FreeCinema

Follow us

ΨΑΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΟΛΟΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΥΕΜΕΝΗ (2012)

(SALMON FISHING IN THE YEMEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λάσε Χάλστρεμ
  • ΚΑΣΤ: Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Έμιλι Μπλαντ, Κριστίν Σκοτ Τόμας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ένας ιχθυολόγος, μια φιλόδοξη επιχειρηματίας, η βρετανική Κυβέρνηση, η γραφειοκρατία και κάποιοι «κακοί» Άραβες μουσουλμάνοι εμπλέκονται στο ουτοπικό σχέδιο ενός πάμπλουτου σεΐχη να μεταφέρει… σολομούς σε ένα ποτάμι στην Υεμένη.

Δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο, να συνοψίσει κανείς σε λίγες γραμμές το σεναριακό αχταρμά του διακεκριμένου Σάιμον Μποφόι («The Slumdog Millionaire»), ο οποίος αναλαμβάνει εδώ να καρατομήσει το εξόχως σατιρικό και βρετανικού φλέγματος μυθιστόρημα του Πολ Ταρντέι – αφήνοντας ολομόναχη την εξαιρετική ιδιαιτέρα του πρωθυπουργού (Κριστίν Σκοτ Τόμας) να σηκώσει το κωμικό βάρος – και να το μετατρέψει σε ένα άνευρο feelgood ρομάντζο (μάντεψε το ζευγάρι) με εξωτικό φόντο ένα ουτοπικό σχέδιο και τις αραβο-βρετανικές σχέσεις, μαζί με ολίγη από πόλεμο στο Αφγανιστάν (εκεί αγνοείται ο καλός της Έμιλι Μπλαντ, άσχετα αν επανεμφανίζεται φάντης μπαστούνι) και βέβαια αρκετή ιχθυοκαλλιέργεια και οικολογία στην άνυδρη Υεμένη.

Ο Λάσε Χάλστρεμ το έχει το χάρισμα του blender που αλέθει τα πάντα και μια καθόλου ευκαταφρόνητη πείρα στη μεταφορά ευπώλητων («Chocolat», «Θέα στον Ωκεανό»), εδώ, όμως, το αποτέλεσμα μοιάζει από την αρχή ναρκοθετημένο, παίρνοντας αυτό που στο βιβλίο λειτουργούσε ως τέχνασμα και μεταφορά (οι σολoμοί στην Υεμένη) στην κυριολεξία και αραδιάζοντας μαζί, σε εκνευριστικό βαθμό, κάθε δυνατό στερεότυπο του «καλού» και του «κακού» Άραβα για να αγγίξει τη γραφικότητα, αν όχι τη γελοιότητα στο επεισόδιο του τρομοκρατικού σαμποτάζ. Θα μπορούσες να το πεις και δείγμα νεοαποικιοκρατικού σινεμά, αλλά το αποτέλεσμα είναι συνολικά τόσο βαρετό που θα ακουγόταν ως ευφημισμός.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μόνο για ψαρωμένους θεατές που θέλουν να σκοτώσουν το χρόνο τους σε ένα τουριστικό ιλουστρασιόν δίωρο. Οι υπόλοιποι… με το ψαροτούφεκο!


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μερικοί τίτλοι ταινιών είναι σα να σου μιλάνε, σα να σου φωνάζουν «Μη με δεις! Μη με δεις!». Πρέπει να τους ακούμε.