FreeCinema

Follow us

ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ (2012)

(LAWLESS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Χίλκοουτ
  • ΚΑΣΤ: Τομ Χάρντι, Σάια ΛαΜπαφ, Γκάι Πιρς, Τζέσικα Τσάστεϊν, Μία Γουασικόφσκα, Γκάρι Όλντμαν, Ντέιν ΝτεΧάαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Τρία αδέλφια κάνουν εμπόριο αλκοόλ την εποχή της ποτοαπαγόρευσης και μπαίνουν στο στόχαστρο ενός ιδιαίτερα επίμονου ομοσπονδιακού αστυνομικού, με αποτέλεσμα ατέλειωτα μακελειά.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η βία συνδέεται με την ωμότητα και τη βλακεία στο σινεμά. Ένα πολύ πρόσφατο παράδειγμα είναι ο «Killer Joe» του Γουίλιαμ Φρίντκιν, για να μιλήσουμε μόνο για την τρέχουσα σεζόν. Στις περισσότερες από τις ταινίες όπου γίνεται αυτός ο συσχετισμός, όμως, υπάρχει ένα γενικότερο σχόλιο. Η ιστορία έχει ένα περιεχόμενο που αναφέρεται σε μια κατάσταση η οποία επηρεάζει περισσότερο κόσμο από τα μετρημένα στα δάχτυλα πρόσωπα του καστ. Οι «Παράνομοι», δεν προσπαθούν να κάνουν τίποτα απ’ όλα αυτά. Απλώς αφηγούνται μακρόσυρτα την ιστορία μιας οικογένειας τοπικών γκάνγκστερ, που δεν κάνουν τίποτα άλλο πέρα από το να εκμεταλλεύονται μια κατάσταση, συγκεκριμένα την ποτοαπαγόρευση, και να επιδεικνύουν την ωμή βία τους με κάθε ευκαιρία.

Ειλικρινά, περίμενα την ώρα και τη στιγμή να τελειώσει η ταινία και η – όχι καλή – γνώμη που είχα για τις ικανότητες του Χίλκοουτ (ήδη κατέστρεψε ένα εξαιρετικό βιβλίο, το «Δρόμο» του Κόρμακ ΜακΚάρθι), δεν άλλαξε με τους «Παρανόμους». Υποτίθεται πως ό,τι συμβαίνει στην ταινία βασίζεται σε αληθινή ιστορία και αυτό δηλώνεται από την αρχή, λες και εγγυάται το ενδιαφέρον που θα προκαλέσει. Δεν τα καταφέρνει.

Ο Χίλκοουτ συνεργάζεται ξανά (μετά το «The Proposition») με τον – σεναριογράφο – Νικ Κέιβ (κάνε καλύτερα καμιά συναυλία στο Λυκαβηττό…) και κατάφερε να συγκεντρώσει ένα πλούσιο καστ καλών ηθοποιών. Ε, και; Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας περιφέρονται, βρίζουν, ρίχνουν καμιά πιστολιά και γλυκοκοιτάζουν τις beauties της ταινίας, την Τζέσικα Τσάστεϊν και τη Μία Γουασικόφσκα, που κι αυτές φέρονται αμήχανα σα να μην ξέρουν τι ακριβώς να κάνουν.

Ο μόνος που προσπαθεί να στήσει έναν τύπο, είναι ο Γκάι Πιρς στον ρόλο της ομοσπονδιακής νέμεσης των αδελφών, αλλά κι αυτός φαίνεται υπερβολικός απέναντι στην πλαδαρότητα που χαρακτηρίζει όλους τους άλλους χαρακτήρες. Όσο για την τελική σκηνή αναμέτρησης, αν τη δει κανείς με διάθεση κανιβαλισμού, προκαλεί περισσότερο γέλιο από τα video με τους «χειρότερους θανάτους στο σινεμά», αφού ο Τομ Χάρντι αποδεικνύεται απέθαντος – αν και έχει φάει ένα κιβώτιο σφαίρες!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι hardcore fan του Νικ Κέιβ και φιλάς το χώμα που πατάει, ίσως σε ενδιαφέρει τι έχει κάνει ως σεναριογράφος (εγώ σε προειδοποίησα). Αν, πάλι, σε γκανγκστερική περιπέτεια περιμένεις ρυθμό και συναρπαστική πλοκή, έχεις χάσει από χέρι.


MORE REVIEWS

CHRISTY

Βίος και… γρονθοκοπήματα της Κρίστι Μάρτιν, της διασημότερης και πλέον ακατανίκητης γυναίκας boxer που έκανε καριέρα στη δεκαετία του ’90, δίπλα σε έναν κακοποιητικό προπονητή και σύζυγο που φρόντιζε να καταπνίγει τη ροπή της προς το ίδιο φύλο.

GRAND PRIX: Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Ποντικίνα με πάθος για τη μηχανοκίνηση παίρνει τη θέση του τραυματία - οδηγού ειδώλου της, τρέχοντας για δόξα και χρήμα στο Grand Prix της Ευρώπης. Το amusement park του μπαμπά της θα σώσει ή πίσω από το τιμόνι θα τα θαλασσώσει;

ΚΥΝΗΓΟΣ: ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΖΩΝΗ

Στο μέλλον, σ’ έναν θανάσιμο κι απομονωμένο πλανήτη, ο Ντεκ, ένας εκδιωγμένος από τη φυλή του νεαρός Κυνηγός, βρίσκει έναν απρόσμενο σύμμαχο στο πρόσωπο της Θία, σε μια επικίνδυνη περιπλάνηση αναζήτησης του απόλυτου αντιπάλου.

ΚΡΑΤΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΚΑΙ ΠΕΡΠΑΤΑ

Επί έναν σχεδόν χρόνο η ιρανικής καταγωγής σκηνοθέτις Σεπιντέχ Φαρσί επικοινωνούσε μέσω βιντεοκλήσεων με τη νεαρή Παλαιστίνια φωτορεπόρτερ Φατιμά Χασούνα. Αυτό είναι το χρονικό των συνομιλιών τους.

ΒΟΥΓΟΝΙΑ

CEO μεγάλης αμερικανικής εταιρείας πέφτει θύμα απαγωγής από δύο weirdos που πιστεύουν πως είναι εξωγήινη και βρίσκεται στη Γη με σκοπό να εξολοθρεύσει το ανθρώπινο είδος.

MR KLEIN

MR KLEIN

Κάτι βλαχαδερά στη Βιρτζίνια της ποτοαπαγόρευσης κάνουν τσαμπουκάδες, πέφτει κανάς σουγιάς, ένα πιστολίδι, ξυπνάς για λίγο, εξαρτάται κι από το κάθισμα… Μη χάσεις τις σκηνές που πάνε να σκοτώσουνε τον Χάρντι, τύφλα να’ χει η Δευτέρα Παρουσία!