FreeCinema

Follow us

Για να μην προκληθεί υστερία και αλαλαγμός στα… τορεντάδικα, δεν θα αναφέρω τον τίτλο του φιλμ. Βγαίνει από σήμερα στους ελληνικούς κινηματογράφους. Έκανε παγκόσμια πρεμιέρα σε… VOD, στις ΗΠΑ. Κινηματογραφική παραγωγή είναι, όμως, μην την αδικήσουμε. Δώσε βάση στην ημερομηνία: 16 Απριλίου. Φέτος. Οι έμπειροι στα της «πειρατείας», γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό. Την επόμενη μέρα, φυσικά, κυκλοφορούσε το high definition web rip του φιλμ ελεύθερα, κοινώς… χαιρέτα μου το Video On Demand!

Η ταινία αυτή, λοιπόν, βγήκε στους αμερικανικούς κινηματογράφους στις 15 του περασμένου Μάη. Σε limited release, διότι μπορεί να έπαθαν και μια κρίση ευσυνειδησίας οι παραγωγοί / διανομείς της και να είπαν, «ένας μήνας πέρασε, θα το είδαν όλοι στο σπίτι, που να μπαίνουμε σε περισσότερα έξοδα για αίθουσες τώρα…».

Τρίτη 23 Ιουνίου, η ίδια ταινία κυκλοφορεί για «κατέβασμα», από κανονικότατο Blu-Ray (από 7 Ιουλίου… νομίμως και στα μαγαζιά εκεί). Ταινία που γυρίστηκε για το σινεμά, το επαναλαμβάνω. Και συναντάμε και άλλα τέτοια παραδείγματα, συχνότατα πλέον. Και αναρωτιέσαι; Φταίει ο «πειρατής»; Κι άλλη μια ταινία με καραμπινάτο πρωταγωνιστή που έκανε ταυτόχρονη πρεμιέρα σε σινεμά και VOD στις ΗΠΑ από τις 8 του Μάη, την ίδια Τρίτη που μας πέρασε «διέρρευσε» εκεί έξω σε κανονικότατο (και πάλι) Blu-Ray. Λιγότερο κι από δίμηνο σε αυτή την περίπτωση!

Τι θέλουν να μας πουν, πια; Ότι επιθυμούν να συνηθίσουν τους θεατές στο να βλέπουν τα νέα φιλμ από το σπίτι, μια και καλή; Πόσο σουρεαλιστικό καταντά όλο αυτό; Να «εκπαιδεύεις» το κοινό να μένει σπίτι και, προφανώς, εκείνο να επιλέγει όχι να σε πληρώνει κι από πάνω (για μουσαφίρη έψαχνε;), αλλά να σε απαξιώνει πλήρως και να «κατεβάζει» το προϊόν σου τζάμπα, διότι κι εσύ τζάμπα μαγκιά πουλάς που το βγάζεις και στα σινεμά, όταν το πλασάρεις τόσο άμεσα στο home entertainment… Νέα ήθη, νέες εποχές. Απλά, μην κλαίγεται κανείς να βρει την αιτία γιατί χάνει η πλειοψηφία του κόσμου το ενδιαφέρον της για να βγαίνει έξω, όταν εκτός από τις αμέτρητες σειρές της αμερικανικής τηλεόρασης (που βλέπονται πιο ευχάριστα κι από τις ταινίες!), ο καταναλωτής / θεατής «γαλουχείται» και σε ένα πλαίσιο χρόνου που εκμηδενίζει την απόσταση της διανομής από τις αίθουσες στο σαλονάκι σου. Που να τρέχεις εκεί έξω σήμερα; Πόσω μάλλον… που να πληρώνεις κιόλας!

TAGS: