FreeCinema

Follow us

4EVER (2011)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιώργος Πυρπασόπουλος
  • ΚΑΣΤ: Γιώργος Πυρπασόπουλος, Μόνικα ΜακΣέιν, Ιωακείμ Πανάγος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 73'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Ανδρόγυνο αρχιτεκτόνων, φιλοξενούμενο για μία ημέρα δουλειάς σε σουίτα νησιωτικού θερέτρου υποψηφίων πελατών, διαλύεται φραστικά και συμπεριφορικά εις τα εξ ων συνετέθη, όταν ο Έλληνας άνδρας εκδηλώνει την πρόθεσή του για διαζύγιο και η Αμερικάνα γυναίκα αντεπιτίθεται. Ένας Χωρισμός – είναι για πάντα;

Για ποιον χτυπά η καμπάνα (του resort); Παραπεμπτικά για το «Ποιος Φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» του Άλμπι και τις «Ακρότητες» του Μαστροσιμόνε, αλλά και το «Σκηνές από Ένα Γάμο» του Μπέργκμαν: δύο επίσης θεατρικά που έγιναν ταινία και μια τηλεοπτική μίνι σειρά που έγραψε ιστορία ως feature αντιστοίχως είναι, όχι τυχαία, η χίμαιρα του ντεμπούτου πίσω από την κάμερα ενός (διόλου άμοιρου ταλέντου) κωμικού, με τη μεταφορά στο πανί ενός best-seller της ντόπιας παραστασιογραφίας, διασκευασμένο σεναριακά από το δραματουργό του, Γιώργο Ηλιόπουλο.

Η συνεύρεση – σύγκρουση (βάλτε δίπλα στην τρόικα προτύπων και το με καταγωγή από το σανίδι «Tape» του Λινκλέιτερ, που έχει ανέβει με τον Πυρπασόπουλο εγχωρίως) ρίχνει στα πατώματα ένα από-το-σούρουπο-ως-την-αυγή σπιτωμένο χρονικό ζεύγους σε καμπή ρήξης, όπου, με σποραδική μόνο έμπνευση ευφυολογημάτων και προφορικής αυθεντικότητας αλλά και ντεκουπάζ μασίφ set pieces παντρεμένων το παλκοσένικο, πιάνονται στα χέρια: η επαγγελματική επιτυχία ως κοστοβόρα κοινωνική συνθήκη, οι εκπτώσεις κι οι ματαιώσεις των «Είσαι το Ταίρι μου» μεγάλων υποσχέσεων, η εκτόνωση των εν υμεναίω απωθημένων του εγώ, το τίναγμα στον αέρα της «Άσε τα Κρυφά Κρυμμένα» τακτικής, η σωματική/λεκτική/ψυχολογική/σεξουαλική (όχι από εκείνον που αναμένεται) βία αλλά και η συνθηκολόγηση – καταπιώνας της επαυρίου.

Ελέω των κοινών κεκτημένων συμφερόντων, της μικροαστικής (αυταπάτης της) κάθαρσης, της δεύτερης ευκαιρίας, του αμοιβαίου τρόμου για ένα μελλοντικό, νέο αντίκρισμα της Καρδιάς του Κτήνους και στους δύο; Στο φινάλε είναι αδιάφορο, καθώς έχει προηγηθεί η… πρόβα νυφικού ενός ντουέτου ελλειμματικά προετοιμασμένου (το γύρισμα διήρκεσε 12 μέρες), αλλά κυρίως παντελώς ακατάλληλου για τους προκειμένους ρόλους – και ελλείψει γκάμας. Ο contre figure πρωταγωνιστής και πρωτόπειρος σκηνοθέτης έχει το ελαφρυντικό του δύο σ’ ένα «πακέτου», η συμπρωταγωνίστρια απλώς δεν το έχει (γενικά) και οι στιχομυθίες… συντριπτικά στα αγγλικά χωρίζουν τα τσανάκια τους με τον ιθαγενή θεατή. Προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός; Αυτό το DIY μυστήριο απέτυχε ως δεσμός. Όχι ότι δεν ευχόμαστε ολόψυχα ο επόμενος να είναι που «θα σου μείνει για 4Εver»…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είσαι νεο-yuppie στα μαλώματα ή σε διάσταση με αλλόγλωσσο σύντροφο και ψιλο-σαδομαζό; Μόνο τότε, αλλιώς άσε…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ελληνικό. Μιλάνε αγγλικά. Η Άντζι η Σαμίου το είχε πει καλύτερα: Ούτε τώρα, ούτε αύριο, ούτε ποτέ.