FreeCinema

Follow us

POKER FACE (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χρήστος Δήμας
  • ΚΑΣΤ: Εύη Σαουλίδου, Άλκις Κούρκουλος, Αντώνης Καφετζόπουλος, Γιάννης Μποσταντζόγλου, Δημήτρης Πιατάς, Γιώργος Πυρπασόπουλος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Ορφανό από μητέρα κορίτσι μεγαλώνει με τον πατέρα της και την παρέα χαρτόμουτρων – φίλων του και αναπτύσσει απέχθεια στον τζόγο. Ως δημοσιογράφος, πέφτει πάνω σε πρωταθλητή πόκερ που έχει στην κατοχή του το κλεμμένο εδώ και χρόνια γούρι της ομάδας. Με τη βοήθειά τους καταστρώνει σχέδιο ανάκτησης, αλλά ο έρωτας θα μπει στη μέση.

Το πρώτο πράγμα που οφείλει να αναγνωρίσει κανείς στο Χρήστο Δήμα, είναι ότι δε σνομπάρει τα κινηματογραφικά είδη και δεν ντρέπεται να ασχοληθεί με mainstream ταινίες που άλλοι συνάδελφοι της γενιάς του θα κοιτούσαν αφ’ υψηλού. Η πρώτη «Νήsos», αν και παλιομοδίτικη, δεν προσέβαλε κανένα και ήταν μια συμπαθητική λαϊκή κωμωδία που έβαλε κόσμο στις αίθουσες.

Ο Δήμας είναι από τους ελάχιστους σκηνοθέτες αυτής της γενιάς που υπερασπίζεται τη δημιουργία αξιοπρεπούς ελληνικού λαϊκού σινεμά. Μετά από την κωμωδία, με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζει τώρα και τη ρομαντική κομεντί στο «Poker Face». Ουσιαστικά ανύπαρκτο στο σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο, το είδος της ρομαντικής κομεντί εξαφανίστηκε με το θάνατο του παλιού εμπορικού σινεμά. Ο Δήμας επιχειρεί να το επαναφέρει, κινηματογραφώντας το σύγχρονα, αλλά τα υλικά είναι και πάλι παλιά. Οι αναφορές στο «Δόλωμα» είναι σαφείς, αν και χωρίς την γκλαμουριά και τα μουτράκια της Αλίκης.

Η Νίκη (Εύη Σαουλίδου) δεν είναι γκλαμουράτη ηρωίδα. Είναι μια «μικρή γκαντέμω», που τίποτα δεν της πάει καλά, από τότε που χάθηκε ο ψεύτικος παπαγάλος της, το «Χάρισμα». Δεν το βάζει κάτω, όμως. Η τυχαία γνωριμία της με τον πρωταθλητή Αδιάβροχο (αυτό είναι το όνομά του!) θα την παρακινήσει να προσπαθήσει να τουμπάρει την τύχη της. Και μαζί, θα βρεθεί ερωτευμένη.

Τα «καλά χαρτιά» της ταινίας είναι το πρωταγωνιστικό ζευγάρι και οι τύποι που το πλαισιώνουν. Ο Κούρκουλος είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται ο ρόλος, ενώ η Σαουλίδου πετυχαίνει να βγάλει την εικόνα της ταλαίπωρης που τα δίνει όλα για μια τελευταία ευκαιρία στην τύχη. Από το κουαρτέτο γύρω της, πιο δυνατοί ο Μποσταντζόγλου και ο Πυρπασόπουλος. Ο Δήμας στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας κινεί γρήγορα την κάμερα και δίνει ρυθμό, αλλά οι ρομαντικές στιγμές δεν απογειώνονται πάνω από την τσόχα του τραπεζιού του πόκερ. Πιο αδύναμο το σενάριο της Άσπας Καλλιάνη, που παίζει αυστηρά και χωρίς εκπλήξεις με τους κανόνες του παιχνιδιού.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι απαραίτητο να παρακολουθείς παιχνίδια πόκερ στη μεταμεσονύχτια τηλεόραση για να μπορέσεις να δεις το «Poker Face». Αν δε σε πειράζει το περιοριστικό περιβάλλον του καζίνο για μια ιστορία «αγόρι αγαπάει κορίτσι», όλα – σχεδόν – καλά.


MORE REVIEWS

ΑΓΡΙΑ ΝΥΧΤΑ

Παραμονή Χριστουγέννων, έπαυλη ζάμπλουτης κληρονόμου με «φορτωμένο» θησαυροφυλάκιο δέχεται οργανωμένη επίθεση συμμορίας διαρρηκτών που εξολοθρεύει το προσωπικό ασφαλείας (και όχι μόνο) και απειλεί ν’ αρχίσει να σκοτώνει τα μέλη της οικογένειας αν δεν καταφέρει να φύγει με το παραδάκι. Και κάπου εκεί εμφανίζεται ο Άι Βασίλης. Ο πραγματικός Άι Βασίλης!

Η ΠΗΓΗ ΤΩΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝ

Μεσαίωνα στη Σουηδία, κοπέλα αγνή πέφτει θύμα κακοποίησης από κακούς αδελφούς βοσκούς. Οι φονιάδες στους γονείς της τα λιλιά της ανεπίγνωστα θα πάνε να πουλήσουν, φιλοξενία και τροφή αφού ζητήσουν. Από τα χέρια του πατέρα θα βρουν την εκδίκηση ή θα προλάβουν να ξεγλιστρήσουν; Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας και, παραδόξως, η... πηγή έμπνευσης για το «Last House on the Left» (1972) του Γουές Κρέιβεν!

R.M.N.

Ρουμάνος εμιγκρές στη Γερμανία, υπό τον φόβο μπλεξίματος με τον Νόμο, επιστρέφει άρον-άρον πίσω στην πατρίδα, ξαναβρίσκοντας πατέρα, γιο, σύζυγο κι ερωμένη. Η πρόσληψη αλλοδαπών εργατών από το τοπικό αρτοποιείο κάνει την ατμόσφαιρα στο χωριό του να μυρίζει μπαρούτι.

ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΔΙΑΒΟΛΟΙ

Η Ζοάν ζει αρκετά συνηθισμένα με την κόρη της Βικί και το σύζυγό της Τζίμι σε μια μικρή κοινότητα των Γαλλικών Άλπεων, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που ο ερχομός της αδελφής εκείνου ανατρέψει τις εύθραυστες οικογενειακές ισορροπίες.

ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΠΟΤΕ

Η Ελέν πάσχει από σπάνια ανίατη ασθένεια, αλλά δεν θέλει να την λυπούνται. Ταξιδεύει σε κουκίδα του χάρτη της Νορβηγίας, προκειμένου να ζήσει έστω για λίγο ελεύθερη. Ή μήπως για να πεθάνει μόνη;