FreeCinema

Follow us

4EVER (2011)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιώργος Πυρπασόπουλος
  • ΚΑΣΤ: Γιώργος Πυρπασόπουλος, Μόνικα ΜακΣέιν, Ιωακείμ Πανάγος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 73'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Ανδρόγυνο αρχιτεκτόνων, φιλοξενούμενο για μία ημέρα δουλειάς σε σουίτα νησιωτικού θερέτρου υποψηφίων πελατών, διαλύεται φραστικά και συμπεριφορικά εις τα εξ ων συνετέθη, όταν ο Έλληνας άνδρας εκδηλώνει την πρόθεσή του για διαζύγιο και η Αμερικάνα γυναίκα αντεπιτίθεται. Ένας Χωρισμός – είναι για πάντα;

Για ποιον χτυπά η καμπάνα (του resort); Παραπεμπτικά για το «Ποιος Φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» του Άλμπι και τις «Ακρότητες» του Μαστροσιμόνε, αλλά και το «Σκηνές από Ένα Γάμο» του Μπέργκμαν: δύο επίσης θεατρικά που έγιναν ταινία και μια τηλεοπτική μίνι σειρά που έγραψε ιστορία ως feature αντιστοίχως είναι, όχι τυχαία, η χίμαιρα του ντεμπούτου πίσω από την κάμερα ενός (διόλου άμοιρου ταλέντου) κωμικού, με τη μεταφορά στο πανί ενός best-seller της ντόπιας παραστασιογραφίας, διασκευασμένο σεναριακά από το δραματουργό του, Γιώργο Ηλιόπουλο.

Η συνεύρεση – σύγκρουση (βάλτε δίπλα στην τρόικα προτύπων και το με καταγωγή από το σανίδι «Tape» του Λινκλέιτερ, που έχει ανέβει με τον Πυρπασόπουλο εγχωρίως) ρίχνει στα πατώματα ένα από-το-σούρουπο-ως-την-αυγή σπιτωμένο χρονικό ζεύγους σε καμπή ρήξης, όπου, με σποραδική μόνο έμπνευση ευφυολογημάτων και προφορικής αυθεντικότητας αλλά και ντεκουπάζ μασίφ set pieces παντρεμένων το παλκοσένικο, πιάνονται στα χέρια: η επαγγελματική επιτυχία ως κοστοβόρα κοινωνική συνθήκη, οι εκπτώσεις κι οι ματαιώσεις των «Είσαι το Ταίρι μου» μεγάλων υποσχέσεων, η εκτόνωση των εν υμεναίω απωθημένων του εγώ, το τίναγμα στον αέρα της «Άσε τα Κρυφά Κρυμμένα» τακτικής, η σωματική/λεκτική/ψυχολογική/σεξουαλική (όχι από εκείνον που αναμένεται) βία αλλά και η συνθηκολόγηση – καταπιώνας της επαυρίου.

Ελέω των κοινών κεκτημένων συμφερόντων, της μικροαστικής (αυταπάτης της) κάθαρσης, της δεύτερης ευκαιρίας, του αμοιβαίου τρόμου για ένα μελλοντικό, νέο αντίκρισμα της Καρδιάς του Κτήνους και στους δύο; Στο φινάλε είναι αδιάφορο, καθώς έχει προηγηθεί η… πρόβα νυφικού ενός ντουέτου ελλειμματικά προετοιμασμένου (το γύρισμα διήρκεσε 12 μέρες), αλλά κυρίως παντελώς ακατάλληλου για τους προκειμένους ρόλους – και ελλείψει γκάμας. Ο contre figure πρωταγωνιστής και πρωτόπειρος σκηνοθέτης έχει το ελαφρυντικό του δύο σ’ ένα «πακέτου», η συμπρωταγωνίστρια απλώς δεν το έχει (γενικά) και οι στιχομυθίες… συντριπτικά στα αγγλικά χωρίζουν τα τσανάκια τους με τον ιθαγενή θεατή. Προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός; Αυτό το DIY μυστήριο απέτυχε ως δεσμός. Όχι ότι δεν ευχόμαστε ολόψυχα ο επόμενος να είναι που «θα σου μείνει για 4Εver»…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είσαι νεο-yuppie στα μαλώματα ή σε διάσταση με αλλόγλωσσο σύντροφο και ψιλο-σαδομαζό; Μόνο τότε, αλλιώς άσε…


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ελληνικό. Μιλάνε αγγλικά. Η Άντζι η Σαμίου το είχε πει καλύτερα: Ούτε τώρα, ούτε αύριο, ούτε ποτέ.