FreeCinema

Follow us

Η ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ (2022)

(THE SANCTITY OF SPACE)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρενάν Οζτούρκ, Φρέντι Γουίλκινσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Για πάνω από οκτώ δεκαετίες μετά τις εντυπωσιακές φωτογραφίες του θρυλικού Μπραντ Γουόσμπερν από τo Όρος Ντενάλι στην Αλάσκα, δύο φίλοι κινηματογραφιστές και ορειβάτες, ο Ρενάν Οζτούρκ και ο Φρέντι Γουίλκινσον, αποφασίζουν να επαναπροσεγγίσουν αυτό το ορόσημο της Φύσης, επιχειρώντας την ανάβαση προς την πιο επικίνδυνη κορυφή του ορεινού όγκου Moose’s Tooth.

Πέντε ολόκληρα χρόνια, δύο διαφορετικές αποστολές και, εν γένει, μία παγωμένη, ριψοκίνδυνη περιπέτεια σ’ ένα από τα πιο παράτολμα μέρη για ορειβασία στον κόσμο, ήταν τα συστατικά για να ολοκληρωθεί αυτό το ντοκιμαντέρ των Ρενάν Οζτούρκ και Φρέντι Γουίλκινσον, δύο φίλων με πάθος για τούτο το επικίνδυνο sport, αλλά και για την κινηματογραφική Τέχνη, με αποτέλεσμα να θέλουν να «παντρέψουν» τις δύο αυτές μεγάλες τους αγάπες. Πρώτο σκηνοθετικό μεγάλου μήκους credit για τον δεύτερο, πεπειραμένος ο πρώτος (πάντοτε στο ίδιο, ορειβατικό genre), μαζί μας φέρνουν ένα εντυπωσιακό έπος εικόνας και ήχου, από ένα μέρος το οποίο οι περισσότεροι από εμάς δεν πρόκειται να έχουμε την ευκαιρία να δούμε με άλλο τρόπο.

Ομολογουμένως, όταν μιλάμε γι’ αυτού του είδους κινηματογράφο, βασισμένο στην περιπέτεια, σε απάτητες (και μη) κορυφές, και την απεραντοσύνη του άγριου φυσικού τοπίου, η εικόνα είναι «βασιλιάς». Τι άλλο θα μπορούσαμε να ζητήσουμε, άλλωστε, από ένα ορειβατικό χρονικό στο αφιλόξενο Ντενάλι της Αλάσκα; Η κάμερα του διδύμου τα καταφέρνει περίφημα, συνεπικουρούμενη φυσικά κι από το τοπίο που δεν αφήνει περιθώριο για ημίμετρα, κινούμενη σε γοργούς ρυθμούς που μας βάζουν στο επίκεντρο της δράσης, αλλά και του φόβου, όταν το παραμικρό λάθος μπορεί ν’ αποβεί μοιραίο. Του αγώνα τους, αλλά και του πάθους που ενέπνευσε ένας άνθρωπος ο οποίος έχει επηρεάσει όσο ελάχιστοι την ορεσίβια φωτογραφία, όντας φωτογράφος και εξερευνητής ο ίδιος.

Κι όμως, όσο και αν οι εικόνες κόβουν την ανάσα, προφανέστατα, αλλά και η δράση είναι αρκετή ώστε ν’ αποζημιώσει τον θεατή, παρέα με το αίσθημα του κινδύνου που πάντα είναι θελκτικό, το κύριο ερώτημα το οποίο πλανάται πάνω από το «Η Ιερότητα του Βουνού», είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό. Σε μια εποχή που οι θεατές σκέφτονται διπλά και τριπλά ώστε να πραγματοποιήσουν μία έξοδο στον κινηματογράφο, πόσο niche market είναι ένα ορειβατικό ντοκιμαντέρ, όταν οι περισσότεροι κοινοί θνητοί θεωρούν το genre ως κάτι ταυτόσημο με… βραδινές ώρες χαζέματος σε μια πλατφόρμα; Αυτό είναι και το κύριο «κουσούρι» ενός ντοκιμαντέρ που ξεκάθαρα απολαμβάνεις περισσότερο στη μεγάλη οθόνη, αλλά (ταυτόχρονα) οφείλεις ν’ αφουγκραστείς και την εποχή…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για ορειβάτες, φίλους της αναρρίχησης και λοιπούς θιασώτες της περιπέτειας στην άγρια φύση, σίγουρα θα περάσετε ένα ευχάριστο και ποιοτικό βράδυ. Όλοι οι υπόλοιποι, όμως; Πολύ φοβάμαι πως το φιλμ δεν προδιαθέτει και τόσο για βραδινή έξοδο με προορισμό το σινεμά.


MORE REVIEWS

ΟΙ ΝΑΥΑΓΟΙ

Παντρεμένο ζευγάρι που ταξιδεύει με σκάφος στον Ειρηνικό Ωκεανό, ξεμένει σε ακατοίκητο νησάκι στ’ ανοιχτά της Γης του Πυρός. Δίχως να περιμένει βοήθεια από κανέναν και χωρίς μέσο διαφυγής, ο Μπεν και η Λορά οφείλουν να επιβιώσουν μόνοι τους εκεί, στην «άκρη του κόσμου».

PACIFICTION

Ο Ύπατος Αρμοστής της Γαλλίας σε κτήση της Πολυνησίας πληροφορείται από ντόπια χείλη τη φήμη που θέλει τη μαμά πατρίδα να επιχειρεί ξανά πυρηνικές δοκιμές στον Νότιο Ειρηνικό. Η εμφάνιση ενός υποβρυχίου στην ευρύτερη περιοχή εντείνει τη σχετική φημολογία, παρά την καθησυχαστική δράση του αξιωματούχου.

ΕΓΩ Ο ΑΠΑΙΣΙΟΤΑΤΟΣ 4

Η οικογένεια του Γκρου μεγαλώνει, πια, κι εκείνος εξελίσσεται ως πράκτορας της Anti-Villain League, αντιμετωπίζοντας έναν παλιό και άσπονδο συνέταιρο στο έγκλημα, τον Μαξίμ Λε Μαλ, ο οποίος εκμεταλλεύεται τη δύναμη που του προσφέρει τεχνολογικό επίτευγμα, μετατρέποντας τους αντιπάλους του σε… έντομα!

ΒΡΕΧΕΙ ΑΝΤΡΕΣ

Παντρεμένη γυναίκα που για χρόνια τον έρωτα αγνοεί, σε app γνωριμιών το σεξ ζητά να βρει. Τον σύζυγό της κατά βάθος θέλει, όμως, για πόσο η δόλια θα τον περιμένει;

ΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ

Τα γυρίσματα ενός φιλόδοξου δράματος, εμπνευσμένου από τον αγώνα εργατών για την αυτοδιαχείριση του απειλούμενου με λουκέτο εργοστασίου όπου εργάζονται, μετατρέπονται σε εφιάλτη για τον έμπειρο σκηνοθέτη Σιμόν: οι παραγωγοί του τον εγκαταλείπουν, ο προϋπολογισμός δεν φτάνει, το συνεργείο οδηγείται στα όριά του. Ίσως το… «Making Of» της παραγωγής, το οποίο αναθέτει σε φιλόδοξο βοηθό του, να έχει μεγαλύτερο λόγο ύπαρξης από την κανονική ταινία!