FreeCinema

Follow us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ (2003)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τάσος Μπουλμέτης
  • ΚΑΣΤ: Γιώργος Χωραφάς, Ιεροκλής Μιχαϊλίδης, Ρένια Λοϊζίδου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Αστρονόμος και γαστρονόμος, ένα και το αυτό! Αναμνήσεις από την Πόλη των τελών του ’50 και την απέλαση στην Αθήνα του ’60, μέσα από μυστικά της κουζίνας και της καρδιάς. Λαϊκίστικο σινεμά με προβλέψιμα συστατικά και γεύση από… «Peppermint»!

Πολλές φορές έχουμε την αίσθηση ότι κάτι λείπει από αυτό που τρώμε. Η «Πολίτικη Κουζίνα» μας το υπενθυμίζει, παρά τις υπερφιλόδοξες προθέσεις των παραγωγών, οι οποίοι διατυμπανίζουν το κόστος της ταινίας (1,5 εκατομμύρια ευρώ!) λες και είναι αρετή που εξασφαλίζει και την ποιότητα. Πόσο μάλλον όταν η γεύση θυμίζει τόσο έντονα το παρόμοιας θεματολογίας «Peppermint» (1999) του Κώστα Καπάκα…

Ο Φάνης, σαραντάρης καθηγητής αστροφυσικής, προετοιμάζει την κατάλληλη υποδοχή για τον παππού του που έρχεται από την Κωνσταντινούπολη. Οι μνήμες από τα παιδικά χρόνια στα τέλη του ’50 έρχονται μαζί με τις γεύσεις στο στρωμένο τραπέζι, όχι όμως και ο επισκέπτης που ξεψυχά στα πάτρια εδάφη. Παράλληλα με το ταξίδι της επιστροφής, παρακολουθούμε και τη ζωή στην Πόλη του τότε, πάντοτε συνδεδεμένη με τα μυστικά της κουζίνας, που ο μικρός Φάνης διδάχθηκε από τον μπακάλη παππού του.

Δεν είναι μονάχα οι συγκρίσεις με την ταινία του Καπάκα που κάνουν την «Πολίτικη Κουζίνα» να σου αφήνει γεύση μπαγιάτικου. Το σύνηθες ελάττωμα του ελληνικού κινηματογράφου, η απουσία γερού σεναρίου με ιστορία και όχι ξεφύλλισμα μέσα από άλμπουμ με παλιές φωτογραφίες, είναι η αιτία που η συνταγή δεν λειτουργεί τελικά. Κι ας σπάει η μύτη από τη συγκίνηση ενίοτε… Προβληματικό και στην ανασύσταση εποχής, το φιλμ ζητά διέξοδο μέσα από γραφικού χαρακτήρα ψηφιακές οπτικοποιήσεις της Πόλης του ’50 και της Αθήνας του ’60, που προκαλούν το γέλιο επιχειρώντας να καλύψουν τις ελλείψεις στη σκηνογραφία. Από το καστ, διασώζεται με αξιοπρέπεια ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, ενώ ο Γιώργος Χωραφάς (πρωταγωνιστής και στο «Peppermint»…) στο ρόλο του ενήλικα Φάνη περιφέρεται μονοδιάστατα προσπαθώντας να πλάσει χαρακτήρα. Τελευταίο και… φαρμακερό συστατικό, η μουσική της Ευανθίας Ρεμπούτσικα που έρχεται να βαρύνει ακόμη περισσότερο το «πιάτο», σερβίροντας με περίσσια φανφάρα.

Κακά τα ψέματα. Η «Πολίτικη Κουζίνα» αντιπροσωπεύει ένα είδος λαϊκού σινεμά, που χρησιμοποιεί τη νοσταλγία για να τ’ αρπάξει από τον θεατή. Το επίπεδο παραγωγής, όμως, είναι σεβαστά άρτιο, γι’ αυτό και στο φινάλε δεν αισθάνεσαι ότι είδες αρπαχτή. Με τις ευλογίες των ταμείων, λοιπόν. Αλλά αυτό θα μας σώσει;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μια σχετικά controversial κριτική που γράφτηκε το 2003, πριν το άνοιγμα του φιλμ στις κινηματογραφικές αίθουσες, αλλά δεν δημοσιεύτηκε ποτέ… έτσι! Γι’ αυτό το βαπτίσαμε FREE CINEMA εδώ μέσα.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Άμα έβαζε και λίγο από «Λούφα και Παραλλαγή», θα γάμαγε! Θέλω και το CD. Να το δαγκώσω, να το καταπιώ, να πεθάνω.