FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ 100 ΚΕΡΙΩΝ (2020)

(THE 100 CANDLES GAME)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκολας Ονέτι, Βίκτορ Καταλά, Μπράιαν Ντιν, Όλιβερ Λι Γκάρλαντ, Γκιγέρμο Λόκχαρτ, Τόνι Μοράλες, Νίκολας Πίτερσον, Ντάνιελ Ρούμπεσαμ, Κρίστοφερ Γουέστ
  • ΚΑΣΤ: Μαγκούι Μπράβι, Κλάρα Κόβατσικ, Τζέιμς Ράιτ, Ογκουστέν Ολκές, Λουζ Σαμπανέ, Αμπάρο Εσπινόλα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMBOY PICTURES

Μια παρέα φίλων θ’ αποφασίσει να παίξει ένα τρομακτικό παιχνίδι, στο οποίο ο καθένας τους θα πρέπει να διηγηθεί πολλαπλές ιστορίες τρόμου και κατόπιν να σβήνει από ένα κερί, διαφορετικά μια τρομερή κατάρα θα πέσει πάνω τους: η ίδια κατάρα που θα βρει εκείνους που θα δουν αυτή την ταινία!

Κάθε φορά λέμε μπας και η επόμενη κινηματογραφική εβδομάδα θα είναι καλύτερη από την προηγούμενη, μα κάθε φορά το βασικό πρόγραμμα δύο-τριών καλών φιλμ του προγραμματισμού θα πρέπει να γεμίζει (μυστηριωδώς) με ό,τι δευτεράντζα κυκλοφορεί εκεί έξω, από animation και «φεστιβαλικά» αζήτητα μέχρι εντελώς τοπικιστικά φιλμ που δεν αφορούν κανέναν άλλο πέραν των ανθρώπων που ζουν στην εκάστοτε χώρα παραγωγής (πολλές φορές ούτε καν κι αυτούς!), αλλά και τυχάρπαστες ταινίες τρόμου, από αυτές που αφού τις δεις… τρομάζεις (επειδή βρήκαν διανομή, ουχί λόγω περιεχομένου!). Για παράδειγμα, το «Ξεκουράσου» της προηγούμενης εβδομάδας ενδεχομένως να συγκρίνεται με… Ταρκόφσκι, Μπέργκμαν και Γκοντάρ μαζί, μπροστά σε τούτο το πολύ κακό αστείο και υπογράφεται από εννέα σκηνοθέτες.

Τέσσερις άγνωστοι ηθοποιοί με υποκριτικό ταλέντο χειρότερο από εκείνο ενός χαρτόκουτου, υποδύονται τέσσερεις φίλους με αμφίβολο (αθροιστικά) IQ που αποφασίζουν (χωρίς λόγο) να παίξουν ένα παιχνίδι, κατά τη διάρκεια του οποίου πρέπει να βρίσκονται μέσα σ’ έναν κύκλο από εκατό κεριά (μη ρωτάτε γιατί, γιατί έτσι!) και με τη σειρά του ο καθένας να λέει μια τρομακτική ιστορία, να παίρνει ένα κερί, να πηγαίνει σ’ ένα άλλο δωμάτιο όπου υπάρχει ένας καθρέφτης και να σβήνει το κερί μπροστά από τον καθρέφτη. Γιατί γίνεται όλο αυτό; Κανείς δεν ξέρει. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνει όλο αυτό, πέραν μιας αόριστης απειλής που λέει ότι εάν κάποιος σταματήσει τις διηγήσεις, τότε μια εξίσου αόριστη κατάρα θα πέσει στα κεφάλια όλων των συμμετεχόντων παικτών. Παιδιά, την επόμενη φορά καλύτερα… «Πέφτει η Νύχτα στο Παλέρμο»!

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια σπονδυλωτή ανθολογία τρόμου, ενδεχομένως τη χειρότερη που (θα) έχεις την ατυχία να δεις στα σινεμά. Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει ένα μοναδικό πρόβλημα εδώ, αλλά… πολλαπλά. Από που να το πιάσεις; Από τις ερμηνείες των ηθοποιών, που οριακά μοιάζουν λες κι έχουν υποστεί λοβοτομή; Από το έρεβος (από άποψη φωτισμού) μέσα στο οποίο είναι σκηνοθετημένο το φιλμ, μπας και κουκουλωθεί το μηδενικό budget που μάλλον έφτανε μόνο για τσίκλες; Από το σκηνογραφικό, που παραπέμπει σε escape rooms δεκαετίας και βάλε; Από τα horror μικρο-σενάρια, πνιγμένα στα κλισέ και τις πιο ηλίθιες αποφάσεις χαρακτήρων που έχεις δει ποτέ (#diplhs) σε ταινία τρόμου ή από το ανεκδιήγητα ερασιτεχνικό post production (και δη το color correction), που κάνει το φιλμ να μοιάζει με «πενήντα αποχρώσεις του μπλε;».

Ακόμα και με όλα τα παραπάνω, το χειρότερο απ’ όλα εξακολουθεί να παραμένει η τραγική απόφαση του (επικεφαλής) Νίκολας Ονέτι, να ενώσει όλες αυτές τις ιστορίες κάτω από το σεναριακό πρίσμα του «τρομακτικού» παιχνιδιού με τα εκατό κεριά, μια ιδέα πιο φτωχή κι από το κοριτσάκι με τα σπίρτα, που σίγουρα θα σε κάνει να πιστέψεις ότι εσύ θα έγραφες κάτι απείρως καλύτερο (και θα έχεις και δίκιο). Δεν υπάρχει η παραμικρή λογική πίσω από το εν λόγω παιχνίδι, κανένας κανόνας, τίποτα! Υπάρχει μονάχα ως συνδετικός κρίκος των μικρών ιστοριών και μάλιστα καταλήγει σε ένα τόσο κακό και προβλέψιμο φινάλε, ικανό να σε κάνει ν’ αναφωνήσεις… «όχι άλλο κάρβουνο»!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

«Το Παιχνίδι των 100 Κεριών» είναι μάλλον η χειρότερη ταινία που έχει κυκλοφορήσει στις αίθουσες τα τελευταία χρόνια για τους λάτρεις του horror genre, που καλά θα κάνουν να μείνουν μακριά. Εν τω μεταξύ, κάπου μέσα στον γενικότερο συρφετό των τρομο-ιστοριών, υπάρχουν και κάποιες καλές ιδέες (ποιος να το πίστευε!) που ως standalone μικρού μήκους ταινίες θα μπορούσαν να σταθούν, αν (και αυτό είναι ένα μεγάλο «αν») υπήρχε η ανάλογη οικονομική ενίσχυση, το δημιουργικό ταλέντο και το horror όραμα. Πρόκειται περί αδιανόητης ξεπέτας, όμως. Ούτε απ’ έξω!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.