FreeCinema

Follow us

ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ (2012)

(LAWLESS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Χίλκοουτ
  • ΚΑΣΤ: Τομ Χάρντι, Σάια ΛαΜπαφ, Γκάι Πιρς, Τζέσικα Τσάστεϊν, Μία Γουασικόφσκα, Γκάρι Όλντμαν, Ντέιν ΝτεΧάαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Τρία αδέλφια κάνουν εμπόριο αλκοόλ την εποχή της ποτοαπαγόρευσης και μπαίνουν στο στόχαστρο ενός ιδιαίτερα επίμονου ομοσπονδιακού αστυνομικού, με αποτέλεσμα ατέλειωτα μακελειά.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η βία συνδέεται με την ωμότητα και τη βλακεία στο σινεμά. Ένα πολύ πρόσφατο παράδειγμα είναι ο «Killer Joe» του Γουίλιαμ Φρίντκιν, για να μιλήσουμε μόνο για την τρέχουσα σεζόν. Στις περισσότερες από τις ταινίες όπου γίνεται αυτός ο συσχετισμός, όμως, υπάρχει ένα γενικότερο σχόλιο. Η ιστορία έχει ένα περιεχόμενο που αναφέρεται σε μια κατάσταση η οποία επηρεάζει περισσότερο κόσμο από τα μετρημένα στα δάχτυλα πρόσωπα του καστ. Οι «Παράνομοι», δεν προσπαθούν να κάνουν τίποτα απ’ όλα αυτά. Απλώς αφηγούνται μακρόσυρτα την ιστορία μιας οικογένειας τοπικών γκάνγκστερ, που δεν κάνουν τίποτα άλλο πέρα από το να εκμεταλλεύονται μια κατάσταση, συγκεκριμένα την ποτοαπαγόρευση, και να επιδεικνύουν την ωμή βία τους με κάθε ευκαιρία.

Ειλικρινά, περίμενα την ώρα και τη στιγμή να τελειώσει η ταινία και η – όχι καλή – γνώμη που είχα για τις ικανότητες του Χίλκοουτ (ήδη κατέστρεψε ένα εξαιρετικό βιβλίο, το «Δρόμο» του Κόρμακ ΜακΚάρθι), δεν άλλαξε με τους «Παρανόμους». Υποτίθεται πως ό,τι συμβαίνει στην ταινία βασίζεται σε αληθινή ιστορία και αυτό δηλώνεται από την αρχή, λες και εγγυάται το ενδιαφέρον που θα προκαλέσει. Δεν τα καταφέρνει.

Ο Χίλκοουτ συνεργάζεται ξανά (μετά το «The Proposition») με τον – σεναριογράφο – Νικ Κέιβ (κάνε καλύτερα καμιά συναυλία στο Λυκαβηττό…) και κατάφερε να συγκεντρώσει ένα πλούσιο καστ καλών ηθοποιών. Ε, και; Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας περιφέρονται, βρίζουν, ρίχνουν καμιά πιστολιά και γλυκοκοιτάζουν τις beauties της ταινίας, την Τζέσικα Τσάστεϊν και τη Μία Γουασικόφσκα, που κι αυτές φέρονται αμήχανα σα να μην ξέρουν τι ακριβώς να κάνουν.

Ο μόνος που προσπαθεί να στήσει έναν τύπο, είναι ο Γκάι Πιρς στον ρόλο της ομοσπονδιακής νέμεσης των αδελφών, αλλά κι αυτός φαίνεται υπερβολικός απέναντι στην πλαδαρότητα που χαρακτηρίζει όλους τους άλλους χαρακτήρες. Όσο για την τελική σκηνή αναμέτρησης, αν τη δει κανείς με διάθεση κανιβαλισμού, προκαλεί περισσότερο γέλιο από τα video με τους «χειρότερους θανάτους στο σινεμά», αφού ο Τομ Χάρντι αποδεικνύεται απέθαντος – αν και έχει φάει ένα κιβώτιο σφαίρες!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι hardcore fan του Νικ Κέιβ και φιλάς το χώμα που πατάει, ίσως σε ενδιαφέρει τι έχει κάνει ως σεναριογράφος (εγώ σε προειδοποίησα). Αν, πάλι, σε γκανγκστερική περιπέτεια περιμένεις ρυθμό και συναρπαστική πλοκή, έχεις χάσει από χέρι.


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Κάτι βλαχαδερά στη Βιρτζίνια της ποτοαπαγόρευσης κάνουν τσαμπουκάδες, πέφτει κανάς σουγιάς, ένα πιστολίδι, ξυπνάς για λίγο, εξαρτάται κι από το κάθισμα… Μη χάσεις τις σκηνές που πάνε να σκοτώσουνε τον Χάρντι, τύφλα να’ χει η Δευτέρα Παρουσία!