FreeCinema

Follow us

Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ELEANOR RIGBY: ΕΚΕΙΝΗ (2014)

(THE DISAPPEARANCE OF ELEANOR RIGBY: HER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νεντ Μπένσον
  • ΚΑΣΤ: Τζέσικα Τσάστεϊν, Τζέιμς ΜακΑβόι, Γουίλιαμ Χερτ, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Τζες Γουίξλερ, Βαϊόλα Ντέιβις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ένα ζευγάρι βρίσκεται σε κρίση όταν χάνει το παιδί του. Και οι δυο προσπαθούν να συνέλθουν και να δουν τι θα κάνουν με τη ζωή και τη σχέση τους. Αυτή είναι η δική της πλευρά της ιστορίας.

Ένα ενδιαφέρον πείραμα επιχειρεί ο Νεντ Μπένσον με την «Εξαφάνιση της Eleanor Rigby». Να αφηγηθεί σε διαφορετικές ταινίες τα ίδια γεγονότα και στην πραγματικότητα με εν πολλοίς τις ίδιες σκηνές μονταρισμένες με άλλον τρόπο, τη διαφορετική προσέγγιση δύο ανθρώπων που μοιράζονται τη ζωή τους. Αφορμή είναι ένα τραυματικό γεγονός, η απώλεια ενός παιδιού. Κι αν δεν αποτελεί την πιο πρωτότυπη σεναριακή ιδέα (υπάρχουν και τα σχετικά πρόσφατα «Απώλεια» και «Αντίχριστος»), η ιδέα του Μπένσον δείχνει αποτελεσματική, τουλάχιστον στην εκδοχή «Εκείνης». Υπάρχει επίσης η version «Εκείνος», όπως και το «Εκείνοι», μια ταινία που συνδέει τις δύο διαφορετικές εκδοχές. Ο σκηνοθέτης λέει ότι μπορεί κανείς να τις δει με οποιαδήποτε σειρά. Η διαδοχή των γεγονότων δεν αλλάζει. Αλλάζει μόνο η αντιμετώπισή τους.

Στο «Εκείνη», η ιστορία παρουσιάζεται από την πλευρά της συντετριμμένης Έλενορ. Από την πρώτη κιόλας σκηνή, βλέπουμε μια γυναίκα απελπισμένη, που αδυνατεί να τα βγάλει πέρα με την πραγματικότητα και πηδάει προς τον θάνατο. Επιβιώνει, όμως, και τη φροντίδα της αναλαμβάνουν οι γονείς της. Στο προστατευμένο τους περιβάλλον, η Έλενορ θα προσπαθήσει να κερδίσει ξανά δυνάμεις, θα αρχίσει να σπουδάζει ξανά και θα αποκτήσει μια σχέση φιλίας με την καθηγήτριά της, και θα σκεφτεί το ενδεχόμενο μιας νέας ζωής στο Παρίσι. Μέσα από τις σχέσεις της με τους άλλους, τον πατέρα της, τη μητέρα της, την αδελφή της και την καθηγήτριά της, θα επιχειρήσει να βάλει σε σειρά τις σκέψεις της για τη ζωή με τον σύντροφό της.

Το πιο δυνατό κομμάτι της ταινίας είναι το εξαιρετικό καστ. Τυχερός ο Μπένσον που κατάφερε να έχει τόσους καλούς ηθοποιούς και στα υπέρ του η πειθώς του, να τους κερδίσει και να συνεργαστούν μαζί του. Όπως και η ικανότητά του να παρουσιάζει χαρακτήρες και καταστάσεις με τέτοιον τρόπο που στα χέρια άλλου σκηνοθέτη θα έμοιαζαν τραγικά, χιλιοειπωμένα κλισέ ή ασκήσεις επιτήδευσης, όπως οι διάλογοι θυμοσοφίας που ξεστομίζονται στο σπίτι των γονιών και η Γαλλίδα μητέρα με την παραμελημένη μουσική καριέρα και το μόνιμο ποτήρι κρασί στο χέρι. Με κάποιον τρόπο, ο Μπένσον καταφέρνει να τα κάνει όλα αυτά πειστικά, έστω κι αν όταν τα ξανασκεφτείς, θα χάσουν κάτι από την αρχική, καλύτερη εντύπωση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δίνεις τον πρώτο λόγο στους ηθοποιούς και αγαπάς τις ταινίες ensemble cast; Προτιμάς τα δράματα χαρακτήρων; Η «Eleanor Rigby» δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει. Σκαλίζεις λίγο παραπάνω τον ρεαλισμό των διαλόγων; Εκεί ίσως να βρεις λόγους να την αγαπήσεις κάπως λιγότερο…


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Το έβλεπα τόση ώρα, αλλά η τύπισσα δεν εξαφανιζόταν με τίποτα! (Τελικά, την «εξαφάνισα» στον ύπνο μου…)