FreeCinema

Follow us

LA ANTENA (2007)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Εστέμπαν Σαπίρ
  • ΚΑΣΤ: Αλεχάντρο Ουρνταπιγέτα, Βαλέρια Μπερτουτσέλι, Χουλιέτα Καρντινάλι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

Οι κάτοικοι μιας άγνωστης πολιτείας βρίσκονται κάτω από τον απόλυτο έλεγχο του κυρίου TV και των προϊόντων του, έχοντας χάσει τη φωνή τους. Εκτός από μία γυναίκα, τη «Φωνή», η οποία με τη συνεργασία ενός εφευρέτη και της οικογένειάς του θα προσπαθήσουν ν’ ανατρέψουν την κατάσταση.

Μόλις πέντε χρόνια από την έξοδό της στις αθηναϊκές αίθουσες, η μικρή αυτή έκπληξη από την Αργεντινή επανακάμπτει με την ετικέτα της επανέκδοσης και τον αέρα της επικαιρότητας στα πανιά της, που, δυστυχώς, κάνουν την εμφάνιση της σβάστικας να μη μοιάζει πια με τόσο υπερβολικό αστείο. Στη δεύτερη μόλις ταινία του, που αποτέλεσε το επίσημο άνοιγμα στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ το 2007, ο Εστέμπαν Σαπίρ έχει την ευφυή έμπνευση να φτιάξει ένα συγκινητικό ασπρόμαυρο φόρο τιμής στο βωβό (και όχι μόνο) σινεμά, μέσα από την ιδέα μιας χώρας που έχει χάσει τη φωνή της. Και, κυρίως, έχει τα κότσια να τη φέρει σε πέρας με ελάχιστα οικονομικά μέσα, αλλά με περισσή ευρηματικότητα, κλέβοντας ασύστολα από παντού – μα πάντοτε εκλεκτικά.

Το «La Antena» ανατρέχει με άνεση από την προφανή μήτρα του, το «Μετρόπολις» του Φριτς Λανγκ, μέχρι τη «Νύφη του Φρανκενστάιν» και τον Τζίγκα Βερτόφ ως το σύγχρονο μέγα λάτρη του βωβού σινεμά, Γκάι Μάντιν, και τα ευφυή pastiche του, βάζοντας κυριολεκτικά όλα τα λεφτά στην καλλιτεχνική διεύθυνση του Ντανιέλ Χίμελμπερτ και στο φακό του διευθυντή φωτογραφίας Κριστιάν Κοτέ – και δικαιολογώντας απόλυτα τον ένα χρόνο που χρειάστηκε το post production ή τους πέντε μήνες για να φτιαχτούν τα storyboards του, τα οποία υποπτευόμαστε ότι θα αποτελούν ένα ολοκληρωμένο comic από μόνα τους. Και όπως είναι φυσικό κι αναμενόμενο, ίσως η απλοϊκή ιστορία και τα αλληγορικά κλεισίματα του ματιού για την Αργεντινή και την Ελλάδα του σήμερα να μοιάζουν σε κάποιους παιδαριώδη. Είναι, όμως, αυτή η αφέλεια του παραμυθιού που κλειδώνει ιδανικά με αυτόν τον ευφάνταστο φόρο τιμής σε πιο αθώες εποχές, όπου το σινεμά μπορούσε ακόμη να διεκδικεί αποκλειστικά το κλειδί για την απόδραση από έναν κόσμο μονότονο, σκληρό και συχνά απολυταρχικό. Από τις λίγες ταινίες των τελευταίων χρόνων που διεκδικούν επάξια τον τίτλο του cult.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν ψάχνεις ταχύρρυθμα μαθήματα πάνω στην ιστορία του βωβού σινεμά σε μεταμοντέρνα παραμυθένια συσκευασία, με κάμποση φαντασία και μια γεύση από πολιτική αλληγορία, σπεύσε.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ασπρόμαυρο και στη μούγκα, αλλά κάνει κάτι μαγκιές στην εικόνα το παλικάρι και δε σου κάθεται στο λαιμό. Κάνει και λίγο σε πολιτικό, με το λαό που δεν έχει φωνή. Κοίτα να δεις, στην Αργεντινή τι σκέφτονται… Οι δικοί μας να τα βλέπουν, με τις κουράδες που πάνε και γυρίζουν.