FreeCinema

Follow us

POKER FACE (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χρήστος Δήμας
  • ΚΑΣΤ: Εύη Σαουλίδου, Άλκις Κούρκουλος, Αντώνης Καφετζόπουλος, Γιάννης Μποσταντζόγλου, Δημήτρης Πιατάς, Γιώργος Πυρπασόπουλος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Ορφανό από μητέρα κορίτσι μεγαλώνει με τον πατέρα της και την παρέα χαρτόμουτρων – φίλων του και αναπτύσσει απέχθεια στον τζόγο. Ως δημοσιογράφος, πέφτει πάνω σε πρωταθλητή πόκερ που έχει στην κατοχή του το κλεμμένο εδώ και χρόνια γούρι της ομάδας. Με τη βοήθειά τους καταστρώνει σχέδιο ανάκτησης, αλλά ο έρωτας θα μπει στη μέση.

Το πρώτο πράγμα που οφείλει να αναγνωρίσει κανείς στο Χρήστο Δήμα, είναι ότι δε σνομπάρει τα κινηματογραφικά είδη και δεν ντρέπεται να ασχοληθεί με mainstream ταινίες που άλλοι συνάδελφοι της γενιάς του θα κοιτούσαν αφ’ υψηλού. Η πρώτη «Νήsos», αν και παλιομοδίτικη, δεν προσέβαλε κανένα και ήταν μια συμπαθητική λαϊκή κωμωδία που έβαλε κόσμο στις αίθουσες.

Ο Δήμας είναι από τους ελάχιστους σκηνοθέτες αυτής της γενιάς που υπερασπίζεται τη δημιουργία αξιοπρεπούς ελληνικού λαϊκού σινεμά. Μετά από την κωμωδία, με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζει τώρα και τη ρομαντική κομεντί στο «Poker Face». Ουσιαστικά ανύπαρκτο στο σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο, το είδος της ρομαντικής κομεντί εξαφανίστηκε με το θάνατο του παλιού εμπορικού σινεμά. Ο Δήμας επιχειρεί να το επαναφέρει, κινηματογραφώντας το σύγχρονα, αλλά τα υλικά είναι και πάλι παλιά. Οι αναφορές στο «Δόλωμα» είναι σαφείς, αν και χωρίς την γκλαμουριά και τα μουτράκια της Αλίκης.

Η Νίκη (Εύη Σαουλίδου) δεν είναι γκλαμουράτη ηρωίδα. Είναι μια «μικρή γκαντέμω», που τίποτα δεν της πάει καλά, από τότε που χάθηκε ο ψεύτικος παπαγάλος της, το «Χάρισμα». Δεν το βάζει κάτω, όμως. Η τυχαία γνωριμία της με τον πρωταθλητή Αδιάβροχο (αυτό είναι το όνομά του!) θα την παρακινήσει να προσπαθήσει να τουμπάρει την τύχη της. Και μαζί, θα βρεθεί ερωτευμένη.

Τα «καλά χαρτιά» της ταινίας είναι το πρωταγωνιστικό ζευγάρι και οι τύποι που το πλαισιώνουν. Ο Κούρκουλος είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται ο ρόλος, ενώ η Σαουλίδου πετυχαίνει να βγάλει την εικόνα της ταλαίπωρης που τα δίνει όλα για μια τελευταία ευκαιρία στην τύχη. Από το κουαρτέτο γύρω της, πιο δυνατοί ο Μποσταντζόγλου και ο Πυρπασόπουλος. Ο Δήμας στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας κινεί γρήγορα την κάμερα και δίνει ρυθμό, αλλά οι ρομαντικές στιγμές δεν απογειώνονται πάνω από την τσόχα του τραπεζιού του πόκερ. Πιο αδύναμο το σενάριο της Άσπας Καλλιάνη, που παίζει αυστηρά και χωρίς εκπλήξεις με τους κανόνες του παιχνιδιού.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι απαραίτητο να παρακολουθείς παιχνίδια πόκερ στη μεταμεσονύχτια τηλεόραση για να μπορέσεις να δεις το «Poker Face». Αν δε σε πειράζει το περιοριστικό περιβάλλον του καζίνο για μια ιστορία «αγόρι αγαπάει κορίτσι», όλα – σχεδόν – καλά.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.