FreeCinema

Follow us

AMERICAN CARNAGE (2022)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνική Σάτιρα Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντιέγκο Χαλίβις
  • ΚΑΣΤ: Χόρχε Λέντεμποργκ Τζούνιορ, Τζένα Ορτέγκα, Άλεν Μαλντονάντο, Γιουμάρι Μοράλες, Χόρχε Ντίας, Έρικ Ντέιν, Μπρετ Κάλεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

O JP, ένας απλός υπάλληλος φαστφουντάδικου, προσπαθεί να βγάζει τα προς το ζην, ελπίζοντας σε μια καλύτερη δουλειά. Η αδελφή του, Λίλι, βρίσκεται σ’ ένα διαφορετικό mindset, προετοιμαζόμενη για τη φοίτησή της στο κολέγιο. Όταν ο Κυβερνήτης της Πολιτείας όπου κατοικούν περνά νόμο για τη μαζική φυλάκιση των μεταναστών χωρίς χαρτιά, καθώς και για τα παιδιά τους, ο μόνος τρόπος «διαφυγής» είναι η εθελοντική έκτιση της θητείας τους ως προσωπικό οίκων ευγηρίας.

Εδώ έχουμε μία πραγματικά ενδιαφέρουσα περίπτωση ταινίας. Το «American Carnage» προσπαθεί ν’ ακολουθήσει ένα ιδεολογικό και υφολογικό μοτίβο που γενικότερα είναι underexploited, λαμβάνοντας υπόψη τη σημαντικότητα του θέματος το οποίο διαπραγματεύεται. Ο λόγος αναφοράς ταυτίζεται με το gamechanger «Τρέξε!» (2017) του Τζόρνταν Πιλ, ένα φιλμ που άλλαξε τα δεδομένα στον τρόμο – και προφανώς θα περιμέναμε πολύ περισσότερα «copycats». Εδώ παρουσιάζεται κάτι σαν (ας μας επιτραπεί η έκφραση) «Τρέξε!: The LatinX Version», εξαιρετικά σημαντικό να υφίσταται, μιας και η LatinX κοινότητα στην Αμερική παραγνωρίζεται συχνότατα, ενώ υπόκειται σε συστηματικό ρατσισμό και αποκλεισμό από κοινωνικές ευκαιρίες.

Η σκηνοθεσία από το Ντιέγκο Χαλίβις, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο με τον αδελφό του, είναι ξεκάθαρα επηρεασμένος από προσωπικά τους βιώματα κι αυτό δίνει μεγαλύτερο βαθμό αξιοπιστίας και αληθοφάνειας στην ταινία. Προσωπικά, βρίσκω έξυπνο το εύρημα με τον οίκο ευγηρίας και τη φροντίδα των ηλικιωμένων, ενώ το καστ είναι πραγματικά προσεγμένο, με fan favourites όπως η Τζένι (Τζενάρα) Ορτέγκα (Ορτεγκάρα), ενώ και ο Χόρχε Λέντεμποργκ Τζούνιορ είναι ιδιαίτερα πειστικός ως ο ονειροπόλος βιοπαλαιστής JP.

Το πρόβλημα για τον Χαλίβις είναι κυρίως η μη εμβάθυνση, αλλά και η μη εκμετάλλευση στο 100% των θεματικών της ταινίας, γεγονός που μας «πετάει» κάπως απ’ έξω, όπως τα specifics του τι συμβαίνει μέσα στους οίκους ευγηρίας (κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό από νωρίς, αλλά και πάλι κάτι δεν κολλάει λογικά στη γενικότερη αρμονία του φιλμ). Σίγουρα, το «American Carnage» είχε πάρα πολλές προοπτικές βελτίωσης και εμβάθυνσης, αλλά μόνο και μόνο το γεγονός ότι παίρνει το θάρρος να εμπνευστεί από ένα classic (πλέον, κι ας είναι τόσο πρόσφατο) έργο κοινωνικού σχολιασμού και να πει κάτι απόλυτα relevant στην κοινότητα του, είναι άξιο αναφοράς. Και θέασης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ενδιαφέρουσα προσπάθεια συγγενικής ταινίας με το «Τρέξε!» (με μια μικρή extra δόση από «Κάθαρση» μέσα), για μία κοινότητα που συχνά παραγνωρίζεται στην αντιπροσώπευση φιλμικά. Αποτελεί μία αξιοπρεπή κινηματογραφική έξοδο (ειδικά για το νεανικό κοινό). Ειδική μνεία στην εμφάνιση του poster του «Soylent Green» (1973)!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.