FreeCinema

Follow us

ΑΟΥΤΣΑΪΝΤΕΡΣ (2023)

(DUMB MONEY)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφική Κοινωνική Δραμεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρεγκ Γκιλέσπι
  • ΚΑΣΤ: Πολ Ντέινο, Σεθ Ρόγκεν, Αμέρικα Φερέρα, Μαϊχάλα Χέρολντ, Τάλια Ράιντερ, Πιτ Ντέιβιντσον, Σεϊλίν Γούντλεϊ, Νικ Όφερμαν, Άντονι Ράμος, Βίνσεντ Ντ’Ονόφριο, Σεμπάστιαν Σταν, Κλάνσι Μπράουν, Κέιτ Μπέρτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Το χρονικό της ιστορίας του χρηματιστηριακού σκανδάλου της μετοχής της GameStop, που ταρακούνησε τη Wall Street στις αρχές του 2021.

Προφανώς, όταν έχεις υλικό που παραπέμπει στο «Μεγάλο Σορτάρισμα» (2015), αποφεύγεις να διατηρήσεις παρόμοιες μεθόδους κινηματογραφικής αφήγησης και ύφους… για να μη φας τα μούτρα σου. Όταν, όμως, με τέτοιο υλικό που δίνει «τροφή» για κοινωνικό κανιβαλισμό, εσύ προτιμάς ν’ ακολουθήσεις τη μέθοδο… «The Social Network» (2010), παίρνοντας τον εαυτό σου τόσο πολύ στα σοβαρά, δεν έχεις κανένα ένστικτο προστασίας και… την πατάς ακόμη χειρότερα. Με λίγα λόγια, ο Κρεγκ Γκιλέσπι «αντέγραψε» το λάθος έργο.

Αρχικά, ο ελληνικός τίτλος αδικεί το έργο και μάλλον απομακρύνει το κοινό από την ουσιαστική σημασία του original, ο οποίος υπονοεί τους μεμονωμένους και αρχάριους μικροεπενδυτές που μπαίνουν… βλακωδώς στο χρηματιστηριακό «παιχνίδι», επιδιώκοντας τον εύκολο και γρήγορο πλούτο, για να βγουν (συχνότερα) χαμένοι από τους «μεγαλοκαρχαρίες» – θεσμικούς επενδυτές του stock market (υπό κάποια μορφή, τα έχουμε ζήσει και στην Ελλάδα αυτά, με την περίφημη «φούσκα» της περιόδου Σημίτη και το χρηματιστηριακό κραχ του 1999). Η συγκεκριμένη περίπτωση δεν ξεκίνησε ακριβώς… ανήθικα! Ένας νεαρός οικονομικός αναλυτής και YouTuber δημιούργησε ένα μικρό group από followers / επενδυτές οι οποίοι έριξαν μικροποσά στις μετοχές της αμερικανικής εταιρείας GameStop (με retail stores και ειδίκευση στα video games και τα ηλεκτρονικά), προκαλώντας έναν μικρό πανικό σε hedgefunds τα οποία είχαν στοιχηματίσει στην πτώση της τιμής της μετοχής της. Η κατάσταση εξελίχθηκε σε «κίνημα» του απλού πολίτη, όμως, το σύστημα απάντησε με «αντίποινα»…

Η ιστορία των «Αουτσάιντερς» είναι σαφώς ενδιαφέρουσα, όμως, η εκτέλεσή της δεν αντιλαμβάνεται ποτέ τους κανόνες της κινηματογραφικής ψυχαγωγίας. Ο Κρεγκ Γκιλέσπι, αν και γνώριμος στο είδος (και πολύ πιο αποτελεσματικός στο «Εγώ, η Τόνια» του 2017), σκηνοθετεί «αμέτοχα» και άνευρα, δίχως βοήθεια από ένα σενάριο το οποίο περιστοιχίζεται από μικρές «υποπλοκές» χαρακτήρων που αγωνιούν για τα χρήματά τους, μα δεν καταφέρνουν να μεταδώσουν το παραμικρό συναίσθημα συμπόνοιας ή νοιαξίματος στον θεατή, που (επιπλέον) σε περίπτωση ελάχιστης επαφής με τα χρηματοοικονομικά, δεν θα αισθανθεί ότι παρακολουθεί (και) κάτι που τον αφορά (σε αντίθεση με το «Μεγάλο Σορτάρισμα», το οποίο περιλάμβανε και κανονικές σεκάνς – «λυσάρι», με θαυμάσιες δόσεις κυνικού χιούμορ).

Τελικά, αν και με ένα εξαιρετικά πλούσιο καστ στη διάθεσή του, μερίδα του οποίου γνωρίζει πολύ καλά το είδος της κωμωδίας, ο Γκιλέσπι δεν έρχεται ποτέ σε επαφή με την (σαρκαστικά) αστεία πλευρά του καταστασιακού, αλλά ούτε και αρέσκεται στο να τονίσει ένα δράμα ανθρωπιάς και κατανόησης, το οποίο ενδεχομένως θα δίδασκε κάτι τον κόσμο που πάντοτε θα ονειρεύεται να ζήσει σαν εκατομμυριούχος (χάνει κιόλας την ευκαιρία να θέσει ισχυρότερα διλήμματα στους χαρακτήρες του που σκέφτονται να πουλήσουν τις μετοχές τους με υψηλότατο κέρδος, αλλά συνεχίζουν με την αβεβαιότητα του ρίσκου που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στη χασούρα). Κρίμα την επένδυση των… 105 λεπτών.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα γι’ αυτή την ιστορία… Google-άροντας. Μη σας πω ότι μπορεί και να ψυχαγωγηθείτε καλύτερα έτσι!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.