FreeCinema

Follow us

ΜΕΝΤΙΟΥΜ (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χριστίνα Ιωακειμίδη
  • ΚΑΣΤ: Αγγελική Μπεβεράτου, Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Κατερίνα Ζησούδη, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Μάρθα Φριντζήλα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Μαθήτρια λυκείου από την επαρχία, η 16χρονη Ελευθερία αισθάνεται εγκλωβισμένη και «ξένη» στο δίχως κλιματιστικά διαμέρισμα της ετοιμόγεννης αδελφής της στην Αθήνα, περιπλανιέται άσκοπα στην καυτή αυγουστιάτικη πόλη και αισθάνεται για πρώτη φορά το ξάναμμα της σεξουαλικής επιθυμίας.

Πολλά χρόνια πέρασαν από το κινηματογραφικό ντεμπούτο της Χριστίνας Ιωακειμίδη, το «Χάρισμα» (2010), ένα φρεσκότατο, ακόμη και πέρα από τα ελληνικά δεδομένα update στο είδος της ρομαντικής κομεντί, το οποίο δυστυχώς δεν είχε την απήχηση που του άξιζε στα ταμεία, σε μία περίοδο όπου η γυναικεία υπογραφή σ’ ένα φιλμ δεν ήταν (και) trend για παραπανίσια στήριξη… Χωρίς να αποτελεί αστοχία, τούτη η σκηνοθετική της απόπειρα εύκολα φανερώνει τα ελαττώματά της, που «καρφώνει» και η ίδια η Ιωακειμίδη στο συνοδευτικό σημείωμά της για το «Μέντιουμ»: «Είναι μια ταινία χαρακτήρα, που βασίζεται λίγο στην πλοκή και τον διάλογο και περισσότερο στην παρατήρηση των μικρών – μεγάλων στιγμών και στις συναντήσεις με τυχαίους ανθρώπους, που μπορεί να αγγίξουν τις ζωές μας με μοναδικό τρόπο». Ο κίνδυνος αυτό να σημαίνει και… «λίγο σινεμά» ήταν ορατός εξαρχής.

Σ’ ένα καυτό αθηναϊκό καλοκαίρι και δίχως παρέα ή τρόπους να περάσει την ώρα της, πέραν του κινητού τηλεφώνου της (που κάποια στιγμή πέφτει σε μια λεκάνη με νερό και αχρηστεύεται), η νεαρή Ελευθερία είναι υποχρεωμένη να προσέχει την αδελφή της μέχρι να γεννήσει και κατόπιν να επιστρέψει στον τόπο της. Ανάμεσα σ’ ένα φτωχικό, συνοικιακό διαμέρισμα και μια πόλη κάπως αφιλόξενη και σίγουρα ξένη, η Ελευθερία για πρώτη της φορά νοιώθει να «κοζάρει» τ’ αγόρια με μια δόση σεξουαλικής έλξης, ξεχωρίζοντας τον Άγγελο, τον αρκετά μεγαλύτερο σε ηλικία γείτονα του κάτω διαμερίσματος. Το πλησίασμα γίνεται αδέξια και δειλά, με την ολοκλήρωση του flirt να μοιάζει απαγορευμένη.

Η Ιωακειμίδη αντιμετωπίζει με ειλικρινή ευαισθησία την ηρωίδα της και η Αγγελική Μπεβεράτου βγάζει μία ιδανικά «άγουρη» αυθεντικότητα στον πρώτο ρόλο, «γράφοντας» εξερευνητικά στον φακό και ενίοτε φέρνοντας στον νου την εκφραστικότητα της αδικοχαμένης Μπρίτανι Μέρφι. Κι ενώ δεν υπάρχει κάποιο ουσιαστικό ψεγάδι στο πως διαχειρίζεται το υλικό της η Ιωακειμίδη, στο πέρασμα του χρόνου ο θεατής αντιμετωπίζει… βαρέως αυτό το «λίγο» της ιστορίας και, μοιραία, χάνει το ενδιαφέρον του σταδιακά, όσο κι αν οι χαρακτήρες του έργου έχουν παλέψει ν’ αποκτήσουν υπόσταση μέσα σ’ ένα καταστασιακό… τίποτα.

