FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ 2 (2012)

(ΤΗΕ EXPENDABLES 2)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάιμον Γουέστ
  • ΚΑΣΤ: Σιλβέστερ Σταλόνε, Τζέισον Στέιθαμ, Ζαν-Κλοντ Βαν Νταμ, Ναν Γιου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Έχοντας… καθαρίσει «φάση» στο Νεπάλ, το σμάρι του Ρος εκβιάζεται λόγω χρέους στον Τσερτς να περισυλλέξει software – χάρτη από συντρίμμια πτήσης στην Αλβανία αλλά σπείρα με διαβολικό αρχηγό το κλέβει, μοιραία για έναν τους. Θα πάρουν τη δέουσα εκδίκηση – και πίσω ένα ραδιενεργό φορτίο προς πώληση από ρωσικό έδαφος;

Απερίστροφα: «Και οι 11 Ήταν Καθάρματα». Τουλάχιστον, το κατά περίπτωση Σώμα και Αίμα κυρίου (και μίας κυρίας για πρώτη φορά) δίνεται πιο al fresco, πιο παρεΐστικα και πιο ιδιοσαρκαστικά στο παραμάζωμα από τον Σάιμον Γουέστ του νεόκοπου franchise macho οπλοχρησίας, σε μια μισθοφορική περιπέτεια «αρπαχτής», στραβής και διασωστικού ρεβανσισμού «η ισχύς εν τη ενώσει», όπου το σκότωμα παλαιμάχων action ατακών μεγαλοστομίας, οι Γουίλις – Σουορτσενέγκερ που ρίχνουν ερμηνευτικά στο γάμο του Καραγκιόζη και «ότι να’ ναι» σεναριακοί ακροβολισμοί ανατινάζουν τις σποραδικές ριπές έμπνευσης ανθρωποκτονικών (ένα γαζωμένο πτώμα περνάει από ανιχνευτή ακτίνων Χ terminal), αυτοαναφορικών (ο Άρνι μπουκάρει σ’ ένα υβριδικό αμαξάκι τραβώντας και ξεμπασκώνοντας την πόρτα) και λεκτικών (το «Rest in Pieces» του Σλάι μετά από ένα «φύτεμα» θα μπορούσε να είναι το σλόγκαν της ταινίας) γκαγκ, «ασφάλεια» του γεμιστήρα πυρομαχικής ή «τα κορμιά και τα μαχαίρια» αδρεναλίνης.

Και, ευτυχώς, αυτός είναι που δεν αδειάζει εν γένει εδώ. Μολονότι συχνά déjà vu από παλιότερα commando ή σπαζοκοκαλιών «έπη», οι ατραξιόν των κασκαντών σε – υπέργεια και υπόγεια – στεριά, θάλασσα και αέρα μετρούν κορυφαία στο «αποστολή εξετελέσθη τους»: μια απόδραση (post απελευθέρωσης ομήρου) με βίντσι μέσα από δάσος, ταχύπλοα και την ανατίναξη μίας προβλήτας – μπλόκου, μια φονικά εκούσια συντριβή – ακρωτηριασμό αεροπλάνου και το σώμα με σώμα «The Mappes Show», ιδίως από τους καρατέκα της παρέας, το όλον ενώ διατρητικά κι εκρηκτικά εφέ παίρνουν μετάλλιο ανδρείας στη σπλατεριά. Άπασα αυτήν την ώρα, ασφαλώς, ασφαλέστατα αιμορραγούν στιχομυθίες που… λιανίζουν από το υπόβαθρο των χαρακτήρων (εκείνο του Λούντγκρεν είναι για φάπες) ως το τι κάνει το πλουτώνιο, φτηνά inside jokes σύσφιξης γομωμένα από 70’s κι 80’s σινε-νύξεις κι αναμνήσεις, συν μελό ethnic πληγών και απωλειών ομάδας με σιγαστήρα ελεγείας «βετεράνου» τρίτης ηλικίας – αν και η «πού σε πονεί και πού σε σφάζει» κινησιολογία του chief ήρωα κάνει… μπαμ περί αυτού πολύ πιο εύγλωττα. Και, όχι θα το ξέχναγα, η εν είδει «από μηχανής Θεού» επιστράτευση του Τσακ Νόρις είναι όντως ανέκδοτο – αν και για μένα εν ψυχρώ. Αλλά πολεμικές μηχανές με τραύματα για ένα hit and run προσέλαβες. «Οι Αναλώσιμοι 2» χτυπάνε, άρα, ως μια κυριολεξία…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

«Άγρια Συμμορία» του genre και fan club – καθενός ή συλλήβδην – της εδώ dream team βίας (μάλλον ταυτίζεστε), φάτε το κεφάλι σας. Οι υπόλοιποι; Όχι και να σας αλαλιάζουν επί πληρωμή σεσημασμένοι επαγγελματίες. Παρακαλώ, γυναίκες μην κλαίτε.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Αυτό δεν είναι ταινία. Είναι το Θαύμα της Μεγαλόχαρης (16 Αυγούστου, hello?). Ξεχάσανε μερικούς Σιγκάλ, Τσαν (εγώ θέλω και Νίκολας Κέιτζ!) και τα λοιπά, αλλά Πιστεύουμε στο sequel. Και στον Τσακ Νόρις.