FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΡΗΣΦΥΓΕΤΟ (2012)

(SAFE HOUSE)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάνιελ Εσπινόζα
  • ΚΑΣΤ: Ντενζέλ Γουόσινγκτον, Ράιαν Ρέινολντς, Βέρα Φαρμίγκα, Μπρένταν Γκλίσον, Σαμ Σέπαρντ, Ρόμπερτ Πάτρικ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 115'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Νεαρός χαμηλόβαθμος πράκτορας που περνά τον καιρό του φυλάσσοντας κρησφύγετο της CIA στο Κέιπ Τάουν, βγαίνει από τη ρουτίνα του όταν τους έρχεται «μουσαφίρης» πρακτόρι βετεράνος, κατηγορούμενος για προδοσία. Τα πράγματα ανατρέπονται με την εμφάνιση απρόσκλητης ομάδας κρούσης…

Την ταχύτητα των περιπετειών του πράκτορα Μπορν με το θόρυβο και τη βία που έχουν οι ταινίες του Τόνι Σκοτ συνδυάζει ο Σουηδοχιλιανός και σπουδασμένος στη Δανία σκηνοθέτης, σ’ αυτό το αγγλόφωνο ντεμπούτο του. Ο Εσπινόζα ανήκει στη φουρνιά των indie Ευρωπαίων που καλούνται από τα studios προκειμένου να δώσουν αέρα ανανέωσης στις τυπικές, κατά τα λοιπά, περιπέτειες τις οποίες παράγουν. Πρόσφατο παράδειγμα και ο Ισλανδός Μπάλτασαρ Κορμάκουρ, που, όμως, δεν είχε την ίδια τύχη με το «Τελικό Χτύπημα».

Ο Εσπινόζα τα καταφέρνει πολύ καλύτερα κι αν είχε στη διάθεση του ένα πιο καλογραμμένο ή, έστω, πιο πλούσιο σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη των χαρακτήρων σενάριο, θα είχε κάνει μια σαφώς καλύτερη ταινία. Η αντίθεση των δύο βασικών χαρακτήρων βασίζεται απλώς στο ότι ο ένας είναι νέος και με άφθαρτο ιδεαλισμό, ενώ ο άλλος τα έχει δει όλα στη ζωή του και χαρακτηρίζεται από κυνισμό. Το ανθρώπινο περιβάλλον το οποίο κινεί περιφερειακά τα νήματα, είναι ο τυπικός πληθυσμός των μυστικών υπηρεσιών. Κάποιοι είναι ταγμένοι στο καθήκον, ακόμη και με αμφιλεγόμενους τρόπους, ενώ πάντα ανάμεσά τους βρίσκεται κι εκείνος που εκμεταλλεύεται καταστάσεις.

Ο Εσπινόζα τα έχει καταφέρει πάντως θαυμάσια στο να στήσει γρήγορες καταδιώξεις και συναρπαστικές μονομαχίες με γροθιές που ματώνουν, αλλά και να αξιοποιήσει το φρέσκο κινηματογραφικά location του Κέιπ Τάουν, κινηματογραφώντας το με «χωμάτινη», λερωμένη φωτογραφία. Ευχάριστη έκπληξη είναι ο Ρέινολντς, που παίζει με ορμή και αφοσίωση το ρόλο του νεαρού πράκτορα, ενώ ο Γουόσινγκτον, ο οποίος είναι και παραγωγός, δείχνει λιγότερη υπεροψία απ’ ό,τι συνηθίζει στις ερμηνείες του. Δεμένο και αξιόπιστο είναι το υπόλοιπο καλό καστ, ακόμη και στους μικρούς, λιγότερο σημαντικούς για την πλοκή ρόλους.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περιπέτεια δράσης που δε σταματά ποτέ, με γρήγορα κυνηγητά και χορταστικές, ωμές γροθιές. Ένα πιο έξυπνο σενάριο θα έφτανε το «Κρησφύγετο» πιο κοντά στην κατηγορία των περιπετειών «Μπορν», από τις οποίες και επηρεάζεται. Αυτό, φυσικά, σου αφήνει και μια γεύση τύπου «το’ χω ξαναδεί», που μπορεί να αφαιρέσει επιπλέον πόντους από την τελική ετυμηγορία σου…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.

MR KLEIN

MR KLEIN

Κάτι πουλημένοι της CIA πάνε να φάνε τον Ντενζέλ. Άκυρο το casting, μάγκες. Αφού ο Ντενζέλ δεν πεθαίνει, είναι στιλ ο Τσακ Νόρις της αραπιάς! Είχε ωραία κυνηγητά, έστω.