FreeCinema

Follow us

MINORE (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: (Κάτι) Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κωνσταντίνος Κουτσολιώτας
  • ΚΑΣΤ: Νταβίντ Τούτσι, Δάφνη Αλεξάντερ, Απόλλων Μπόλλας, Νικόλας Μπράβος, Στέλιος Δημόπουλος, Μαρία-Νεφέλη Δούκα, Μελέτης Γεωργιάδης, Ιγκόρ Γκόρεβιτς, Ιωάννης Χατζηγιάννης, Ελευθερία Κόμη, Χρήστος Κοντογεώργης, Μάκης Παπαδημητράτος, Έφη Παπαθεοδώρου, Κωνσταντίν Συμσιρής, Γιάννης Ζουγανέλης, Χρήστος Κάλοου, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, Θάνος Αλεξίου, Μανώλης Σπύρου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Μυστηριώδη τέρατα εμφανίζονται σε παραθαλάσσιο location του Σαρωνικού κόλπου με εχθρικές και φονικές διαθέσεις. Θα μπορέσουν να τα αντιμετωπίσουν ένα ναυτάκι, μια σερβιτόρα, μια γιαγιά, ένας μποντιμπιλντεράς κι ένα τσούρμο… μπουζουξήδων;

Δεν θυμάμαι να έχω ξαναδεί ελληνική ταινία που μοιάζει να έχει… συναρμολογηθεί από σκηνές που φτιάχτηκαν για να δημιουργήσουν ένα… trailer ταινίας, στο οποίο κατόπιν προστέθηκαν extra γυρίσματα σεκάνς «πλοκής», ώστε το όλο project να «μεταμορφωθεί» σε fiction μεγάλου μήκους! Δηλαδή, ειλικρινά, οι άνθρωποι που υπογράφουν το σενάριο και το μοντάζ στο «Minore», πρέπει να ξανασκεφτούν τι εστί… επαγγελματικός προσανατολισμός! Ίσως από ευθιξία, πάντως, ο/η δεύτερος/η αναφέρεται στα credits ως… Melancholy Star!

«Μια καυτή, καλοκαιρινή νύχτα, σε μια παραλία της Ελλάδας που είναι γεμάτη κόσμο που απολαμβάνει μουσική, φαγητό και χορούς, μια ομίχλη καλύπτει την περιοχή και παράξενα όντα πολιορκούν την πόλη, επιτίθενται σε ανθρώπους, ενώ άλλους τους παρασύρουν στη θάλασσα μετά από φρικτά όνειρα. Μια παρέα μουσικών ενώνει τις δυνάμεις της με έναν χαμένο ναύτη που αναζητά τον αλλοπρόσαλλο Έλληνα πατέρα του, μια σερβιτόρα, έναν bodybuilder, τη γιαγιά τους, μερικούς ντόπιους εγκληματίες και έναν απέθαντο ιερέα και όλοι μαζί αντιστέκονται στους εισβολείς», είναι η περιγραφή της… απερίγραπτης υπόθεσης από το δελτίο Τύπου του «Minore».

Είπα να «δανειστώ» το κείμενο διότι, στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει καμία συνοχή στα όσα συμβαίνουν σε τούτο το φιλμ, οι σεκάνς ακολουθούν η μία την άλλη δίχως να υφίσταται κάποιος στοιχειώδης σεναριακός σκελετός και ο Κωνσταντίνος Κουτσολιώτας δείχνει να ενδιαφέρεται μονάχα για τη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας φαρσικής «cult-ίλας», με ευρηματάκια ανεκδοτολογικού χιούμορ για γαλαρία σχολιαρόπαιδων πενταήμερης εκδρομής. Εξωγήινα τέρατα, αναφορές στον Εμφύλιο, ένα ναυτάκι που ψάχνει τον άνδρα μας παλιάς φωτογραφίας, κάτι ταβλαδόροι, ένας «Κόναν» γυμναστηρίου, μια σερβιτόρα ψαροταβέρνας, κάτι «προστάτες» της νύχτας, ένα μισοντυμένο μοντέλο που ποζάρει για αντίγραφο πίνακα του Τσαρούχη, ένας παπάς που δεν ψοφάει με τίποτα, δυο αρχαίοι, ένας ταξιτζής, κάτι μπουζουξήδες και άλλοι «τουρίστες» της οθόνης μπαίνουν μέσα σε μια «ομίχλη» που καλύπτει τη… storyline (εδώ γελάτε!) και όλα μαζί γίνονται «κιμάς» άκυρων οπτικών εφέ και σπλατεριάς, με ακόμη πιο «καμένους» διαλόγους και one-liners (σε αστοχία μείξης αγγλικών και ελληνικών!) που περίτρανα αποδεικνύουν πως όσο υπάρχει σενάριο εδώ, άλλο τόσο υπάρχει και στον στίχο… «play bouzouki gia mena»!

Στο παρελθόν, έχουμε γίνει δεκτικοί απέναντι σε παρόμοιες απόπειρες ελληνικής χαβαλεδιάς, από την «Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά» (1999) μέχρι το «Κακό» (2006), διότι εκεί υπήρχε μια κάποια συνέπεια σε αυτό που παρακολουθούσαμε, υπήρχε γνώση και σεβασμός στην αφήγηση, (μάλιστα) κάτω από πρωτοφανείς συνθήκες παραγωγής και (περιορισμένου) budget. Τουλάχιστον αυτά τα δύο παραδείγματα δεν έσπαγαν πλάκα… εις βάρος του (όποιου) θεατή, της αισθητικής του ή (και) της… διανοητικής του κατάστασης. Εδώ, το μέγεθος του χυμαδιού καταντά προσβλητικό. Και ανυπόφορο μαζί, αν συνυπολογίσουμε και την εντελώς ανοικονόμητη διάρκεια των 111 (!) λεπτών.

«Το πραγματικό όπλο είναι η πενιά», λέει ένας εκ των πρωταγωνιστών της ταινίας, προτείνοντας την απόλυτη λύση για να νικηθεί το Κακό. Γι’ αυτό κι εσείς… μην τη δείτε, «παίξτε την»!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν ανήκετε σ’ εκείνους που είχαν χλευάσει το «The Suicide Squad» (2021), ήρθε η ώρα… να το πληρώσετε (πολύ ακριβά)! Μιλάμε για τόσο κακό σινεμά, που ούτε στην κατηγορία «bad movies we love» δεν είναι δυνατόν να ενταχθεί! Στα multiplex, παίζει να εκσφενδονίζονται καθίσματα (αν υπάρξει η αντοχή να παραμείνουν οι θεατές μέχρι τέλους…).


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.