FreeCinema

Follow us

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ (2014)

(THE NOVEMBER MAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρότζερ Ντόναλντσον
  • ΚΑΣΤ: Πιρς Μπρόσναν, Όλγκα Κουριλένκο, Λουκ Μπρέισι, Λαζάρ Ριστόφσκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο εξαιρετικά έμπειρος και υπερ-φονικός πράκτορας της CIA Πίτερ Ντέβερο, που έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση, επιστρέφει στο καθήκον για μια τελευταία αποστολή. Αναλαμβάνει να προστατέψει μια μάρτυρα, την Αλίς, που έχει πληροφορίες για μια μεγάλη συνομωσία. Ωστόσο, η ανάμιξη του Ντέβερο στην υπόθεση κάνει και τον ίδιο στόχο και μάλιστα με διώκτη του έναν πρώην φίλο του. Ο Ντέβερο ρίχνεται στην καταδίωξη χωρίς να μπορεί πια να εμπιστευτεί κανέναν.

Η έννοια της ανακύκλωσης είναι αυτή που περνάει συνεχώς από το μυαλό καθώς παρακολουθείς τον «Άνθρωπο του Νοέμβρη». Πρώην πράκτορας Μποντ ο Πιρς Μπρόσναν, πρώην κορίτσι Μποντ (αν και πιο πρόσφατο) η Κουριλένκο, σκηνοθέτης με επιτυχίες στην περιπέτεια («Αδιέξοδο», «Η Κορυφή του Δάντη», «Δεκατρείς Μέρες»), αλλά και πολλές… φουρλούκες («Θανάσιμο Είδος», «The Getaway» – το remake -, «Η Δοκιμασία») ο Ρότζερ Ντόναλντσον. Ο «Άνθρωπος του Νοέμβρη» είχε τους κατάλληλους συντελεστές ώστε να εξελιχθεί σε μια προσεγμένη περιπέτεια κατασκοπείας και καταδίωξης. Το τελικό αποτέλεσμα, όμως, μοιάζει κουρασμένο, βεβιασμένο, παλιομοδίτικο και ανέμπνευστο.

Ο Πιρς Μπρόσναν, αν και έχει αφήσει πίσω του την εποχή του Μποντ (θα μπορούσε να πει κανείς ότι τον έχει αφήσει πίσω της και αυτή…), παραμένει ένας συμπαθής πρωταγωνιστής, που διατηρεί το στιλ και την αξιοπρέπειά του, ακόμη κι όταν το κινηματογραφικό περιβάλλον μέσα στο οποίο βρίσκεται δεν τον βοηθάει και ιδιαίτερα. Μια τέτοια περίπτωση είναι ο «Άνθρωπος του Νοέμβρη». Ο Μπρόσναν διατηρεί τη στιλάτη φιγούρα του, όμως το σενάριο φτάνει στα όρια του γελοίου. Πρώην πράκτορας που έχει καφέ στην Ελβετία επιστρέφει στη δράση για να προστατέψει μάρτυρα που κατέχει μύρια όσα μυστικά και για να εμποδίσει εγκληματία να εκλεγεί Πρόεδρος της Ρωσίας; Κάπου θα έπρεπε να μπει ένα stop στις υπερβολές τού σεναρίου, αλλά δεν το έβαλε κανείς.

Τη δυσαρέσκειά τους για τις ατάκες που πρέπει να πουν δείχνουν οι ανόρεχτοι ηθοποιοί, ενώ η μόνη μικρή και ένοχη «απόλαυση» για κάποιους θεατές ίσως να είναι κάποιες σκηνές βίας, που στους περισσότερους θα έρθουν κατακέφαλα και ανεξήγητα, καθώς δεν ταιριάζουν με το υπόλοιπο συγκρατημένο και ντεμοντέ κλίμα της ταινίας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σου λείπει ο Πιρς Μπρόσναν στον ρόλο του Τζέιμς Μποντ; Αναρωτιέσαι γιατί οι πρόσφατες περιπέτειες έχουν γίνει τόσο σύνθετες σεναριακά και δεν είναι σαν τις «παλιές καλές»; Ίσως ο «Άνθρωπος του Νοέμβρη» να γίνει και ο δικός σου άνθρωπος. Σε αντίθετη περίπτωση, θα σου φανεί αρκετά ξεπερασμένος.


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.