FreeCinema

Follow us

POKER FACE (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χρήστος Δήμας
  • ΚΑΣΤ: Εύη Σαουλίδου, Άλκις Κούρκουλος, Αντώνης Καφετζόπουλος, Γιάννης Μποσταντζόγλου, Δημήτρης Πιατάς, Γιώργος Πυρπασόπουλος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Ορφανό από μητέρα κορίτσι μεγαλώνει με τον πατέρα της και την παρέα χαρτόμουτρων – φίλων του και αναπτύσσει απέχθεια στον τζόγο. Ως δημοσιογράφος, πέφτει πάνω σε πρωταθλητή πόκερ που έχει στην κατοχή του το κλεμμένο εδώ και χρόνια γούρι της ομάδας. Με τη βοήθειά τους καταστρώνει σχέδιο ανάκτησης, αλλά ο έρωτας θα μπει στη μέση.

Το πρώτο πράγμα που οφείλει να αναγνωρίσει κανείς στο Χρήστο Δήμα, είναι ότι δε σνομπάρει τα κινηματογραφικά είδη και δεν ντρέπεται να ασχοληθεί με mainstream ταινίες που άλλοι συνάδελφοι της γενιάς του θα κοιτούσαν αφ’ υψηλού. Η πρώτη «Νήsos», αν και παλιομοδίτικη, δεν προσέβαλε κανένα και ήταν μια συμπαθητική λαϊκή κωμωδία που έβαλε κόσμο στις αίθουσες.

Ο Δήμας είναι από τους ελάχιστους σκηνοθέτες αυτής της γενιάς που υπερασπίζεται τη δημιουργία αξιοπρεπούς ελληνικού λαϊκού σινεμά. Μετά από την κωμωδία, με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζει τώρα και τη ρομαντική κομεντί στο «Poker Face». Ουσιαστικά ανύπαρκτο στο σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο, το είδος της ρομαντικής κομεντί εξαφανίστηκε με το θάνατο του παλιού εμπορικού σινεμά. Ο Δήμας επιχειρεί να το επαναφέρει, κινηματογραφώντας το σύγχρονα, αλλά τα υλικά είναι και πάλι παλιά. Οι αναφορές στο «Δόλωμα» είναι σαφείς, αν και χωρίς την γκλαμουριά και τα μουτράκια της Αλίκης.

Η Νίκη (Εύη Σαουλίδου) δεν είναι γκλαμουράτη ηρωίδα. Είναι μια «μικρή γκαντέμω», που τίποτα δεν της πάει καλά, από τότε που χάθηκε ο ψεύτικος παπαγάλος της, το «Χάρισμα». Δεν το βάζει κάτω, όμως. Η τυχαία γνωριμία της με τον πρωταθλητή Αδιάβροχο (αυτό είναι το όνομά του!) θα την παρακινήσει να προσπαθήσει να τουμπάρει την τύχη της. Και μαζί, θα βρεθεί ερωτευμένη.

Τα «καλά χαρτιά» της ταινίας είναι το πρωταγωνιστικό ζευγάρι και οι τύποι που το πλαισιώνουν. Ο Κούρκουλος είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται ο ρόλος, ενώ η Σαουλίδου πετυχαίνει να βγάλει την εικόνα της ταλαίπωρης που τα δίνει όλα για μια τελευταία ευκαιρία στην τύχη. Από το κουαρτέτο γύρω της, πιο δυνατοί ο Μποσταντζόγλου και ο Πυρπασόπουλος. Ο Δήμας στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας κινεί γρήγορα την κάμερα και δίνει ρυθμό, αλλά οι ρομαντικές στιγμές δεν απογειώνονται πάνω από την τσόχα του τραπεζιού του πόκερ. Πιο αδύναμο το σενάριο της Άσπας Καλλιάνη, που παίζει αυστηρά και χωρίς εκπλήξεις με τους κανόνες του παιχνιδιού.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι απαραίτητο να παρακολουθείς παιχνίδια πόκερ στη μεταμεσονύχτια τηλεόραση για να μπορέσεις να δεις το «Poker Face». Αν δε σε πειράζει το περιοριστικό περιβάλλον του καζίνο για μια ιστορία «αγόρι αγαπάει κορίτσι», όλα – σχεδόν – καλά.


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.

THE BRUTALIST

Στα 1947, ένας ουγγρικής καταγωγής μοντερνιστής αρχιτέκτονας της σχολής Bauhaus μεταναστεύει στις ΗΠΑ, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο για εκείνον και τη σύζυγό του που αγωνίζεται ακόμη να βρει τρόπο διαφυγής από την Αυστρία. Ένας μεγιστάνας βιομήχανος θα γίνει ο πάτρονάς του και θα του αναθέσει τη δημιουργία ενός μνημειώδους κτηρίου.