FreeCinema

Follow us

ΑΠΡΟΣΜΕΝΟΣ ΕΡΩΤΑΣ (2013)

(MR. MORGAN’S LAST LOVE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάντρα Νέτελμπεκ
  • ΚΑΣΤ: Μάικλ Κέιν, Κλεμάνς Ποεζί, Τζάστιν Κερκ, Τζίλιαν Άντερσον, Τζέιν Αλεξάντερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADE

Ένας χήρος, παραιτημένος από τη ζωή, πρώην καθηγητής φιλοσοφίας, γνωρίζει στο λεωφορείο μια νεαρή δασκάλα χορού και μια ιδιαίτερη, φιλική σχέση αναπτύσσεται μεταξύ τους, αλλάζοντας τη ζωή αμφότερων.

Αυτή είναι μια γλυκιά, τρυφερή ιστορία για μια γνώριμα δυσλειτουργική, εξ αίματος οικογένεια, για την οποία γίνεται λυτρωτικό βάλσαμο ο σχηματισμός μιας εξ επιλογής οικογένειας. Που διαθέτει μια χούφτα ακαταμάχητα γλυκών, βετεράνων και νεόκοπων, πρωταγωνιστών και δευτεραγωνιστών, οι οποίοι συνθέτουν ένα κουιντέτο αφοπλιστικά τρυφερών (Κέιν, Ποεζί, Κερκ και Αλεξάντερ), ή ευθαρσώς εύστοχων ερμηνειών (η Άντερσον, αναπάντεχα εξωστρεφής, θορυβώδης και… bitchy). Που διαδραματίζεται σε ένα διακριτικά ηλιόλουστο, πηγή μελαγχολίας αλλά και αισιοδοξίας Παρίσι και στη γύρω, γεμάτη πράσινο και νερό, εξοχή. Που εξελίσσεται, μιλάει, επικοινωνεί ουσιαστικά, μέσα από όσα εγκυμονούν οι σιωπές και οι παύσεις (στους διαλόγους, στους άδειους χώρους του σπιτιού του καθηγητή και της σχολής χορού, ή στο soundtrack) στην αφήγησή του. Διατηρώντας πάντα ανοιχτό, κάθε άλλο παρά προφανή διάλογο με το θεατή. Και που διαθέτει ένα κατά το ήμισυ απρόσμενο, βραδυφλεγώς συγκινητικό φινάλε, όταν ο πατέρας κάνει στο γιο το πιο ανιδιοτελές και γενναίο δώρο: τη χαραμάδα του από όπου μπαίνει φως…

Ωραία όλα αυτά. Και super που βλέπουμε, επιτέλους, στο σινεμά μια διαφορετικού είδους σχέση ανάμεσα σε ένα καλοστεκούμενο… πουρό και μια κουτοπόνηρη… bimbo (όπως χαρακτηρίζει βιαστικά και παντελώς άστοχα η κόρη, Κάρεν, της Άντερσον τη «θετή» κόρη, Πολίν, της Ποεζί). Σκηνοθετικά, ερμηνευτικά και σεναριακά, σε μεγάλο βαθμό, το έχουμε ξαναδεί το έργο. Και αυτός ο «Απρόσμενος Έρωτας» (τι άστοχος ελληνικός τίτλος, Παναγία μου!) ή πιο σωστά, η τελευταία αγάπη του κυρίου Μόργκαν (Κέιν), βασισμένη στο μυθιστόρημα «La Douceur Assassine» της Φρανσουάζ Ντορνέ δε χαρακτηρίζεται από κάτι πραγματικά ξεχωριστό και ενδιαφέρον ώστε να αφήσεις τον (βολικό και τζάμπα) καναπέ τού σπιτιού σου και να σπεύσεις στη μεγάλη οθόνη. Άσε που κατά το άλλο του ήμισυ, το φινάλε είναι απογοητευτικά προβλέψιμο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Από εκείνες τις ταινίες που δεν τις λες κακές, ούτε όμως και καλές. Μια χρυσή μετριότητα με άλλα λόγια, με επιμέρους θετικά στοιχεία, που δεν έχει και τίποτα καινούργιο να σου πει και θέτει πιο σοβαρά ερωτήματα για το αν αξίζει τα 7 ευρώ του εισιτηρίου.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.