FreeCinema

Follow us

Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ (2024)

(THE SILENT HOUR)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπραντ Άντερσον
  • ΚΑΣΤ: Τζόελ Κίναμαν, Σάντρα Μέι Φρανκ, Μαρκ Στρονγκ, Μέκι Φάιφερ, Μάικλ Έκλαντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Αστυνομικός ντετέκτιβ, ο οποίος εξαιτίας ατυχήματος έχει χάσει σε σημαντικό βαθμό την ακοή του, έρχεται αντιμέτωπος με ομάδα κακοποιών που θέλουν πάση θυσία να βγάλουν από τη μέση κωφάλαλη γυναίκα, αυτόπτη μάρτυρα σε υπόθεση φόνου.

Φαίνεται πως ο Τζόελ Κίναμαν έχει μπει από νωρίς στην καριέρα του σε mood… Λίαμ Νίσον, υποδυόμενος κάθε λογής εκδικητές – τιμωρούς (είτε εντός, είτε εκτός Νόμου), με bonus στην περίπτωσή του ένα κάποιο είδος… αναπηρίας των χαρακτήρων που καλείται να παίξει! Έπειτα, λοιπόν, από τον μουγγό πατέρα που ορκιζόταν εκδίκηση μέχρις εσχάτων στη «Σιωπηλή Οργή» (2023), έρχεται ο κουφός ντετέκτιβ που ορθώνει το ανάστημά του ως ασπίδα προστασίας σε άτυχη γυναίκα, σε τούτη την «Ώρα της Σιωπής», για να κάνει έτσι ρελάνς στους… αμνησιακούς ανταγωνιστές της «Μνήμης του Δολοφόνου» (2022) και του «Χρέους του Εκτελεστή» (2024).

Τοποθετημένο σχεδόν εξ ολοκλήρου σ’ ένα εγκαταλειμμένο κτήριο (σε κάτι που θυμίζει τους «Άρπαγες» του 1992), το στόρι παρακολουθεί την προσπάθεια του έντιμου αστυνομικού ντετέκτιβ Φρανκ Σο να προστατεύσει την κωφάλαλη Έιβα, η οποία όχι μόνο βρέθηκε στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή, αλλά ακόμα χειρότερα τράβηξε με το κινητό της μία εν ψυχρώ δολοφονία, καθιστώντας τον εαυτό της στόχο εκείνων που επ’ ουδενί (φυσικά) επιθυμούν να μιλήσει. Η όλη φάση οχύρωσης, διαφυγής και σωτηρίας από το δαιδαλώδες υπό εκκένωση σύμπλεγμα διαμερισμάτων έχει αρκετό από το «Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει» (1988), καθώς Φρανκ και Έιβα επιχειρούν «μόνοι εναντίον όλων» να τη βγάλουν καθαρή από μια κατάσταση που μόνο εύκολη δεν είναι γι’ αυτούς. Η αιτία δεν είναι απλά πως το εν λόγω κτήριο έχει πολιορκηθεί από συμμορία οπλισμένων ανδρών, οι οποίοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να σκοτώσουν όποιον πάει κόντρα στα πλάνα τους, αλλά από το γεγονός πως οι συγκεκριμένοι κακοποιοί δεν είναι παρά διεφθαρμένοι… συνάδελφοι του καλού ντετέκτιβ Σο, με τη λεπτομέρεια αυτή να κάνει κάθε αναζήτηση βοήθειας από τον έξω κόσμο να μοιάζει αδύνατη γι’ αυτόν (και την προστατευόμενή του).

Η δεύτερη (και πλέον βασική) λεπτομέρεια που κάνει τις προσπάθειες του Φρανκ να μοιάζουν απέλπιδες και το στόρι να (ήθελε να) κινείται στα βήματα του «Περίμενε Μέχρι να Νυχτώσει» (1967), δεν είναι άλλη από την αναπηρία που χαρακτηρίζει τόσο αυτόν όσο και τη μάρτυρα που αγωνίζεται να κρατήσει ζωντανή. Η αδυναμία εύκολης συνεννόησης μεταξύ των δυο τους δημιουργεί ακόμη ένα handicap στην προσπάθειά τους, πλην όμως το «εύρημα» τούτο πέφτει θύμα ενός σεναρίου που είναι ολοκληρωτικά προβλέψιμο όσο και κλισεδιάρικο. Οι κακοί αστυνομικοί ασφαλώς και δεν διεκδικούν κανενός είδους πρωτοτυπίας, η δε ταυτότητα του ενορχηστρωτή της όλης επιχείρησης «σιωπής» της Έιβα φωνάζει από μίλια μακριά (από τα… credits κιόλας, θα τολμούσα να πω!). Συν τοις άλλοις, η απόπειρα να εμπλουτιστεί η αστυνομική δράση με τα πατρικά ζητήματα του ντετέκτιβ και το ζοφερό παρελθόν της μάρτυρος, γίνεται με διάθεση γεμίσματος του καταστασιακού και όχι για λόγους ουσίας.

