FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΜΕΛΙΣΣΑ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ (2007)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Θοδωρής Αθερίδης
  • ΚΑΣΤ: Θοδωρής Αθερίδης, Σμαράγδα Καρύδη, Αντώνης Λουδάρος, Βίκυ Βολιώτη, Γιώργος Κορμανός, Αλίνα Κοτσοβούλου, Γιώργος Κιμούλης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AUDIO VISUAL

Σε απόμερη παραλία, όπου μπορείς να φτάσεις μονάχα δια θαλάσσης, μια παρέα απολαμβάνει τα μπάνια της, ώσπου μια μέλισσα τσιμπά τον αλλεργικό Χάρη. Διογκωμένος από το πρήξιμο, εκείνος αποκτά ξαφνικά ένα «alter ego» που εγκαθίσταται ανάμεσα στην παρέα και προκαλεί το χάος!

Παλιά κι αγαπημένη συνήθεια στον ελληνικό κινηματογράφο η μεταφορά θεατρικών έργων στη μεγάλη οθόνη. Ίσως αυτό να είχε κατά νου ο παραγωγός του φιλμ, αναθέτοντας στον δημιουργό μιας εμπορικά επιτυχημένης παράστασης ν’ αναλάβει και την προσαρμογή της για το σινεμά. Αυτό που ίσως δεν υπολόγισαν αμφότεροι είναι το ότι εκείνες οι ταινίες, που έχουμε παρακολουθήσει και ξαναβλέπουμε για χιλιάδες φορές στην τηλεόραση χωρίς να εξαντλούνται ή να κουράζουν, διέθεταν ιστορίες, οι χαρακτήρες τους ήταν κομμένοι και ραμμένοι πάνω σε καταστάσεις και όχι σε μια «κάποια» σεναριακή ιδέα. Για να μη μιλήσω για τη σπουδαιότητα του να συνδυάζεις το λαϊκό αντίκρισμα με μια ποιότητα γραφής που έκανε γκελ σε κάθε είδους κοινό…

Στην προκειμένη, το «Μια Μέλισσα τον Αύγουστο» δεν αργεί ν’ αποκαλύψει τις θεατρικές του καταβολές. Με τρόπο που σε κάνει να «κλωτσάς». Κι ας έχει κάνει ο Θοδωρής Αθερίδης υπεράνθρωπες προσπάθειες για να εμφυτεύσει κινηματογραφικά «άλλοθι» στην αφήγηση, δίπλα στην ατελείωτη φλυαρία της πρόζας πέντε ηθοποιών που βολοδέρνουν αποκλεισμένοι σε μια παραλία, όπου μια μέλισσα γίνεται σχεδόν άθελά της συνεργός σε… εγκληματική πράξη! Γράφω μεγάλες προτάσεις; Και που ν’ ακούσετε τους διαλόγους στην ταινία… Υπάρχουν οι ευρηματικές στιγμές (το flashback της διπλής ζωής του πατέρα είναι χάρμα οφθαλμών), υπάρχει ένα καστ που πραγματικά «δεν παίζεται» σαν πάντρεμα (με τον Αντώνη Λουδάρο να χτυπάει φλέβα κωμική από το δευτερόλεπτο που θ’ ανοίξει το στόμα του, κερδίζοντας το περισσότερο γέλιο), ή αρετές της παραγωγής που δεν μπορείς να παραγνωρίσεις. Στο φινάλε, όμως, φεύγεις με την απορία: έναν τσίμπησε η μέλισσα ή όλους μαζί;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2007, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Αχ, «λατρεμένες» εποχές, που η τηλεοπτική επιτυχία γεννούσε «stars» και θιασάρχες, οι οποίοι ενίοτε θυμόντουσαν πως υπάρχει και το σινεμά…


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.