FreeCinema

Follow us

Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΣΙΚΕΛΩΝ (1969)

(LE CLAN DES SICILIENS)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ανρί Βερνέιγ
  • ΚΑΣΤ: Αλέν Ντελόν, Ζαν Γκαμπέν, Λίνο Βεντούρα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 122'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Υπερφιλόδοξος και τολμηρός διαρρήκτης δραπετεύει με τη βοήθεια συμμορίας Σικελών, έχοντας ήδη αντλήσει από τη φυλακή πληροφορίες για σύστημα ασφαλείας μεγάλης έκθεσης διαμαντιών στη Ρώμη.

Το γαλλικό σινεμά υπηρέτησε το είδος του caper film με εξαιρετικά δείγματα, όπως το «Rififi» (1955) του Ντασέν ή το «Bob le Flambeur» (1956) του Μελβίλ. Ο τελευταίος πήρε πάνω του όλο αυτό το σύμπαν της ντόπιας παραβατικότητας και εγκληματικότητας, βυθίζοντάς το σταδιακά σε μία νουαρική «μουντίλα» τόσο πεσιμιστική, που έπαψε να είναι fun. Το γκανγκστερικό σινεμά απαιτούσε να επιστρέψει ξανά στην έντονη δράση, καθώς τα χρόνια περνούσαν, πόσω μάλλον από τη στιγμή που η παραγωγή μπορούσε να υποστηρίξει μία δυνατή mainstream επιτυχία εκμεταλλευόμενη την ύπαρξη των male (super)stars της εποχής. Και εγένετο… «Η Συμμορία των Σικελών»!

Αν και η αρχική σεκάνς της εν κινήσει (!) απόδρασης του Αλέν Ντελόν δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις χολιγουντιανές αστυνομικές περιπέτειες της εποχής, το φιλμ του Ανρί Βερνέιγ δεν ξεχνά ποτέ ότι… εδώ είναι Ευρώπη και το downbeat μεταφράζεται στη μεγάλη οθόνη σε στυλ, με την αντρίλα της ανωτερότητας του φύλου να ξεχειλίζει σε κάθε τετράχρωμο και αρκετά pop αισθητικής καρέ. Όσο για τις γυναίκες, φυσικά, αναλαμβάνουν τον στερεοτυπικό ρόλο της «γλάστρας» σε διάφορες «αποχρώσεις»: αντικείμενο πόθου, μοιχαλίδα, πιόνι εκμετάλλευσης, γενικώς δευτεραγωνίστρια της ζωής.

Η πλοκή ξετυλίγει περίτεχνα τους μηχανισμούς της βασικής ληστείας και της κομπίνας που την ακολουθεί ώστε να φυγαδευτούν τα κλοπιμαία, με την παραγωγή να ταξιδεύει κοσμοπολίτικα ανά τις ηπείρους (στοχεύοντας και στα αντίστοιχα ταμεία…). Το πάνω χέρι, βέβαια έχει το Fox-Europa τμήμα του μεγάλου αμερικανικού studio, που άγχωσε τον Βερνέιγ ώστε να ακολουθήσει ένα σαφώς πιο «αμερικανιά» tempo στην αφήγηση, δίχως όμως να αλλοιώνεται και το δυσοίωνο φινάλε. Ειρωνικά, το κομμάτι της αεροπειρατείας επί των αιθέρων, πάνω από τη Νέα Υόρκη, προσφέρει σήμερα μία δόση ανατριχίλας που ξεπερνά τη fictional και ψυχαγωγική έμπνευση των τελών του ’60.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν χρειάζονται σχόλια ή δεύτερες σκέψεις για το αν πρέπει να δει κανείς σε ένα θερινό σινεμά τούτο το crime classic. Τεράστια εμπορική επιτυχία για το γαλλικό σινεμά, το φιλμ γυρίστηκε σε τρεις γλώσσες (γαλλικά, ιταλικά και αγγλικά) και ένωσε τρεις superstars της εποχής (Ντελόν, Γκαμπέν, Βεντούρα) για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη. Θρύλος το πολυδιασκευασμένο μουσικό θέμα του Ένιο Μορικόνε.


MORE REVIEWS

INCEPTION

Ένας «ονειρο-κλέφτης», που αντλεί πληροφορίες από τα θύματά του ενώ κοιμούνται και κατόπιν τις πουλά στους πελάτες του έναντι αδράς αμοιβής, δέχεται την πρόκληση να αντιστρέψει τη συνήθη διαδικασία και να «φυτεύσει» μία ιδέα στο υποσυνείδητο ενός πολυεκατομμυριούχου CEO.

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΘΑ ΣΦΥΡΙΞΕΙ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ

Ένας σερίφης θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια παλιά του Νέμεση, όταν ένας κακοποιός θελήσει να τον εκδικηθεί για όλα τα χρόνια που πέρασε στη φυλακή εξαιτίας του.

ΟΙ ΕΥΧΟΥΛΗΔΕΣ 2: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ

Η μόνιμα αισιόδοξη πριγκίπισσα Πόπι, ο ορθολογιστής Μπραντς και οι υπόλοιποι Ευχούληδες επιστρέφουν για ακόμη μία περιπέτεια που θα καθορίσει την ύπαρξή τους. Αυτή τη φορά, ο κίνδυνος έρχεται από μια άλλη φυλή... Ευχούληδων!

ΓΑΤΑ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ

Σε εργατική πολυκατοικία του νότιου Λονδίνου, αρχιτεκτόνισσα εκ Βουλγαρίας με μικρό παιδί και άνεργο αδελφό, η οποία έτσι κι αλλιώς τα φέρνει δύσκολα βόλτα, έχει ν’ αντιμετωπίσει μία αναγκαστική όσο και πανάκριβη κτηριακή ανακαίνιση, αλλά κυρίως την οργή των γειτόνων της για έναν γάτο που χάθηκε.

Η ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Στον παραδοσιακά «πύρινο» ισπανικό Αύγουστο, η σχεδόν 33χρονη Εύα αποφασίζει να μείνει στο σπίτι ενός γνωστού της στη Μαδρίτη, ο οποίος της το αφήνει για όλο το διάστημα αυτού του καλοκαιρινού μήνα. Μέσα σε τούτη την ιδιότυπη περίοδο τριάντα ημερών, θα πετύχει παλιούς φίλους, σχέσεις που είχε αφήσει στη λήθη του παρελθόντος, αλλά και νέα πρόσωπα.