FreeCinema

Follow us

ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (2023)

(PASSAGES)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άιρα Σακς
  • ΚΑΣΤ: Φραντς Ρογκόφσκι, Μπεν Γουίσο, Αντέλ Εξαρχόπουλος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Ο Τόμας κάνει έρωτα με την Αγκάτε. Δεν θα το κρατήσει κρυφό από τον εραστή του, Μάρτιν, ο οποίος θα παρακολουθεί αυτή τη σχέση να εξελίσσεται και να παίρνει μια ακόμα πιο «παράξενη» τροπή όταν εκείνη μένει έγκυος.

Εάν οι βουλευτές που υπερψήφισαν για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών είχαν παρακολουθήσει από πριν τούτο το φιλμ, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν θα περνούσε… ούτε έξω από τη Βουλή των Ελλήνων!

Ο Τόμας και ο Μάρτιν περνούν μια κρίση που αφήνει τον θεατή αμήχανο. Γιατί είναι ακόμα μαζί; Σχεδόν δεν αντέχει ο ένας τον άλλον! Μετά την ολοκλήρωση ενός γυρίσματος (ο πρώτος είναι σκηνοθέτης), βρίσκονται μαζί σ’ ένα club και χορεύουν με μέλη της ομάδας της παραγωγής του φιλμ. Η Αγκάτε μπαίνει σχεδόν ανάμεσά τους και ο Τόμας δείχνει να το διασκεδάζει. Θα βρεθούν ξανά μαζί σ’ ένα σπίτι μετά το party, θα ξεμοναχιαστούν στην κρεβατοκάμαρα και θα γαμηθούν. Ο Τόμας δεν θα το κρατήσει κρυφό από τον Μάρτιν και θα συνεχίσει να βρίσκεται (ερωτικά) μαζί της, προκαλώντας ένα ακόμα μεγαλύτερο χάσμα στη σχέση τους, δείχνοντας πως ο Τόμας πρέπει να επιλέξει ποιος θα είναι ο σύντροφός του, τελικά.

Ο Άιρα Σακς υιοθετεί ένα «μποέμικα» χαλαρό στυλάκι αφήγησης, ίσως επηρεασμένος από το παριζιάνικο φόντο του location, και αφήνει τον χρόνο να κυλά… δίχως αύριο σε δευτερεύουσες σεκάνς, οι οποίες δεν εμπεριέχουν απολύτως τίποτα «ζουμερό» σεναριακά. Οι ήρωες πηγαίνουν κι έρχονται σ’ ένα ατελείωτο και άσκοπο γαϊτανάκι του τύπου «τώρα θέλω εσένα» και τ’ αντίστροφο, με τρόπο τόσο αψυχολόγητο που κάνει τους χαρακτήρες να δείχνουν αξιολύπητοι, με τον Τόμας να «αγωνίζεται» για να κερδίσει το έπαθλο του πιο μαλάκα από τους τρεις!

Το όλο «σχέδιο», τουλάχιστον, δεν επιχειρεί να οδηγήσει την ιστορία σε μια λύση ερωτικού τριγώνου, όμως, όταν η Αγκάτε μένει έγκυος από τον Τόμας, τα «Περάσματα» εξελίσσονται σε φιλμικό τραγέλαφο που παίρνει τον κατήφορο δίχως επιστροφή. Κυριολεκτικά, αναρωτιέσαι πως αυτοί οι τρεις ηθοποιοί αφέθηκαν να εξευτελίζονται σε τέτοιο βαθμό με μερικές από τις πιο άβολες σκηνές σεξ που έχουμε δει στο σινεμά… ever (!), για να μην σχολιάσω και τις ερμηνευτικές αποδόσεις τους συνολικά. Ο Φραντς Ρογκόφσκι «καίει» κάθε προσπάθεια να παραστήσει τον νάρκισσο κεντρικό ήρωα με το υπερβολικό του ψεύδισμα και μια γκαρνταρόμπα που τον κάνει να δείχνει ακόμα πιο αστείος, δίπλα στους Μπεν Γουίσο και Αντέλ Εξαρχόπουλος οι οποίοι κατά βάθος αισθάνονται λες και έχουν πάρει «διαζύγιο» από το σενάριο εξαρχής!

Όλως περιέργως, τα 91 λεπτά της διάρκειας του φιλμ περνούν… μαρτυρικά και βασανιστικά, καθώς το καταστασιακό έχει σφηνώσει σε μια «λούπα» αντιδράσεων των χαρακτήρων, η οποία πιο εύκολα βάζει τον θεατή σε σκέψεις ν’ αναζητήσει την έξοδο «κινδύνου» (#diplhs)… πριν από το φινάλε, από το να νοιαστεί για το που θα καταλήξει η πορεία αυτού του «τρίο».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ο Φρανσουά Οζόν μάλλον θα έφαγε τα λυσσακά του, αν το είδε. Ή ο Τζον Γουότερς. Θα σας γελάσω.


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.

THE BRUTALIST

Στα 1947, ένας ουγγρικής καταγωγής μοντερνιστής αρχιτέκτονας της σχολής Bauhaus μεταναστεύει στις ΗΠΑ, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο για εκείνον και τη σύζυγό του που αγωνίζεται ακόμη να βρει τρόπο διαφυγής από την Αυστρία. Ένας μεγιστάνας βιομήχανος θα γίνει ο πάτρονάς του και θα του αναθέσει τη δημιουργία ενός μνημειώδους κτηρίου.