FreeCinema

Follow us

ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΛΕΓΟΝΤΑΙ (2022)

(HISTORIAS PARA NO CONTAR)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σεσκ Γκάι
  • ΚΑΣΤ: Άννα Καστίγιο, Τσίνο Νταρίν, Χαβιέρ Ρέι, Άλεξ Μπρεντεμούλ, Αντόνιο ντε λα Τόρε, Μαρία Λεόν, Μαριμπέλ Βερντού, Αλεχάντρα Χιμένεθ, Νόρα Νάβας, Χοσέ Κορονάδο, Αλεχάντρα Ονιέβα, Χαβιέρ Κάμαρα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ONE FROM THE HEART

Μία τυχαία συνάντηση στο πάρκο μεταξύ δύο γειτόνων που έχουν να ειδωθούν καιρό. Ένας χωρισμένος άνδρας που δεν μπορεί να ξεπεράσει την πρώην γυναίκα του, αλλά γνωρίζει μία κοπέλα στο bar. Τρεις γυναίκες που συναντιούνται σε μία audition και λένε τα νέα τους. Ένας μεσήλικας που ετοιμάζεται να ζητήσει από τη νέα του σχέση να συζήσουν. Ένας τύπος που περιμένει παιδί με τη σύντροφό του, αλλά έχει κι ένα μεγάλο μυστικό.

Ο γνωστός και μη εξαιρετέος Σεσκ Γκάι επιστρέφει μετά τις δύο τελευταίες του ταινίες που είχαν βρει ένα κάποιο κοινό στη χώρα μας («Truman» και «Οι Γείτονες από Πάνω»), με τούτη τη φορά να παρουσιάζει πέντε σπονδυλωτές ιστορίες στην καρδιά της Βαρκελώνης, χρησιμοποιώντας για κεντρικό θέμα και μοτίβο τις ιστορίες που δεν λέμε σε κανέναν – ακόμα και στον εαυτό μας! Χωρίς να λειτουργεί πραγματικά ως κωμωδία σε κανένα σημείο, πέραν μεμονωμένων περιπτώσεων, αλλά ούτε και ως σοβαρή μελέτη των σχέσεων μεταξύ ανθρώπων (είτε αυτοί είναι σύντροφοι, είτε φίλοι), το «Αυτά που δεν Λέγονται» επωφελείται από το εξαιρετικό (και πλούσιο) all-star καστ πρωταγωνιστών της Ιβηρικής το οποίο έχει συγκεντρώσει, ώστε να «γλυκάνει» (ελάχιστα…) τη γεύση που αφήνει στο τέλος.

Αυτό που θέλει να μας πει ο (επί της ουσίας) Καταλανός είναι ότι τα μυστικά μεταξύ ανθρώπων που πολλές φορές μένουν ανείπωτα… ίσως είναι καλύτερο να μένουν έτσι. Στην πρώτη ιστορία, παρακολουθούμε μία εξωσυζυγική υπόθεση που συνυπάρχει μ’ έναν γάμο ο οποίος δεν δουλεύει εδώ και καιρό. Στη δεύτερη, μία νέα γνωριμία με χαρακτηριστικά έξω από τα παραδοσιακά πρότυπα που επιτάσσει η κοινωνία, από γεννησιμιού της. Στην περίπτωση των τριών γυναικών στην audition, η κάθε μία απ’ αυτές είτε είναι ανειλικρινής με τις άλλες δύο φίλες της, είτε απλά έχει φροντίσει ν’ αποσιωπεί επιμελώς τις ακριβείς λεπτομέρειες πίσω από τα εκάστοτε γεγονότα. Στην περίπτωση του μεσήλικα, η διαφορά ηλικίας είναι πολύ πιο αμείλικτο απ’ όσο αφελώς πιστεύει ο πρωταγωνιστής, ενώ ο ήρωας της τελευταίας ιστορίας κρατά ένα μυστικό που δεν γνωρίζει η έγκυος κοπέλα του (ή, τουλάχιστον, έτσι νομίζει).

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με μία ιδιαίτερα «πεζή» δομή ιστοριών, στην πλειοψηφία των οποίων γνωρίζουμε ήδη το μυστικό που πρόκειται ν’ αποκαλυφθεί (και δεν αποτελεί και τίποτα το τρομερό ως εύρημα), ενώ επίσης φαίνεται πάρα πολύ εύκολο (και σαχλό!) το ν’ αποτελεί plot mechanic μία trans γυναίκα – σε πρώτη ανάγνωση, έστω, καθώς στο τέλος το φιλμ το χειρίζεται καλύτερα.

Ποια ταινία, ασύγκριτα καλύτερη και laugh-out loud, θα ήθελε να είναι το «Αυτά που δεν Λέγονται»; Το υπέροχο «Ιστορίες για Αγρίους» (2014) του Νταμιάν Σιφρόν. Δηλαδή, ένα φιλμ που πήγε την αφήγηση των σπονδυλωτών κωμικών ιστοριών σε άλλο επίπεδο, και με άπλετη δόση τρέλας. Στην περίπτωση της ταινίας του Γκάι, αυτά… δεν λέγονται!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι θιασώτες του ισπανικού κινηματογράφου σίγουρα θα ψυχαγωγηθούν με την αφρόκρεμα του industry που παρελαύνει επί της οθόνης, αλλά… από ουσία; Αυτό καλύτερα να τ’ αφήσουμε ως… άλλη μία ιστορία που δεν λέγεται.


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ

Με αφορμή τον θάνατο της μητέρας της, η Μάγια συναντά ξανά τον πατέρα της, με τον οποίο είχε κόψει κάθε δεσμό και επαφή για πολλά χρόνια. Σε ένδειξη αλληλεγγύης θα της προσφέρει δουλειά, όμως, σταδιακά η Μάγια θ’ ανακαλύψει πως το επάγγελμα του Σαμ δεν είχε να κάνει ποτέ με μεσιτικές αγοραπωλησίες αλλά… με διεθνή κατασκοπία!

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.