FreeCinema

Follow us

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ 30,5 ΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ (2014)

(THE HUNDRED-FOOT JOURNEY)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λάσε Χάλστρεμ
  • ΚΑΣΤ: Έλεν Μίρεν, Ομ Πούρι, Μανίς Νταγιάλ, Σαρλότ Λε Μπον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 122'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Μετά το θάνατο του εστιατορίου και της μητέρας / chef πίσω στην πατρίδα, η εξαμελής οικογένεια Ινδών, Καντάμ, περιπλανιέται στην Ευρώπη αναζητώντας μια καινούργια αρχή. Τη βρίσκει σε γραφικό χωριό της Γαλλίας, όπου ο μπαμπάς αποφασίζει να ανοίξει κλασικό ινδικό φαγάδικο απέναντι από το βραβευμένο με αστέρι Michelin restaurant της snob μαντάμ Μαλορί, σπρώχνοντας τον μεγάλο γιό, Χασάν, να ανακαλύψει το τεράστιο ταλέντο του στη μαγειρική.

Το σινεμά του Χάλστρεμ θέλει πια προσοχή. Γιατί μπορεί να σε… λιγώσει από την υπερβολική γλύκα – σαν πηγμένο στη ζάχαρη γλυκό, που μπορεί να σε παραπλανήσει με μερικές στιγμές απόλαυσης, αλλά αργά ή γρήγορα σου κάθεται βαρύ κι ασήκωτο στο στομάχι. Τίποτα πια στο σινεμά του δε θυμίζει κάτι από τη σουηδική («Σαν Αδέσποτο Σκυλί» του 1985) ή την αμερικάνικη («Τι Βασανίζει τον Γκίλμπερτ Γκρέιπ;» του 1993) δημιουργική του κορύφωση. Οι απόπειρές του σε πιο σοβαρά, δραματικά είδη (σαν τον περσινό «Υπνωτιστή») έχουν πάψει εδώ και καιρό να βγάζουν νόημα ή να εμπλέκουν ουσιαστικά το θεατή (από την εποχή των σφόδρα υπερτιμημένων, αν θες τη γνώμη μου, «Θέα στον Ωκεανό» και «Ναυτιλιακά Νέα»). Κι ενώ, στην καλύτερη περίπτωση, οι κομεντί του σαν αυτό το «Ταξίδι» βλέπονται (κάπως), είπαμε: ενδέχεται η υπεργλυκαιμία να χτυπήσει κόκκινο.

Σα συνοδευτικό κομμάτι τού εν έτει 2000, χαλστρεμικού «Chocolat», θα σου ανοίξει την όρεξη για gourmet ή έστω καλοφτιαγμένο, παραδοσιακό φαΐ, όπως εκείνο σε έστελνε ντουγρού σε ζαχαροπλαστείο για μερακλήδικα γλυκά με σοκολάτα. Και αυτό από μόνο του ίσως σταθεί ικανό να κρατήσει σε εγρήγορση το ενδιαφέρον σου, ιδιαίτερα αν είσαι καλοφαγάς ή δεν είχες πρόσφατα άλλες γαστριμαργικές, κινηματογραφικές εμπειρίες (σαν το «Chef», π.χ.), που κινηματογραφούσαν πολύ πιο αποτελεσματικά, λαχταριστά, την προετοιμασία και την παρασκευή τού φαγητού. Γιατί κατά τα άλλα, τούτο το φιλμ είναι τόσο φορτωμένο όχι μόνο με όλα τα κλισέ τού συγκεκριμένου είδους dramedy, αλλά και με εκείνα του σινεμά του Χάλστρεμ, που είναι ικανό να σε ρίξει σε… κώμα.

Από πού να αρχίσω, και πού να τελειώσω. Από τη σαφώς φιλτραρισμένη, «καρτ-ποσταλικά» όμορφη, αδικαιολόγητα νοσταλγική και αφελώς παραμυθένια απεικόνιση του γαλλικού χωριού και των κατοίκων του; Από τους διαλόγους, που ανεξήγητα, αναποφάσιστα, αιφνίδια, περνούν από τα γαλλικά, στα αγγλικά με γαλλική προφορά, ακόμα και όταν μιλούν οι Γάλλοι ήρωες μεταξύ τους; Από την εντελώς προβλέψιμη εξέλιξη αμφότερων των ρομάντζων μεταξύ τής μαντάμ Μαλορί και του μπαμπά Καντάμ (οι Μίρεν και Πούρι, αμφότεροι σε ρόλους που μπορούν να παίξουν και στον ύπνο τους), καθώς και του μεγάλου γιού Χασάν Καντάμ και της νεαρής, ανερχόμενης μαγείρισσας στην κουζίνα της μαντάμ Μαλορί, Μαργκαρίτ; Από την εξωφρενική, επίσης κάθε άλλο παρά απρόοπτη, ευκολία, με την οποία ξεπερνιούνται οι όποιες δυσκολίες τής καθημερινότητας ή τα εμπόδια στις (ανταγωνιστικές) σχέσεις μεταξύ των ηρώων; Ή τέλος, από την εκνευριστική – συνήθη σε ταινία του Χάλστρεμ – αδυναμία των παιδιών (spoiler alert!) να ανοίξουν τα φτερά τους και να εκπληρώσουν τον καλύτερο εαυτό τους μακριά από τους γονείς και την οικογενειακή εστία; Μπούχτισες με όλες αυτές τις ερωτήσεις; Ε, φαντάσου τι θα πάθεις με την ταινία…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ναι, αν είσαι καλοφαγάς πάση θυσία, έχεις μεγάλη αντοχή στη ζάχαρη ή υποφέρεις από υπογλυκαιμία, και λες «Έλεν Μίρεν να ‘ναι, και ό,τι να ‘ναι». Όχι, σε κάθε άλλη περίπτωση.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι Ινδοί στη Γαλλία και ανοίγουνε φαγάδικο απέναντι σε εστιατόριο μιας κυράτσας τύπου «κύριε Πρέσβη, μας κακομαθαίνετε». Εγώ από πιτόγυρο κιουζίν ξέρω μόνο, μαντάμ.