Αν ήταν τόσο… βαρετό το ομότιτλο μυθιστόρημα του Γιώργου Συμπάρδη στο οποίο βασίστηκε το σενάριο της ταινίας, δεν καταλαβαίνω τι τράβηξε την Ιωακειμίδη προς αυτό. Τα έργα θεματολογίας «coming of age» απαιτούν γερή δραματουργία και ανάλυση χαρακτήρων σε βάθος, μέσω ιστοριών που εξελίσσονται και αποκαλύπτουν πτυχές των ηρώων οι οποίοι «μεταλλάσσονται» ωριμάζοντας. Δυστυχώς, αυτά τα στοιχεία δεν τα εντόπισα εδώ. Βέβαια, αν κρίνω και από τα λόγια της δημιουργού, δεν υπήρχε καν τέτοιος σκοπός! Κρίμα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Θέλεις να πεις ότι υπάρχει κάτι καλό στο «Μέντιουμ», αλλά είναι τόσο λίγο αυτό που παρακολουθείς στην οθόνη, σε βαθμό να ακυρώνει τη σημασία της ύπαρξης του φιλμ. Ακόμα πιο γερή είναι η απογοήτευση όταν συνειδητοποιείς ότι ο ίδιος άνθρωπος είχε σκηνοθετήσει (και γράψει!) το «Χάρισμα».


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2024

Για 30η χρονιά, το καθιερωμένο ραντεβού των Αθηναίων που θέλουν να γιορτάζουν την αγάπη τους για το σινεμά δίνεται και πάλι σε τούτη την πόλη, από τις 2 έως και τις 14 Οκτωβρίου, με εκατοντάδες ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, στις κινηματογραφικές αίθουσες ΑΣΤΟΡ, ΑΣΤΥ, ΔΑΝΑΟΣ και CINOBO ΟΠΕΡΑ. Έτοιμοι για Νύχτες Πρεμιέρας;

JOKER: ΤΡΕΛΑ ΓΙΑ ΔΥΟ

Ο κρατούμενος σε άσυλο Άρθουρ Φλεκ βρίσκεται εν αναμονή της δίκης για τα εγκλήματά του ως Joker. Παλεύοντας ν’ ανακαλύψει την πραγματική του ταυτότητα, ανάμεσα στη μιζέρια της αληθινής ζωής και τη φαντασία του ήρωα που κινδυνεύει να οδηγηθεί στην ηλεκτρική καρέκλα, θα σκοντάψει πάνω σε κάτι τρελά απρόσμενο: θ’ αγαπηθεί! Και θα το ανταποδώσει.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚ ΣΙΝΓΚ

Εκτίοντας την ποινή του για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε ποτέ, ο Divine G αγωνίζεται να βρει το κουράγιο και να συνεχίσει να ζει την κάθε επόμενη μέρα στις φυλακές του Σινγκ Σινγκ, με κύριο εφόδιο υποστήριξης μια ερασιτεχνική θεατρική ομάδα στην οποία συμμετέχει. Βασισμένη σε αληθινή ιστορία.

ΜΠΑΝΕΛ & ΑΝΤΑΜΑ

Ο Άνταμα προοιωνίζεται για αρχηγός του χωριού του, αλλά εκείνος αγαπά την Μπανέλ και θέλει να ζήσει μαζί της μακριά. Οι σεναγαλέζικες παραδόσεις, εν τούτοις, ενέχουν κινδύνους για τους παραβάτες.

SLOW

Ο Ντοβίντας συναντά την Ελένα. Η αγάπη με την πρώτη ματιά πλανάται στον αέρα. Εκείνος, όμως, της ξεκαθαρίζει ορθά κοφτά πως είναι… ασεξουαλικός! Θα το πάνε… αργά;