Από την άλλη, τα καλά νέα για τους φίλους του «μπιμουβάδικου» αστυνομικού θρίλερ είναι πως το εγχείρημα του Μπραντ Άντερσον διαθέτει καλογυρισμένες σκηνές δράσης, που μέχρι ενός σημείου αποζημιώνουν για την παντελή έλλειψη πρωτοτυπίας. Η σεκάνς στο φρεάτιο του ασανσέρ είναι θαυμάσια ενορχηστρωμένη, ενώ η χρήση των εσωτερικών χώρων του κτηρίου γίνεται με τρόπο που σε αρκετές περιπτώσεις πετυχαίνει στη δημιουργία σασπένς. Κάπου ανάμεσα στα πολλά κυνηγητά μετά πυροβολισμών στις σκάλες και τον συνεχή θόρυβο από τη… heavy metal μουσική που παίζει από τα απέναντι μεγάφωνα, όμως, το σενάριο εξαντλεί τις όποιες πιθανότητες έκπληξης (με εξαίρεση την «ταραντινική» εμφάνιση της ιατρού επειγόντων περιστατικών), αφήνοντας μια τελική αίσθηση… streaming παραγγελιάς.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ευπρεπές, πλην άχρωμο αστυνομικό θρίλερ που μοιάζει να θέλει να γεμίσει το κενό από τη φετινή θερινή απουσία του ειδικού στο «είδος» Λίαμ Νίσον, δίχως να στοχεύει σε κάτι άλλο πέραν τούτου. Οι φίλοι του genre θα… σκοτώσουν την ώρα τους, σε καμία περίπτωση, όμως, δεν θα την… ακούσουν. Οι υπόλοιποι μπορούν άνετα να μείνουν σιωπηλοί.


MORE REVIEWS

BAGMAN

Μια δαιμονική φιγούρα που είχε στοιχειώσει τον Πάτρικ στην παιδική του ηλικία επανέρχεται στη ζωή του και απειλεί την οικογένειά του, εστιάζοντας στον ανήλικο γιο του. Υπάρχει τρόπος διαφυγής από το παρελθόν ή μια κάποια θυσία είναι αναπόφευκτη στο σήμερα;

ΤΟ ΑΤΙΘΑΣΟ ΡΟΜΠΟΤ

Κατόπιν ναυαγίου, η θάλασσα ξεβράζει στις ακτές ακατοίκητης νήσου ένα robot, το οποίο αδυνατεί να λειτουργήσει σ’ ένα περιβάλλον άγνωστο… στα προγράμματά του. Αντιμέτωπο με μια πληθώρα άγριων ζώων του δάσους, θ’ αναγκαστεί να «υιοθετήσει» ένα χηνάκι που γεννιέται στην παλάμη του και με τη βοήθεια μιας αλεπούς θα φροντίσει να το μεγαλώσει με ασφάλεια, ώσπου να έρθει η εποχή του αποδημητικού ταξιδιού του.

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2024

Για 30η χρονιά, το καθιερωμένο ραντεβού των Αθηναίων που θέλουν να γιορτάζουν την αγάπη τους για το σινεμά δίνεται και πάλι σε τούτη την πόλη, από τις 2 έως και τις 14 Οκτωβρίου, με εκατοντάδες ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, στις κινηματογραφικές αίθουσες ΑΣΤΟΡ, ΑΣΤΥ, ΔΑΝΑΟΣ και CINOBO ΟΠΕΡΑ. Έτοιμοι για Νύχτες Πρεμιέρας;

JOKER: ΤΡΕΛΑ ΓΙΑ ΔΥΟ

Ο κρατούμενος σε άσυλο Άρθουρ Φλεκ βρίσκεται εν αναμονή της δίκης για τα εγκλήματά του ως Joker. Παλεύοντας ν’ ανακαλύψει την πραγματική του ταυτότητα, ανάμεσα στη μιζέρια της αληθινής ζωής και τη φαντασία του ήρωα που κινδυνεύει να οδηγηθεί στην ηλεκτρική καρέκλα, θα σκοντάψει πάνω σε κάτι τρελά απρόσμενο: θ’ αγαπηθεί! Και θα το ανταποδώσει.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚ ΣΙΝΓΚ

Εκτίοντας την ποινή του για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε ποτέ, ο Divine G αγωνίζεται να βρει το κουράγιο και να συνεχίσει να ζει την κάθε επόμενη μέρα στις φυλακές του Σινγκ Σινγκ, με κύριο εφόδιο υποστήριξης μια ερασιτεχνική θεατρική ομάδα στην οποία συμμετέχει. Βασισμένη σε αληθινή ιστορία.