FreeCinema

Follow us

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΣΟΥ (2010)

(SHE'S OUT OF MY LEAGUE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζιμ Φιλντ Σμιθ
  • ΚΑΣΤ: Τζέι Μπάρουσελ, Άλις Ιβ, Τι Τζέι Μίλερ, Μάικ Βόγκελ, Νέιτ Τόρενς, Λίντσεϊ Σλόαν, Κάιλ Μπορνχάιμερ, Κρίστεν Ρίτερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Υπαλληλάκος ασφαλείας αεροδρομίου «καταφέρνει» κόμματο με καριέρα και εισόδημα, προκαλώντας φίλους, σόι και… την ανασφάλειά του ακόμη!

Κάπου ανάμεσα στη σκατολογική κωμωδία και την ψυχαναλυτική – «ξαπλώστε στον καναπέ κι ανοίξτε μου την ψυχή σας» – διάθεση των σκιαγραφήσεων χαρακτήρων του Τζαντ Άπαταου, το «Δεν Είναι για τα Μούτρα σου» ψάχνει να βρει… αυτό το κάτι που μένει, χωρίς ποτέ να ισορροπεί σωστά σε δόσεις. Μικροκοιλιές στη δράση, αφέλεια και αμηχανία ως προς τον καταμερισμό σεκάνς διαλόγου και γκαγκ, στερεοτυπικές περσόνες, twists που εκβιάζουν προς την κατεύθυνση του happy end. Ανάμεσα σε όλες αυτές τις ατέλειες, όμως, βρίσκονται δύο κεντρικοί χαρακτήρες που κονταροχτυπιούνται με το εγώ τους και τον τρόπο που έχουμε μάθει να κρίνουμε (ή ν’ αφήνουμε τους άλλους να το κάνουν για εμάς…) τις επιλογές μας. Αυτή η ειλικρίνεια ως προς την αντιμετώπιση ενός… «για τα μάτια του κόσμου» αταίριαστου ζευγαριού, κάνει την έκπληξη και σώζει το όλο εγχείρημα, σε συνδυασμό με την εξαιρετική πινακοθήκη του καστ, που αντιπροσωπεύει ολόκληρη την αντιξοότητα της αμερικανικής κοινωνίας, από το slacker και τη «βλαχιά», μέχρι την μπλαζέ ανωτερότητα της μεγαλοαστικής τάξης.

Ίσως, τελικά, την ευθύνη για το ότι το «Δεν Είναι για τα Μούτρα σου» δεν είναι ένα instant classic φιλμ για το είδος της νεανικής κωμωδίας να μην την έχει ο «παρθένος» σκηνοθέτης Τζιμ Φιλντ Σμιθ, αλλά οι επιταγές και τα «καλουπώματα» του studio, που ανάμεσα σε ενδιαφέρουσες στιχομυθίες και χαριτωμένα καταστασιακά, λεκιάζουν το παντελόνι του Τζέι Μπάρουσελ πάνω στο «κατάλληλο» timing με την επίσκεψη των γονιών της Άλις Ιβ ή μας δίνουν μαθήματα αποτρίχωσης… υπογαστρίου, προκαλώντας μεν το γέλιο, θυμίζοντάς μας, δε, ότι μια παρόμοια σκηνή εμπεριείχε και ένα από τα φιλμ της σειράς… «American Pie». Τουλάχιστον, επέτρεψαν το R rating… Και μπροστά στο χάλι του φετινού καλοκαιριού, μπορεί τούτο το ταινιάκι να είναι και καλύτερο από… τα μούτρα σου!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2010, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Μία αυτές τις κωμωδιούλες του σύγχρονου αμερικανικού σινεμά που η ντόπια κριτική απεχθάνεται απεριόριστα, αλλά… μακάρι να μπορούσε να κάτσει να γράψει κανείς στη χώρα μας τέτοιες σκηνές, με αλήθειες για τις ανθρώπινες ή ρομαντικές σχέσεις, συνδυάζοντας και… καφρίλα μαζί! Εδώ η «συνταγή» δεν έβγαλε κάτι πέραν του απλώς εύπεπτου, διότι οι παραγωγοί προφανώς ήθελαν να ικανοποιήσουν περισσότερο το κοινό της «γαλαρίας».


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.