FreeCinema

Follow us

TOTEM (2023)

(TÓTEM)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λίλα Αβιλές
  • ΚΑΣΤ: Ναΐμα Σεντίες, Μονσεράτ Μαρανιόν, Μαρισόλ Γκασέ, Σαόρι Γκούρζα, Ματέο Γκαρσία Ελιζόντο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Η οικογένεια ενός καρκινοπαθούς ετοιμάζεται για το party των γενεθλίων του. Είναι μία μοναδική ευκαιρία για την επτάχρονη Σολ να δει ξανά τον πατέρα της.

Ο ευνουχισμός της μυθοπλασίας συνεχίζεται! Το πρόσφατο trend της καταγραφής ενός απλού (και απλοϊκού, ενίοτε) καταστασιακού καθημερινότητας που οι φεστιβαλικές διοργανώσεις έχουν αγκαλιάσει με τόση θέρμη ως «νεωτερισμό» κινηματογραφικής αφήγησης, μα δεν οφείλει να αφορά ούτε την εμπορική διανομή, ούτε καν το κοινό, ξαναχτυπά με το «Τοτέμ», ένα από εκείνα τα «καλόψυχα» δραματάκια όπου… σχεδόν τίποτα δε συμβαίνει ή εξελίσσεται, ώστε να σου τραβήξει την προσοχή για να το παρακολουθήσεις.

Μια γυναίκα φτιάχνει ένα κέικ, μια άλλη βάζει ηλεκτρική σκούπα στο σαλόνι, μια άλλη φτιασιδώνεται στο μπάνιο, μια άλλη περνάει χρωμοβαφή στο μαλλί, ένα κοριτσάκι κολλάει σαλιγκάρια σε κρεμασμένους πίνακες ζωγραφικής, ένας παππούς φροντίζει το αγαπημένο του φυτό στη γλάστρα… Από κάτι τέτοιες στιγμές αποτελείται το φιλμ της Λίλα Αβιλές, καθώς πλησιάζει το βράδυ του party για τον (ενδεχομένως στα τελευταία του) πατέρα της μικρής Σολ, που παρά τις χημειοθεραπείες ή τα… ξόρκια (με κυρία που διώχνει τα κακά πνεύματα από το πατρικό του ήρωα με… φλεγόμενο φραντζολάκι ψωμιού) δεν δείχνει να καλυτερεύει στην υγεία του.

Οι διάλογοι είναι εντελώς τυπικοί, με έμφαση στο ρεαλιστικά… ανούσιο και κύριο θέμα την έλλειψη χρημάτων για να συνεχίσει τις θεραπείες του ο ήρωας ή το αν θα μεταφερθεί εντός το γιορτινό τραπέζι, σε περίπτωση βροχής έξω. Μπορεί να τα περιγράφω αρκετά ψυχρά όλα αυτά τα «τεκταινόμενα», όμως, μετά το πρώτο μισάωρο μονάχα πλήξη αισθανόμουν, όσο και να ήθελα να συμπαρασταθώ (νοητά) στον ασθενή ή την ανήλικη κόρη του, η οποία με τόση προσμονή εισήλθε στο σπίτι για να δει ξανά τον πατέρα της. Υπάρχουν κάποιες (ελάχιστες) στιγμές που βγάζουν έναν ψυχισμό στα πρόσωπα, όμως, είναι τόσο πολλά που το σενάριο αδυνατεί να τα μετασχηματίσει σε ουσιαστικούς χαρακτήρες, κάτι που αφήνει εντελώς έκθετη μέχρι και την επτάχρονη Σολ, η οποία από (υποτίθεται) πρωταγωνίστρια… γίνεται άφαντη στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας, αφήνοντας τους ενήλικες (απλά) να φλυαρούν.

Στο πλαίσιο της γνωστής σεναριακής μάστιγας των τελευταίων ετών, πόσω μάλλον όταν το storyline είναι τόσο φτωχό, το «Τοτέμ» δεν διαθέτει καν φινάλε, καθώς δεν γίνεται να ολοκληρώσεις κάτι που… δεν υπήρξε ποτέ. Κι αφήστε τους υπόλοιπους κριτικούς να σας φλομώνουν με το «τέλος της αθωότητας» και άλλα «τρυφερά» στερεότυπα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Φανταστείτε ένα πολυκάμερο συνεργείο που κινηματογραφεί ένα οικογενειακό σας γιορτινό τραπέζι, μαζί με την προετοιμασία του. Σας προκαλεί το ενδιαφέρον να δείτε κάτι τέτοιο στο σινεμά;


MORE REVIEWS

STRANGE DARLING

Σ’ αυτό το one-night stand υπάρχει σίγουρα ένας… serial killer! Αλλά ας… μην πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους!

ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΩΤΑ

Ο 19χρονος ορφανός Τόμεκ παρακολουθεί εμμονικά μέσα από ένα τηλεσκόπιο τη Μάγκντα, μία μεγαλύτερή του σε ηλικία γυναίκα που κατοικεί στο απέναντι διαμέρισμα. Παράλληλα, εκμεταλλευόμενος τη θέση του στο Ταχυδρομείο, οργανώνει συναντήσεις μαζί της, στέλνοντάς της ψεύτικες ειδοποιήσεις. Όταν ομολογεί τις πράξεις του και δηλώνει την αγάπη του, η Μάγκντα αντιμετωπίζει κυνικά τον έρωτά του, οδηγώντας τον σε μία καθοριστική απόφαση.

Ο ΚΟΜΗΣ ΜΟΝΤΕ ΚΡΙΣΤΟ

Προδομένος από τους φίλους του, ο Εντμόντ Νταντές συλλαμβάνεται ανήμερα του γάμου του, υπομένοντας άδικη φυλάκιση δεκατεσσάρων ετών. Όταν καταφέρνει ν’ αποδράσει, υιοθετεί το όνομα και τα πλούτη του μυστηριώδους Κόμη του Μόντε Κρίστο, απεργαζόμενος την τέλεια εκδίκηση.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΚΟΛΝΤΜΑΝ

Γαλλία, 1976. Ο αριστερός ακτιβιστής Πιερ Γκολντμάν, έπειτα από πενταετή εγκλεισμό στη φυλακή, δικάζεται για δεύτερη φορά, κατηγορούμενος για υποθέσεις ένοπλων ληστειών και δολοφονιών. Έχει αποδεχθεί την πρώτη κατηγορία, όμως, αρνείται σθεναρά τη δεύτερη. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΙΣ

Στο Δουργούτι του ’50, ένας φτωχοδιάβολος και η παρέα του υποκύπτουν στο να μεταφέρουν παράνομο φορτίο για λογαριασμό συμμορίας, μπας κι ο πρώτος καταφέρει και ξεχρεώσει το φορτηγό του, που αντιστοιχεί με όλο του το βιός.