FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΡΗΣΦΥΓΕΤΟ (2012)

(SAFE HOUSE)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάνιελ Εσπινόζα
  • ΚΑΣΤ: Ντενζέλ Γουόσινγκτον, Ράιαν Ρέινολντς, Βέρα Φαρμίγκα, Μπρένταν Γκλίσον, Σαμ Σέπαρντ, Ρόμπερτ Πάτρικ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 115'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Νεαρός χαμηλόβαθμος πράκτορας που περνά τον καιρό του φυλάσσοντας κρησφύγετο της CIA στο Κέιπ Τάουν, βγαίνει από τη ρουτίνα του όταν τους έρχεται «μουσαφίρης» πρακτόρι βετεράνος, κατηγορούμενος για προδοσία. Τα πράγματα ανατρέπονται με την εμφάνιση απρόσκλητης ομάδας κρούσης…

Την ταχύτητα των περιπετειών του πράκτορα Μπορν με το θόρυβο και τη βία που έχουν οι ταινίες του Τόνι Σκοτ συνδυάζει ο Σουηδοχιλιανός και σπουδασμένος στη Δανία σκηνοθέτης, σ’ αυτό το αγγλόφωνο ντεμπούτο του. Ο Εσπινόζα ανήκει στη φουρνιά των indie Ευρωπαίων που καλούνται από τα studios προκειμένου να δώσουν αέρα ανανέωσης στις τυπικές, κατά τα λοιπά, περιπέτειες τις οποίες παράγουν. Πρόσφατο παράδειγμα και ο Ισλανδός Μπάλτασαρ Κορμάκουρ, που, όμως, δεν είχε την ίδια τύχη με το «Τελικό Χτύπημα».

Ο Εσπινόζα τα καταφέρνει πολύ καλύτερα κι αν είχε στη διάθεση του ένα πιο καλογραμμένο ή, έστω, πιο πλούσιο σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη των χαρακτήρων σενάριο, θα είχε κάνει μια σαφώς καλύτερη ταινία. Η αντίθεση των δύο βασικών χαρακτήρων βασίζεται απλώς στο ότι ο ένας είναι νέος και με άφθαρτο ιδεαλισμό, ενώ ο άλλος τα έχει δει όλα στη ζωή του και χαρακτηρίζεται από κυνισμό. Το ανθρώπινο περιβάλλον το οποίο κινεί περιφερειακά τα νήματα, είναι ο τυπικός πληθυσμός των μυστικών υπηρεσιών. Κάποιοι είναι ταγμένοι στο καθήκον, ακόμη και με αμφιλεγόμενους τρόπους, ενώ πάντα ανάμεσά τους βρίσκεται κι εκείνος που εκμεταλλεύεται καταστάσεις.

Ο Εσπινόζα τα έχει καταφέρει πάντως θαυμάσια στο να στήσει γρήγορες καταδιώξεις και συναρπαστικές μονομαχίες με γροθιές που ματώνουν, αλλά και να αξιοποιήσει το φρέσκο κινηματογραφικά location του Κέιπ Τάουν, κινηματογραφώντας το με «χωμάτινη», λερωμένη φωτογραφία. Ευχάριστη έκπληξη είναι ο Ρέινολντς, που παίζει με ορμή και αφοσίωση το ρόλο του νεαρού πράκτορα, ενώ ο Γουόσινγκτον, ο οποίος είναι και παραγωγός, δείχνει λιγότερη υπεροψία απ’ ό,τι συνηθίζει στις ερμηνείες του. Δεμένο και αξιόπιστο είναι το υπόλοιπο καλό καστ, ακόμη και στους μικρούς, λιγότερο σημαντικούς για την πλοκή ρόλους.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περιπέτεια δράσης που δε σταματά ποτέ, με γρήγορα κυνηγητά και χορταστικές, ωμές γροθιές. Ένα πιο έξυπνο σενάριο θα έφτανε το «Κρησφύγετο» πιο κοντά στην κατηγορία των περιπετειών «Μπορν», από τις οποίες και επηρεάζεται. Αυτό, φυσικά, σου αφήνει και μια γεύση τύπου «το’ χω ξαναδεί», που μπορεί να αφαιρέσει επιπλέον πόντους από την τελική ετυμηγορία σου…


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Κάτι πουλημένοι της CIA πάνε να φάνε τον Ντενζέλ. Άκυρο το casting, μάγκες. Αφού ο Ντενζέλ δεν πεθαίνει, είναι στιλ ο Τσακ Νόρις της αραπιάς! Είχε ωραία κυνηγητά, έστω.