίσα του «Καζαμπλάνκα» επάνω απ’ τα κρεβάτια και του αρσενικού και του θηλυκού για να στήσεις ένα boy meets girl (ιδίως αν εμπνέεσαι πλάι στη γυναίκα σου – η συνσεναριογράφος Σόνια Σιλίτο), αλλά τι γίνεται όταν αρχίσουν οι κουτσουκέλες; Η ματσωμένη power mom σε girly κρούσματα αδεξιότητας, η ακαριαία και οιονεί αυταπόδεικτη τροπή daddy cool (ενός ως χθες σιμπεμόλ ζιγκουάλα με, κατά δήλωσή του, παιδοφοβία), το άσχημο «σκάσιμο» νοιαξίματος των δύο προκατόχων του (ένας γυμναστής που του τρίζει τα δόντια ενώ έχει «πουλήσει» τη γυναίκα του στο δεύτερο, έναν υπολογιστή μεγιστάνα της Τέχνης που εξιλεώνεται όψιμα μ’ ένα εν πολλοίς ξεκάρφωτο «Αυτή η οικογένεια είναι όλη μου η ζωή»), η επιστήθιου δακτύλου ρήξη – μεταμέλεια – υπέρβαση αντιξοοτήτων – επανασύνδεση πιτσουνακίων (με το r’n’b feelgood soundtrack να καταπίνεται με δυσκολία – ώσπου πέφτει η Έτα Τζέιμς και το «At Last», και ξερνάς όπως ο βενιαμίν, τύπου Ντέιμιαν της «Προφητείας» αλλά ξανθόψειρας).

(Τα ανήλικα σε απαρτία έχουν την πρέπουσα αγωγή αλλά είναι) αυτός και οι διαβολιές του, όπως η επαναληπτική τριάδα των στριγγλιών και ο χορός πάνω στο κρεβάτι, η σολφέζ επαγγελματική επένδυση λεγάμενου, οι εντυπωσιακές χρονώσεις στα γκαγκ ή τα τρικ μπούφλας με κορυφαίο ένα υδραυλικό φεύγα νιπτήρα στον πωπό της Μαρσό (σχεδόν σωτήριο για το ξελόγιασμα του θεατή το εμφανισιακά διαρκούν «La Boum» της, όπως και του Ελμαλέ), η οποία πέφτει τέλεια επίσης απ’ τις σκάλες, και πεταχτά μάκια (τα ταχυδακτυλουργικά του προκομμένου για τους «σπόρους» σίγουρα, η 90χρονη Εβραία αλλά σκαμπρόζα γιαγιά με τη μάσκα οξυγόνου σίγουρα όχι)… εισπράττονται. Αλλά «Η Αγάπη Δεν Έρχεται Εδώ Μόνη», φέρνει και μία φιλμοφιλική απογοήτευση. Θα το ρισκάρεις, για μερικά φιλιά α λα γαλλικά, να σου ραγίσουν (πάλι) την καρδιά;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σκιρτάς για το genre και το «γο»; Θα το ξαπλώσεις άνετα, να μη σου πω ότι μπορεί και να το λατρέψεις. Δεν μπορείς άλλα κανονισμένα ραντεβού στο εκράν; Το πηδάς και δεν τρέχει μία.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.