FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ (2013)

(IL FUTURO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλίσια Σέρσον
  • ΚΑΣΤ: Μανουέλα Μαρτέλι, Λουίτζι Τσάρντο, Ρούτγκερ Χάουερ, Νικόλας Βαπορίντις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Δυο αδέλφια, η Μπιάνκα και ο Τομάς, χάνουν τους γονείς τους σε τροχαίο δυστύχημα. Θα μείνουν μόνοι τους στο οικογενειακό διαμέρισμα και σύντομα θα αρχίσει μια πορεία αποπροσανατολισμού, με την εγκατάσταση στο σπίτι δυο τύπων από το γειτονικό γυμναστήριο.

Σχεδόν τα πάντα είναι ερειπωμένα και σε παρακμή στην τρίτη ταινία της Χιλιανής Αλίσια Σέρσον, που μεταφέρει στην Ιταλία ένα μυθιστόρημα του συμπατριώτη της Ρομπέρτο Μπολάνιο. Ο τίτλος του, «Μια Μικρή Λούμπεν Νουβέλα», ίσως περιγράφει καλύτερα το περιεχόμενο και το κλίμα της ταινίας, που παρακολουθεί την εξέλιξη της ζωής δυο αδελφιών μετά τον θάνατο των γονιών τους. Το κεντρικό πρόσωπο εδώ είναι η Μπιάνκα, που όπως μαθαίνουμε από την αρχή της ταινίας, είναι πια παντρεμένη και με παιδιά, αλλά «έχει υπάρξει εγκληματίας». Έχει βρει τον δρόμο της και το υπόλοιπο της ταινίας είναι ένα τεράστιο flashback από μια περίοδο μπερδεμένη και θολή.

Έπειτα από το τροχαίο δυστύχημα που σκότωσε τους γονείς τους, η Μπιάνκα και ο Τομάς μένουν μόνοι. Εκείνη, που είναι μεγαλύτερη, δέχεται να αναλάβει την ευθύνη ώστε ο μικρότερος Τομάς να μην καταλήξει σε ανάδοχη οικογένεια. Βρίσκει και μια δουλειά σε κομμωτήριο, αλλά η σύνταξη των γονιών είναι μικρή και ίσα ίσα τα βγάζουν πέρα. Ο Τομάς έχει τα δικά του που τον απασχολούν. Βλέπει τσόντες συνέχεια, παρατάει τα μαθήματα και πηγαίνει στο γυμναστήριο όπου γνωρίζει δυο τύπους, οι οποίοι σύντομα μετακομίζουν στο σπίτι. Απ’ τη μια, καθαρίζουν και μαγειρεύουν και βάζουν λίγη τάξη στο χάος που έχουν δημιουργήσει τα δυο αδέλφια. Απ’ την άλλη, έχουν ένα σχέδιο που δεν είναι και τόσο νόμιμο.

Από το γυμναστήριο ξέρουν έναν πρώην Μίστερ Υφήλιος που στη δεκαετία του ’60 ήταν αστέρι σε b-movies. Αμερικανός, αλλά με καριέρα στην Ιταλία, ο Μασίστας (όπως του έμεινε το ψευδώνυμο) ζει πλέον στη Ρώμη, τυφλός και μόνος σε ένα μεγάλο σπίτι που αγόρασε την εποχή που έβγαζε πολλά λεφτά. Η ιδέα που έχουν, λοιπόν, είναι να του πλασάρουν την Μπιάνκα ως «παρέα», προκειμένου εκείνη να εντοπίσει πού ο Μασίστας μπορεί να έχει κρυμμένο το χρηματοκιβώτιο όπου φυλάει την περιουσία του.

Μουδιασμένη στην αρχή, η Μπιάνκα δέχεται, αφού σκοπεύει σε τρία χρόνια να ανοίξει το δικό της κομμωτήριο (έστω κι αν κανείς δεν την αφήνει να του κόψει τα μαλλιά) και πηγαίνει στον Μασίστα. Με τις επανειλημμένες συναντήσεις τους, ωστόσο, αναπτύσσεται μεταξύ τους μια τρυφερότητα και ένα ενδιαφέρον από την πλευρά της Μπιάνκα, που ξανασκέφτεται το σχέδιο εξαπάτησης. Η Σέρσον έχει μεταφέρει την ιστορία με ένα καλό καστ, στο οποίο ξεχωρίζει το κεντρικό ζευγάρι. Η νεαρή Μανουέλα Μαρτέλι είναι εξαιρετική στον ρόλο τής νεαρής ηρωίδας που άγεται και φέρεται αδιάφορη μέχρι να αποφασίσει τι ακριβώς θέλει να κάνει η ίδια, ενώ ο Ρούτγκερ Χάουερ, σωστή επιλογή για τον ρόλο τού παλιού b-movie star, χωρίς υπερβολές ή θεατρινισμούς παίζει ήπια τον ρόλο τού ηλικιωμένου διάσημου, που ζει μέσα στις αναμνήσεις. Η κινηματογράφηση της Ρώμης, αλλά και των σπιτιών των ηρώων, χαρακτηρίζεται από την ίδια παρακμή. Αδύναμο σημείο της ταινίας είναι κυρίως η – λογοτεχνική – αφήγηση σε ένα μεγάλο μέρος, που δίνει την εντύπωση ότι έρχεται απ’ ευθείας από σελίδες του βιβλίου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ιστορία ενηλικίωσης και αναζήτησης προσανατολισμού, με ευρωπαϊκή παραγωγή και λατινοαμερικάνικη σκηνοθετική ματιά. Είναι ένας συνδυασμός που ενδιαφέρει ένα σημαντικό μέρος του κοινού, ειδικά όταν το αποτέλεσμα είναι καλοφτιαγμένο. Αν, πάντως, ακούς arthouse και τρέχεις μακριά, «Το Μέλλον» δε θα σε φέρει πιο κοντά στην αίθουσα.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Πιες έναν ελληνικό και ψάξου για επαγγελματία καφετζού, με 6 – 7 ευρώ στο σινεμά, πρέπει να είσαι και πολύ τσίπης…