FreeCinema

Follow us

ΜΗ ΜΟΥ ΧΑΛΑΣ ΤΗ ΜΕΡΑ (2013)

(THE LAST STAND)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κιμ Τζι-Γουν
  • ΚΑΣΤ: Άρνολντ Σουορτσενέγκερ, Φόρεστ Γουίτακερ, Εντουάρντο Νοριέγκα, Τζόνι Νόξβιλ, Πίτερ Στορμάρε
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Το ρεπό ενός επαρχιακού σερίφη διακόπτει η καταδίωξη ενός δραπέτη βαρόνου των ναρκωτικών. Ενώ τον κυνηγά ανεπιτυχώς όλο το FBI, ο σερίφης και η ολιγομελής ομάδα του είναι το τελευταίο οχυρό πριν από το πέρασμα του εγκληματία στα μεξικάνικα σύνορα.

Δέκα χρόνια έχουν περάσει από τον «Εξολοθρευτή 3», την τελευταία ταινία όπου έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο ο Άρνι (οι συμμετοχές στους «Αναλώσιμους» δεν πολυμετράνε) και μέσα σ’ αυτή τη δεκαετία το σινεμά δράσης έχει αλλάξει πολύ και το κοινό του έχει μετατοπιστεί προς τις περιπέτειες υπερ-ηρώων. Πόσο μπορεί να σταθεί, πια, μια μάλλον παλαιομοδίτικη περιπέτεια με έναν ολίγον σιτεμένο (στα 65 του) πρωταγωνιστή; Η απάντηση είναι… όχι πολύ.

Οι παραγωγοί του «Μη Μου Χαλάς τη Μέρα» πήραν ένα ρίσκο αναθέτοντας στον Κορεάτη Κιμ Τζι-Γουν τη σκηνοθεσία, με τον προφανή στόχο να δώσουν έναν αέρα ανανέωσης στους ρυθμούς και στο στήσιμο των ανταλλαγών πυροβολισμών μεταξύ καλών και κακών. Χωρίς να τα έχει καταφέρει άσχημα, ο Κιμ δεν έχει κάνει κάτι που να διακρίνει τη δουλειά του από το σωρό των περιπετειών δράσης. Οι πυροβολισμοί είναι αμέτρητοι, τα αυτοκίνητα γρήγορα και ό,τι βρίσκεται μπροστά και στους μεν και στα δε, διαλύεται. Χωρίς, ωστόσο, ιδιαίτερη έμπνευση ή πρωτοτυπία.

Σε ό,τι αφορά το Σουορτσενέγκερ, όσο ξύλινη κι αν ήταν πάντα η παρουσία του και αν η λέξη ερμηνεία φαινόταν αστεία για να χαρακτηρίσει το παίξιμό του, υπήρξε star και πρωταγωνιστής με αναμφισβήτητο όγκο. Είναι, όμως, πια μεγάλος, βαρύς και δυσκίνητος για να παίζει τον ανίκητο παλικαρά. Και όσα αστειάκια κι αν έχει το σενάριο για την ηλικία του, το πιο ακριβές είναι το σαρκαστικό σχόλιο του δραπέτη, όταν τον λέει «abuelito» (παππούλη).

Αν αναζητήσεις σενάριο, διαλόγους και χαρακτήρες, θα… σου χαλάσει η μέρα. Μέσα σε ένα πλήθος άχρωμων ηρώων, τον πρώτο ρόλο έχουν οι άδειοι κάλυκες. Ο Φόρεστ Γουίτακερ προσπαθεί να παίξει σοβαρά τον αδιάφορο ρόλο τού επικεφαλής της ομάδας του FBI (περασμένα μεγαλεία το Όσκαρ), ενώ ο Τζόνι Νόξβιλ είναι τόσο ενοχλητικός όσο τον θυμάσαι και οπουδήποτε αλλού.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σου έλειψε ο Σουορτσενέγκερ; He’s back, αλλά όχι ακριβώς όπως θα ήθελες να τον θυμάσαι. Ξαναδές καλύτερα τα «Αληθινά Ψέματα» ή τους δύο πρώτους «Εξολοθρευτές». For old times’ sake.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ποιος ξέρει τι ΙΚΑ έχουνε και στο Χόλιγουντ και βγήκε ο Άρνι ξανά στο κουρμπέτι… Σύνορα Μεξικό και σαχλαμάρες. Στο Κ.Α.Π.Η. του Χάνεκε έπρεπε να έπαιζε.